Mikä on elämän tarkoitus

Mikä on elämän tarkoitus

Käyttäjä Pepa aloittanut aikaan 24.11.2006 klo 15:24 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Pepa kirjoittanut 24.11.2006 klo 15:24

Minulla on oma tarina, meillä jokaisella on. Kun mietin, mitä kaikkea minä olen joutunut kokemaan, tahdon sen jonkun kanssa jakaa. Se helpottaa minua, ja toivottavasti antaa voimaa toisillekin.

*5-vuotiaana, jouduin seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Tuntematon mies/poika käytti seksuaalisesti hyväksi. Yhden kerran.

*7-vuotiaana, silloinen lastenhoitaja mies/poika käytti minua seksuaalisesti hyväksi. Se jatkui kaksi vuotta.

*15-vuotiaana, jouduin raiskauksen uhriksi. Tuntematon mies raiskasi kotimatkalla.

*Olin koko ala-ja yläasteen ajan koulukiusattu.

*Raiskauksen jälkeen sairastuin masennukseen ja olin laitos hoidossa 2kk.

*Ensimmäinen kunnon seurustelu suhteeni kesti 6-vuotta. Joista ensimmäiset 2v oli hyvää aikaa, sitten miehestä tuli alkoholisti ja sen myötä väkivaltainen. Väkivalta ei kohdistunut ainoastaan minuun, vaan myös äitiini, veljeeni, ystäviini.

*Tänä aikana äitini on sairastanut 2 erittäin vakavaa sairautta ja selvinnyt niistä. Veljeni on yrittänyt 3 kertaa itsemurhaa, onneksi onnistumatta. Rakas mummoni kuolee.

*Uusisuhde toi uusio perheen.

*Tulin yllättäen raskaaksi ja minuun iski hysteerinen synnytyspelko- synnytin sectiolla, nukutuksessa.

*Synnytyksen jälkeinen masennus.

*Nykyinen mieheni yrittää itsemurhaa. Masennus.

Tässä minun elämäni raskaimmat tapahtumat lyhykäisyydessään. Kaikki ovat sydämeeni arven jättäneet, kaikki mielessäni edelleen vahvasti. Lukemattomia kyyneiden määriä, tuskaa ja ahdistusta. Psykologeilla ja terapeuteilla käyntejä, jokaiselle heille kerrottava asia aina uudelleen ja taas uudelleen.

Ja mitä kaikkea muuta tuskaa elämä tuokaan vielä tullessaan…

No mitä niitä miettimään, ne tapahtumat pääsevät sitten taas tuolle listalle..

On se elämä hyvääkin tuonut ja se lista on onneksi paljon pidempi🙂 Ja se lista merkitsee kaikkein eniten! Siinä ovat kaikki rakkaani, läheiseni, ystäväni ja heidän kanssaan koetut hetket. Siinä ovat muistot parhaat, rakkaat. Siitä löytyy joulua ja kesää, matkoja ja arkipäiviä, sanoja ja tekoja. Ja niiden voimalla menen aina seuraavaan päivään!

Oli se elämän tarkoitus mikä tahansa, pahoja asioita vaan tapahtuu siinä missä niitä hyviäkin. Ja kun tuska ja ahdistus kirvelee, kuin kilo suolaa avoimessa haavassa, on muistettava se hyvä rakas hetki ja vaikka hammasta purren ajatella, näin nyt jotta joskus jotain hyvääkin. Se on minua auttanut. Kun katson nyt tytärtäni, ja ajattelen mitä kaikkea väärää ja pahaa olen kokenut ja kuinka monesti olen tahtonut luovuttaa.. on se hyvä että en ole luovuttanut.

Kiitos sinulle, joka tämän jaksoit lukea.
Toivon sydämestä kaikkea hyvää teille kaikille, voimia tulevaan ja iloa elämään! Ja nyt tietysti ihanaa joulua! 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 24.11.2006 klo 17:22

terve Pepa, mie jaksoin sun juttusi kaksi kertaa lukea läpi. söin kyllä välillä jotain. Arvaa mitä, no et arvaa. Kun luin sun tekstiä ja oli mikro sylissä ja samala katoin tv ja tuli mainos (mainokset on parasta ohjelmaa, muusta en oikein mitään tajua) niin tuli mainos missä sanottiin "sun tehtäväsi on elää, me huolehdimme muusta" sitten vakuutusyhtiön nimi. Siinä se sitten koko elämän tarkotus ja pääpointti onkin, elää ja joku kai muusta huolehtii, toivon niin.

Käyttäjä Pepa kirjoittanut 25.11.2006 klo 20:25

Kiitos sinulle Maanvaiva. Niinhän se on, meidän tehtävänämme on elää, kaikki muu on kohtalon käsissä. 😉

Ollaan saatu suuri lahja ja siitä täytyy pitää kiinni.