Mikä pettämistä ja luottamista?

Mikä pettämistä ja luottamista?

Käyttäjä Väiski aloittanut aikaan 16.12.2013 klo 15:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Väiski kirjoittanut 16.12.2013 klo 15:06

Mikä on teidän mielestänne Pettämistä ja uskottomuutta? Yritän miettiä mikä on pettämistä. Kun ihastuin mieheeni puhuimme kait, että olen yhden miehen nainen ja samaa toivoin mieheltäni. Kyllä minä tiesin, että mieheni suhteen moniaviolliseen elämään. Siinä huumassa sen halusin unohtaa. Ehkä uskoa, että sen on vain jotain miehistä päiväunta.

Entä pettämisen jälkeen niin millainen ystävyys on sallittua tai hyväksyttävää? Entä ystävyys toiseen sukupuoleen? Miten te petettynä voitte hyväksyä ystävyyden toiseen sukupuoleen? Voiko luottaa toiseen ja millä ehdoilla?

Käyttäjä Beren kirjoittanut 16.12.2013 klo 15:38

Kyllähän ne ystävyyvsuhteet vastakkaiseen sukupuoleen ovat väkisinkin vähän suurennuslasin alla. Mielestäni saa olla kunhan niistä kertoo, kuka ja minkälainen suhde. Pettämisen kokeneena ei halua, että joku suhde paljastuu yllättäen, vaikka olisikin tavallista ystävyyttä. Tunne olisi aluksi epämiellyttävä, koska ystävyyden luonnetta ei voi heti tietää.

Aika hyvä lähtökohta on, että kontaktien tulee olla sellaisia, että ei haittaa, vaikka puoliso olisi näkemässä.

Käyttäjä mariella kirjoittanut 17.12.2013 klo 00:17

Hei🌻🙂🌻
Olen samaa mieltä Berenin kanssa: kaikki sellainen, minkä voi puolison kanssa jakaa on sallittua. Jos tekstarit tai puhelut poistetaan systemaattisesti tai puhelin on niin tärkeä, ettei siihen saa toinen edes koskea tai se on aina mukana, olisin huolissani. Sama on sähköpostien tai tapaamisten suhteen.
Meillä uskottomuus epäilyni alkoi juuri siitä, että puhelin "liimautui" mieheen kiinni ja siihen ei saanut koskea. Rehellisyys on tärkeä asia. Muuten luottamusta on vaikea luoda 🌻🙂🌻

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 18.12.2013 klo 13:32

toi kommenttienne avoimuusperiaate kuulostaa hyvältä ja reilulta ja terveeltä. kiitos

Käyttäjä Torso2 kirjoittanut 19.12.2013 klo 14:40

Moi!
Avoimuus ja rehellisyys suhteessa ovat a ja o. Valheiden päälle ei voi rakentaa mitään.