Mies petti – miten tästä selviää?

Mies petti - miten tästä selviää?

Käyttäjä suru08 aloittanut aikaan 28.02.2008 klo 14:07 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä suru08 kirjoittanut 28.02.2008 klo 14:07

Elämältä on pohja pudonnut. Mies pettänyt pitkään, asia paljastui ja nyt olen ihan eksyksissä, miten tästä eteenpäin. Lapsia on. Kertokaa mulle omista kokemuksistanne. Kannattaako edes yrittää mitään yhteistä? Miten lapset kestävät mahdollisen eron? Miten päästä eroon tästä vihasta ja pahasta olosta?

Käyttäjä raasu kirjoittanut 29.02.2008 klo 14:03

Hei suru08
Ikävää että sinullekin on käynyt ikävästi, kuten niin monelle meistä täällä kirjoittaneelle. Tuolta viestiketjuista löytyy sellainen aihe kuin Pettäminen ja siitä ylitsepääseminen (aihe on aika pitkällä, kun siihen ei ole kirjoiteltu vähään aikaan), siellä on erilaisia ja toisaalta samanlaisiakin kohtaloita ja pohdiskeluita pettämisen tiimoilta.
Valitettavasti kukaan ei pysty sinulle sanomaan mitä pitäisi tehdä, sillä se jää sinun päätettäväksi. Pääseekö petetyksi tulemisesta ja sen aiheuttamasta tuskasta yli? En tiedä, tuskasta en ainakaan vielä ole toipunut. Mutta sen tiedän että minä selviän tästä. Vaikka tässä elämässä on ollut kaksi pas*a-päätä, mieheni ja se horo, jotka ovat tehneet elämästäni helvetin, niin tiedän ettei minua lannisteta. Minä selviän puhumalla, tunteet on hyvä päästä purkamaan, etteivät ne jää sisälle kalvamaan. Terapeuttini sanoo, että aikaa myöten helpottaa, pitäisi vaan pärjätä sinne asti kun aika alkaa vaikuttaa. Välillä sydän on täynnä vihaa ja välillä pelkkää tuska, välillä hieman helpottaa, mutta niin se valitettavasti tuntuu menevän. Oikotietä ei ole. Vaikka sinut on lyöty maahan ja sinua on nöyryytetty, niin kaivat vaan sisältäsi sen ihmisen joka selviää tästä kaikesta. Kukin varmasti löytää oman tapansa selvitä, pidät vaan mielessä sen että sinä olet oman elämäsi tärkein ja arvokkain ihminen. Uskon että siten sinäkin selviät tämän koettelemuksen yli.

Käyttäjä kirjat kirjoittanut 02.03.2008 klo 17:34

Hei,

Se, kannattaako teidän vielä yrittää yhdessä, on kiinni teistä kahdesta. Haluatteko vielä yrittää yhdessä? Onko miehesi pahoillaan asiasta? Pyytääkö hän sinulta anteeksi? Katuuko hän sitä, mitä on tehnyt? Jos miehesi katuu tekemistään ja haluaa vielä jatkaa, silloin hän lienee olevan valmis kokeilemaan jatkamista.

Mutta sitten olet sinä ja sinun tuskasi. Luulen tietäväni, mitä se on. Nyt sinun ei oikeastaan tarvitse ajatella muuta kuin itseäsi, että miten itse tästä pääset eteenpäin. Muista, että et ole itse tehnyt mitään väärää, sinussa ei ole mitään vikaa. Muista, että olet hyvä ihminen ja sinulla on oikeus parempaan. Muista, että olet arvokas ihminen, joka ansaitsee kaikkea hyvää. Tee itsellesi hyviä asioita.

Jos pystyt, niin neuvoisin, että anna ajan kulua. Älä tee mitään nopeita päätöksiä. Jos siedät, että miehesi asuu saman katon alla, niin anna hänen asua ja anna ajan kulua. keskustelkaa asiasta niin paljon kuin mahdollista. Selvitä mieheltäsi kaikki asiaan liittyvät sinua askarruttavat asiat. Jos miehesi haluaa sinun kanssasi vielä olla, niin hän on velvollinen kertoamaan sinulle kaiken, mitä haluat tietää.

Ja sen voin sanoa, että tuska ja viha hiipuu ajan myötä. Anna vihanja tuskan myllätä nyt kun on niiden aika, mutta niin se on , että aika auttaa tässäkin. Vielä tulee se aamu, että huomaat kelpaavasi kelle vaan. Sitä voi olla nyt vaikea uskoa, mutta kyllä sellainen aamu tulee.

Lapsista en osaa sanoa, koska meillä ei menty eroon asti. Mutta veikkaan, että he selviävät kun he saavat pitää sinut lähellään eivätkä joudu yksin käsittelemään heille liian suuria asioita.

Mutta ennenkaikkea nyt anna vihan tulla ja pidä itsestäsi huolta, tee sellaisia asioita, mistä itse pidät, viis muista.

Koita jaksaa.