Mikä on pettämistä, tämäkö?

Mikä on pettämistä, tämäkö?

Käyttäjä Terri aloittanut aikaan 07.01.2008 klo 14:38 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Terri kirjoittanut 07.01.2008 klo 14:38

Olen eronnut kaksi vuotta sitten. Ero oli riitaisa kaikin tavoin. Eron syy oli se tavallinen, kolmas osakas avioliitossa.
Eroa tehtiin pari vuotta. Ja kun sitten se oli virallista, hakeuduin ’vapaille markkinoille’. löysinkin uuden suhteen ja aloin seurustella.

Alku tuossa uudessa suhteessa oli outo. Mies tapaili muita ihmisiä, kuten minulle asia kerrottiin, todellisuudessa muita naisia. ( Selvisi nyt )
Jotenkin tämä ihminen ylipuhui minut lupauksillaan ja hyvällä käytöksellä. Minä joka edellisen suhteen lopun olin jatkuvasti nyrkin ja henkisen väkivallan maalitaulu, olin aivan myyty moisesta käytöksestä. Voiko tälläistä olla.

Menihän siinä pari vuotta. Riitoja oli aivan ihme asioista ja ihmettelin miehen lähdön helppoutta aina. Se kävi niin vaivattomasti.
Aina kun hän palasi, olin maailman ihanin ihminen, jonka eteen hän on valmis tekemään mitä vain.
Kunnes tuli taas ilmoituksen aika, toisesta naisesta.Siinä siis syy helpolle lähdölle ja osoite….??
Pum ja mun maailma hajosi. Tuttu tunne vielä!
Taas mua oksettaa ja karmea sisukseni täyttävä pallo on mun olotilaa taas.

Kertokaa nyt, onko normaalia pitää vanha seksisuhde mukana suhteessa koko ajan?
Tälle ihmiselle kerrotaan meidän ongelmat ja tähän ihmiseen otetaan yhteyttä tiukan paikan tullen. Minähän se ihminen kuuluisin olla, jolle pitäisi pahasta olosta kertoa???
Tähän ihmiseen hän on pitänyt yhteyttä koko suhteemme ajan. Kertonut minusta ja perheestäni.
Itse olin niin tyhmä että lopetin omat suhteeni, koska ajattelin ettei niihin enää voi pitää yhteyttä, koska seurustelen toisen kanssa.

On vaan niin tolkuttoman paha olla ja taas olen alkamassa alusta. Kuka pitää pystyssä mut ja mun lapset kun alkaa tuntua että itse en jaksa.
Mikä on raja, mikä on pettämistä, onko sitä säännöllinen yhteydenpito vanhan seksisuhteensa kanssa? Kun ottaa huomioon että keskustelun aiheet ovat nämä.
Kun tietysti se toinen osapuoli on sitä mieltä että hän ei ole pettänyt. Onko pettämistä vain se että kaksi ihmistä ovat seksisuhteessa keskenään. Mielestäni siihen lukeutuu muutakin… 😭

Käyttäjä Yksin taas kirjoittanut 09.01.2008 klo 09:24

Hei

Ei todellakaan ole normaalia pitää vanhaa seksisuhdetta mukana kuvioissa!!
Se on juuri niinkuin sanoit että sinulle hänen pitäis puhua jos on ongelmia tai menee huonosti tai ihanmitä asiaa vaan!!

En tiedä olenko vanhanaikainen sudeasioissa mutta en ymmärrä tätä ihme buumia lähteä muille kuin omalle kumppanille puhumaan ja selvittämään tunteitaan.
Tarkotan lähinnä exiä tai vierasta miestä/naista. Mä en vaan ymmärrä miksi ei asioista voi puhua sen ihmisen kanssa mihin sitoutuu😐

Voimia sulle ja muista että kenenkään ei tarvitse omassa suhteessaan olla aina
se ottava osapuoli.

Käyttäjä Terri kirjoittanut 11.01.2008 klo 12:51

Kiitos vastaajalle. On hyvä huomata että edes yksi ihminen maailmassa ajattelee samalla tavalla kuin minä.
Ja kuten sanoit on todella menossa ihmebuumeja tehdä asioita, tää purku vieraille suhteeseen kuulumattomille ihmisille on yksi ja vieraissa käynti ja pettäminen ovat myös. Ne ovat ikäänkuin muotiasioita.
Lähdetään tekemään aivan järjettömiä asioita miettimättä lainkaan mitä ne vaikuttavat lähipiirin ihmisiin, lapsiin ja puolisoon mm.
Hypätään heti uusiin suhteisiin miettimättä yhtään ainutta asiaa. Ne lakaistaan maton alle, ollaan ajattelematta niitä lainkaan, ikäänkuin ne muka silloin lakkaisivat olemasta.
Kuitenkin kun ollaan uudessa suhteessa, törmätään samoihin ongelmiin ja auta armias, jos se uusi siippa ottaa ne asiat puheeksi, syttyy sota, mitä mun asiat sulle kuuluu.
Silloin ollaan taas samalla lähtöviivalla, puhutaan taas sille kolmannelle osapuolelle, kun olisi pitänyt selvittää asiat sen puolison kanssa.
Oravanpyörä pyörii aina vain....
Eikä ne ongelmat lakkaa vaikka vaihtaisi sen kumppanin, jos ei oma pokka anna myöden tunnustaa niitä ja jopa puhua niistä.

Joillakin meistä riittää sarkaa aina vain....

Käyttäjä Ilosilmä surullisena kirjoittanut 12.01.2008 klo 18:52

no mun mielestä hieman ylireagoit.. tai riippuu tietysti millainen suhde miehelläsi entiseensä on.. eli oliko se vain pelkkä seksisuhde? Vai olivatko he ystäviä sen jälkeen? Jos he ystävinä olivat ennen sinua niin mielestäni se ei ole pettämistä ja otat asian turhan raskaasti..😞 etkö voisi puhua miehellesi ja sanoa että se vaivaa sinua ja kysellä voisiko mies tämän toisen naisen sijasta kääntyä sinun puoleesi?

Käyttäjä Terri kirjoittanut 14.01.2008 klo 12:57

Kiitos vaan vastauksestasi Ilosilmä.
Kerroin todella ekassa kirjoituksessa millainen suhde miehellä ja sillä toisella oli.

Olen miettinyt ylireagoinko, mutta tämä nyt vaan oli mun tapani reagoida asiaan.
Miettinyt olen sitä paljon.
Ja arvaa vain onko asioista puhuttu miljoona tuntia...

Mutta jos on kerran kunnolla petetty ja heitetty aina uudestaan ja uudestaan sinne pa...aojaan, kyllä muuttuu tyyli millä asioihin suhtaudut... Valitettavasti!