Miesystävän ex-vaimo haukkuu minua lapsille

Miesystävän ex-vaimo haukkuu minua lapsille

Käyttäjä rusinantte aloittanut aikaan 30.04.2012 klo 07:52 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä rusinantte kirjoittanut 30.04.2012 klo 07:52

No tuossahan se ongelma tulikin. Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä yli puoli vuotta ja haluaisimme tutustuttaa minut hänen lapsilleen. Lapset ovat alle kymmenen vuotiaita ja vanhempien erosta on kohta 2 vuotta. Lapset tietävät minusta ja ovat minut kerran nähneetkin ja hauskaa tuolloin oli kaikilla.
Nyt on ongelmaksi muodostunut se, että lasten äiti haukkuu minua lasten isälle lasten kuulleen ja kieltää meitä näkemästä toisiamme. En edes tiedä kaikkea mitä nainen on minusta sanonut. Hänellä on itsellään uusi miesystävä jota lapset eivät vielä ole nähneet, mutta josta tietävät eivätkä hyväksy tätäkään.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Eihän minulla ole mitään mahdollisuutta lasten silmissä kun äiti kerran on haukkunut minut ja kieltää heitä näkemästä minua, vaikka sitten isä toisin haluaa. Tuohan täysin lasten mielen myrkyttämistä ja aiheuttaa vain lapsille ongelmia. Tai niin minä sen ainakin näen. Tiedän tulevani lasten kanssa toimeen, joten minun silmissä lasten äidin pelko siitä, että lapset voivat huonosti jos näkevät minua, SIIS MINUN TAKIANI VOIVAT HUONOSTI, ei vain voi pitää paikkansa. He ovat voineet huonosti jo vanhempien erosta asti.

Onneksi tämä ei ainakaan vielä ole vaikuttanut minun ja miesystäväni väleihin (vaikka näköjään exä sitä toivoisi), vaan on vain vahvistanut suhdettamme. Muita kokemuksia olisi hyvä kuulla ja miten niistä on selvitty ja muutenkin kuulla miten tähän nyt pitäisi suhtautua. Alkaahan tämä olla aika ahdistavaa kun muuten on kaikki niin täydellisesti.

-Rusinantte-

Käyttäjä helemi kirjoittanut 30.04.2012 klo 09:48

Tottakai haukkuu ja toivoisi, ettei teillä menisi hetkeäkään hyvin.
Tässä olisi nyt tärkeintä, että lapset saavat, ihan itse muodostaa sinusta, ihan oman käsityksensä, mitään muuta keinoa ei ole. Tietysti lapset uskovat äitinsä sanaan, mutta lapset osaa myös tehdä omia johtopäätöksiäkin, jos saavat tilaisuuden ja yllättävää kyllä, ne on monesti enemmän oikeaan osuneita kuin aikuisten.

Käyttäjä catwoman kirjoittanut 01.05.2012 klo 22:48

Kuulostaa katkeralta exältä

Käyttäjä cielito kirjoittanut 02.05.2012 klo 12:06

rusinantte kirjoitti 30.4.2012 7:52

No tuossahan se ongelma tulikin. Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä yli puoli vuotta ja haluaisimme tutustuttaa minut hänen lapsilleen. Lapset ovat alle kymmenen vuotiaita ja vanhempien erosta on kohta 2 vuotta. Lapset tietävät minusta ja ovat minut kerran nähneetkin ja hauskaa tuolloin oli kaikilla.
Nyt on ongelmaksi muodostunut se, että lasten äiti haukkuu minua lasten isälle lasten kuulleen ja kieltää meitä näkemästä toisiamme. En edes tiedä kaikkea mitä nainen on minusta sanonut. Hänellä on itsellään uusi miesystävä jota lapset eivät vielä ole nähneet, mutta josta tietävät eivätkä hyväksy tätäkään.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Eihän minulla ole mitään mahdollisuutta lasten silmissä kun äiti kerran on haukkunut minut ja kieltää heitä näkemästä minua, vaikka sitten isä toisin haluaa. Tuohan täysin lasten mielen myrkyttämistä ja aiheuttaa vain lapsille ongelmia. Tai niin minä sen ainakin näen. Tiedän tulevani lasten kanssa toimeen, joten minun silmissä lasten äidin pelko siitä, että lapset voivat huonosti jos näkevät minua, SIIS MINUN TAKIANI VOIVAT HUONOSTI, ei vain voi pitää paikkansa. He ovat voineet huonosti jo vanhempien erosta asti.

Onneksi tämä ei ainakaan vielä ole vaikuttanut minun ja miesystäväni väleihin (vaikka näköjään exä sitä toivoisi), vaan on vain vahvistanut suhdettamme. Muita kokemuksia olisi hyvä kuulla ja miten niistä on selvitty ja muutenkin kuulla miten tähän nyt pitäisi suhtautua. Alkaahan tämä olla aika ahdistavaa kun muuten on kaikki niin täydellisesti.

-Rusinantte-

Kirjoitit miehen exän miessuhteesta "eivät hyväksy tätäKÄÄN". Siis joko miehesi lapsilla on mielipide sinusta, etteivät hyväksy sinua?

Katkeraltahan tuo exä kuulostaa. Hän ei ole vielä henkisesti päästänyt miehestä irti. Myös lapsellista tietenkin tuo toisen haukkuminen lasten kuullen. Hän nimenomaan tahtoo sen vaikeuttavan teidän tilannetta. Mies on tuossa avainasemassa. Hän voisi suoraselkäisesti ja rauhallisesti kumota kaikki haukkumiset, siinä lasten kuullen. Jotta he huomaisivat, että äidin sanomat eivät ole niitä oikeita ja ainoita totuuksia. Mies voisi myös kahden kesken jutella lastensa kanssa noista äidin sanomisista. Sitten tavatessanne he voivat muodostaa sinusta oman mielipiteensä, toivottavasti isän juttuja vahvistavan. Sen jälkeen isä voisi rajoittaa tekemisensä exän kanssa minimiin ettei uutta draamaa pääse syntymään. Viedessä ja tuodessa lapsia esimerkiksi, odotellaan vaikka pihalla eikä mennä sisälle asti haukkuja kuuntelemaan. Niin se on toimittava jos ei toimeen pystytä tulemaan.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 04.05.2012 klo 06:26

Ei kai tuossa voi tehdä mitään. Ei tuntemattomien ihmisten typeryydelle mitään mahda. Sinä olet sellainen kuin olet muitten puheista huolimatta. Kyseinen perhekin on sellainen kuin on, vaikka toisin haluaisit, jätä asia heidän huolekseen. Kuulostaa hiukan oudolta, että sanot asian vahvistaneen suhdettanne - ikäänkuin olisit itse asiassa tyytyväinen siihen, että on olemassa tällainen vastakkainasettelu, jossa mies voi soittaa olevansa sinun puolellasi ja toista naista vastaan. Parempi olisi jättää koko asia suhteenne ulkopuolelle - myös lasten kannalta.