Mies petti kaikin mahdollisin tavoin

Mies petti kaikin mahdollisin tavoin

Käyttäjä Vahvastin aloittanut aikaan 26.08.2018 klo 21:13 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Vahvastin kirjoittanut 26.08.2018 klo 21:13

11 vuotta ollaan oltu yhdessä josta 10 naimisissa. Ollaan oltu onnellisia ja rakastuneita, mielestäni suhteessa ei ole ollut isoja ongelmia. Tinahäät oli viime viikolla, siitä seuraavalla viikolla mies kertoi että vuosi sitten on viettänyt yön kahdestaan naisen asunnossa ja kertoi pettäneensä, eivät menneet yhdyntään asti, mutta kerron myöhemmin miksi.

Hän sitten kertoi siitä lisää ja aika pian sanoin hänelle että hänen tulee muuttaa pois. Mies hätääntyi ja lupasi korjata asiansa, suhde naiseen oli katkennut melkein heti ko. yön jälkeen. En antanut periksi miehen pyytelyille, sillä mies petti viime kerran 6 vuotta sitten, jolloin kuitenkin pysyttiin yhdessä. Sen sanoin että jos pettäminen toistuu, niin ei voida jatkaa yhdessä enää.

Myöhemmin samana iltana mies tunnusti että hän oli lisäksi koko yhdessä olomme aikana tanssinut yökerhoissa useiden eri naisten kanssa ja lisäksi suudellut heitä. Tämän lisäksi paljasti polttaneensa pilveä ja juoneensa itsensä humalaan useita kertoja. Kaksi viimeksi mainittua eivät sinällään ole minulle eroa aiheuttavia asioita, vaan se että hän on aina sanonut että ei halua juoda itseään humalaan eikä ole koskaan kokeillut pilveä. Useasti näiden vuosien aikana ollaan keskustelta siitä mitä ollaan tehty ja ei tehty ja tähän mennessä on aina kieltänyt kaiken.

Lopputulemana en voi ymmärtää sitä, miten mies on kirkkain silmin pystynyt valehtelemaan minulle kaikki nämä vuodet ja näyttelemään että kaikki on hyvin. En nyt pysty uskomaan mitään mitä hän on minulle sanonut, minulla ei ole mitään käsitystä asioiden todellisesta tilasta. Hän ei omien sanojensa mukaan mennyt yhdyntään asti mutta en usko sitä. Uskon että sanoi sen vain jotta en jättäisi häntä, mutta kuinka tyhmänä hän sitten minua pitäisi. Olenko tekemisissä psykopaatin kanssa?

Ovatko muut kokeneet puolisonsa taholta näin pakkomielteistä valehtelua?

Käyttäjä peruskallio kirjoittanut 28.08.2018 klo 10:11

Olen parisuhteessa karusti oppinut, että on ihmisiä jotka pystyvät valehtelemaan ilman pienintäkään epäröintiä. He eivät epäröi tai osoita mitään katumusta, koska näin heidän ajattelunsa toimii, heillä ei toimi omatunto, katumus eikä häpeä. He eivät kykene empatiaan ja pysty ajattelemaan miten heidän valheensa loukkaa uhria. He loukkaantuvat jos heidän valheita ei uskota ja umpikujassa menevät vain hiljaiseksi, eivätkä osaa enää sanoa mitään. Mutta siihen saakka he luovat uusia valheita valheen perään ja todellisuus on heille täysin vieras käsite. Tälläisiä ovat tuntemani patologiset valehtelijat. Lisäksi nämä tapaukset ovat usein narsisteja, kaikki pyörii heidän tarpeiden ympärillä, eikä heillä ole mitään ongelmaa käyttää muita häikäilemättömästi hyväksi. Parisuhteessa narsisti voi hyvitellä, pahoitella ja myötäillä uhriaan, mutta vain niin kauan kuin on jälleen varma, että suhde on turvallisella pohjalla jolloin kaikki paha jatkuu. Naispuoleiset narsistit voivat olla myös uhriutuvia ja kokevat, että kaikki ovat heitä vastaan ja suorastaan kerjäävät sääliä luomalla kriisejä elämään (huomionhakuinen), kun miespuoliset ovat useimmiten niin itsekeskeisiä ja jumalaa viisaampia, että heidän ei tarvitse nöyristellä ketään. Psykopaatti taas jatkuvasti testaa muiden reaktioita ja ilman omantunnon tuskia kiusaa ja rääkkää muita, meillä esimerkiksi pienimpiä lapsia ja koiria. Psykopaatti on siinä mielessä vaarallinen, että hän osaa ensin hurmata uhrinsa ja iskee sitten täysin arvaamatta.

Näiden kanssa ei kannata elää vaan heidät pitää sulkea omasta elämästä pois.

Käyttäjä joku toinen kirjoittanut 01.09.2018 klo 12:26

Olet tekemisissä ihmisen kanssa joka on jotain muut, kuin mitä kuvittelet tai haluat. Missään nimessä ei voida asettaa mitään diagnooseja miehellesi. Kysyin sinulta, oletko sinä narsisti tai psykoterapeutti?
Ehkä kontrolloit liikaa miestäsi? Ehkä sinä olet syy, miksi hän ei voi kertoa sinulle esim. että juo itsensä joskus humalaam ja käyttää kannabista? Onko mies joutunut elämään vain sinun unelmasi ja ajatusta siitä mitä on avioliitto ja parisuhde?

Näitä asioita kannattaa miettiä ennen, kuin iskee johonkin toiseen psykotaatin tai narsistin leimaa.

Suoraan sanoakseni, miehesi rikkeet ovat pieniä siihen nähden, että mietit hänen olevan psykopaatti. Minusta liittoa on turha jatkaa sinun asenteellasi. Ja miehesi. Hän selvästi haluaa jotain muuta elämältään, kuin sinä, joten ehkä on parempi, että vapautatte toisenne elämään tavalla, jota haluatte.