Mikä lasketaan narsismiksi?
En tiedä laitoinko nyt oikeaan paikkaan, mutta lasketaan nyt vaikka keltanokan kokemattomuuteen…
Olen nyt alkanut viimeisen kuukauden aikana huomaamaan, että tilanne kotona alkaa olla aika räjähdysherkkä. Riitoja tuntuu olevan harva se viikko. Ja viimeisimmissä riidoissa olen minäkin sitten (ehkä tahtomattani…) ollut mukana (…tai ehkä minä vain luulen niin…)
Vanhempani haluaisivat viettää enemmän aikaa keskenään, minkä ymmärrän täysin, mutta jokin minussa ei salli sitä (tai näin ainakin tuntuu…) Se on hienoa, että isäni näkee äidissäni vihdoinkin sen arvokkaan ja hienon ihmisen, jonka minäkin näen ja tiedän.
Veikkaan että riidat keväällä ovat vaikuttaneet omaan suhtautumiseeni. Eilen saunassa isäni halusi puhua minun kanssani näistä asioista. Hetken me keskusteltiin, mutta sitten minulla yksinkertaisesti kilahti. Maailman p*skin selitys. Tiedän… Isä alkoi korottamaan ääntään (Tuntui siltä! Huom!), johon minä hyökkäsin… Ja nyt alkaa näyttää siltä, että välini vanhempiini on menossa rikki. Isä-poika suhde on aina ollut vähän mitä on, mutta äidin kanssa on aina synkannut (tosin nyt alkaa tuntumaan siltä, että ei enää pitkään…)
Uskon että vika on minussa, koska minulle todettiin (isäni taholta) aika suoraan että välillä läsnäoloni ärsyttää, kun en osallistu keskusteluun vaan katson vain televisiota… Äitini on täysin tietämätön tämän ”sodan” sisällöstä. Olen kyllä maininnut pienestä ”konfliktista”…
Heh, välillä tuntuu, että ihan kuin minulla olisi jäänyt murrosiässä se kapinavaihe käymättä ja se alkaa nyt kaksikymppisenä tulemaan hieman jälkijunassa… Tai sitten vain yksinkertaisesti olen taantunut 10-vuotiaan tasolle…
Kun rupean ajattelemaan kuukauden ajalta tapahtumia, niin viimeisen kuukauden ajalta tuntuu siltä, että minä olen ollut pääosin se syypää, miksi kotona riidellään.
Tuntuu, että kokoajan hölmöilen.
Äitini ja isäni ovat tosin sanonut, että ei vika ole minussa, että antaisin jo asioiden olla, mutta jotenkin minun on vaikeaa käsittää kun en… ääh… En tiedä…
Jos minulla olisi hyvä itsetunto ja järkeä päässä niin antaisin olla, mutta kun konflikteja alkaa olla koko ajan, ja suurin piirtein tietää/ olettaa mistä ne johtuvat niin omien virheiden unohtaminen on yksinkertaisesti vaikeaa ellei mahdotonta.
Reilu vuosi sitten minulla todettiin masennus, ja äitini oli kovin huolissaan siitä. Muistan hänen pelänneensä kovasti sitä, että tekisin itsemurhan…
Veikkaan että tässä lienee yksi niistä syistä, minkä takia en nykyään viihdy omissa oloissa, vaan raahauduin ihmisten ilmoille iltasella…
En halua aiheuttaa huolta mistään, nimittäin jos olen omissa oloissa, se aiheuttaa huolta (tai on aiheuttanut), jos olen vanhempieni seurassa, se aiheuttaa kitkaa…
En edes rehellisesti sanoen ole huomannut sitä. Ennen saatoin olla iltaan asti omissa oloissani ja tehdä juttujani.
Olen miettinyt muuttoa. Äidin kanssa yritin keskustella muutosta, mutta kun en ole halukas puhumaan eilisestä, niin vaikeaahan se on. Jos huono tuuri käy, niin saatan olla kohta henkisesti orpo, kun käytökseni ansiosta karkoitan vanhempani lopullisesti pois ”luotani”… En halua siihen mennä… Olen nimittäin jo karkottanut monta ihmistä luotani. Ensimmäisen naispuolisen ystävänkin olen tainnut karkottaa, ja Facebookissa olen tainnut jo (olemattoman) maineeni tuhota.
Heh, koomista sinänsä, että loin vuosi sitten sinne uudet tunnarit, kun koin että olin muninut maineeni edellisessä profiilissa kaikenmaailman ininöilläni… Nyt on siis sama tilanne…
Olen ihan rehellisesti alkanut välillä miettimään, että olenko narsistinen vai onko minulla kaksisuuntainen mielialahäiriö…
Voin ihan rehellisesti sanoa, että viimeisen kuukauden aikaiset tapahtumat ovat syöneet omatuntoni olemattomiin. Ajatukset ovat käyneet varsin mustina välillä…
Minä en enää kovin hyvällä kuuntele sitä, jos joku minua erehtyy kehumaan. Ja tuota… aika rankahkoa läppää laskettelen itsestäni. Ihan suoraan sanottuna haukun itseäni vittupääksi, kusipääksi yms. pilkkaan itseäni tyhmäksi/idiootiksi jne. jne.
Lyhykäisyydessään voin todeta, että näen itsen todella huonossa valossa. Hieman kyynistymistäkin ehkä havaittavissa…
Olen jopa todennut, että en halua parisuhdetta, koska ne virheet mitä olen tehnyt jo pelkästään vanhempieni suhteen…
En halua yksinkertaisesti tuhota kenenkään ihmisen elämää…
En tiedä sitten vaikuttaako työttömyys tähän, vai mikä saa aikaan tämän PELLEILYN, tämän luonnevikaisen käytökseni????
Kiitos jos joku vaivautui lukemaan ja sai jotain tolkkua tästä vuodatuksesta…