Mies petti, annoin anteeksi, teki sen uudelleen, annoin anteeksi..

Mies petti, annoin anteeksi, teki sen uudelleen, annoin anteeksi..

Käyttäjä Rikko aloittanut aikaan 24.09.2010 klo 13:40 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Rikko kirjoittanut 24.09.2010 klo 13:40

olen aivan hukassa ajatusteni kanssa.. Olen ollut avomieheni kanssa yhdessä noin 3-vuotta ja tuona aikana hän on pettänyt minua erinäisin tavoin; viestitellyt muille tuntemilleen naisille erittäin vihjailevaan ja flirttailevaan sävyyn, valehdellut minulle monestakin asiasta, liittyen tähän pettämiseen… Mieheni väittää silti, ettei koskaan, ikinä voisi pettää minua, pettämisen todellisessa merkityksessä, koska rakastaa minua enemmän kuin ikinä ketään tai mitään..

Mieheni pettämisistä sain tietää, kun hän alkoi molemmilla kerroilla pettämisen aikoihin käyttäytyä erittäin kummallisesti ja kierrellä, salailla kännykkäänsä kun hänelle tuli viestejä jne. Sitten yksi ilta kun hän meni suihkuun minun oli aivan pakko ottaa hänen kännykkänsä käteen ja katsoa saapuneita viestejä, ikävää oli luettavaa… Meni vuosi ja vähän päälle, kuukausi sitten hän alkoi taas käyttäytyä oudosti, ja jälleen katsoin hänen puhelimeensa, tällä kertaa lähetettyihin, koska saapuneita ei ollut… Ikävää luettavaa jälleen, mutta lieventävää oli se että edellisin lähetetty oli jotai tähän suuntaan: Lopetetaan tää juttu, koska mulla on tyttöystävä, jota rakastan..

Kun kerroin hänelle tietäväni, hän ei aluksi myöntänyt, mutta sitten kertoi lähetelleensä eräälle tutulleen, jonka oli tavannut joskus pari vuotta ennen minua, jolloin heillä oli ollut jotain vipinää hetken. Hän pyyteli anteeksi, puhkesi itkemään ja kertoi ettei tiedä, miksi kusee asiat koko ajan, vaikka rakastaa minua ja tahtoo olla vain kanssani… Kertoi minulle siitä, kuinka hänen äitinsä ja isänsä olivat eronneet, kun hän itse oli 7-vuotias… Isä oli pettänyt äitiä.. Hän kertoi pelkäävänsä sitä, että hänestä tulee tai hän jo on isänsä poika, sanan kirjaimellisessa merkityksessä.

Uskon, että hänen tekemisensä johtuvat epävärmuudesta ja huonosta itsetunnosta, kun edelliset tyttöystävät ovat kaikki pettäneet häntä kunnolla ja sitten jättäneet. mieheni on kertonut ihmettelevänsä, miksi tekee nyt näin minulle, kun ei ennen ole koskaan tehnyt näin.. Nyt hän ehdotti minulle yksilö ja pariterapiaa, koska ei enää koskaan tahdo tehdä näin minulle. ja tahtoo saada ”päänsä” kuntoon.

Pari viikkoa sitten minulle sitten tuli nimetön kirje, jossa joku kertoi tietävänsä mieheni. Minun ei kuulema tarvinnut tietää kuka hän on, eikä hänkään tuntenut minua… Mutta tahtoi kertoa, että mieheni on pettänyt minua koko suhteemme ajan ja ansaitsen tietää millaisen ihmisen kanssa seurustelen… Luettuani kirjeen, tunsin alkuksi vihaa, sitten nauroin, sitten itkin ja taas nauroin… sitten aloin miettiä, ettei siinä ole mitään järkeä, että hän olisi muka voinut pettää koko suhteen ajan, sillä olemme olleet nämä kolme vuotta lähes erottamattomat 24/7, lukuunottamatta joitain päiviä ja silloinkin hän tai minä on ollut koulussa… että mielenkiintoista sinänsä… sitten mietin sitäkin oliko tämä mystinen kirje sen naisen lähettämä, jolle mieheni oli pari viikkoa taaksepäin laittanut viestin, ettei tahdo enää jatkaa viestittelyä, koska rakastaa minua… Halusiko nainen kostaa???

Mieheni tuli kotiin ja sanoin, että hänelle on tullut kirje… Mieheni luki kirjeen ja raivostui… Hän kertoi minulle ajatuksensa kirjeestä, jotka olivat jokseenki samankaltaiset kuin minulla..

Olen nyt siis aivan helvetin sekaisin ajatusteni kanssa.. En tiedä miten edetä, onko suhteellamme oikeasti mitään tulevaisuutta, onko hän oikeasti pahoillaan, ja mitä helvettiä täällä tapahtuu???
😞😐

Käyttäjä helemi kirjoittanut 24.09.2010 klo 18:41

Tottakai nainen halusi kostaa.
Jos sinä haluat tuon miehen kanssa jatkaa, niin sinulla täytyy olla paljon uskoa, siihen ettei hän enää sorru moisiin.
Muuttuuko miehen käytös, sitähän ei tiedä tänään, vaan vasta myöhemmin.
Syytä tuohon voi etsiä kaukaakin, mutta vastaus on lähellä, miehen yksinkertainen päätös olla pettämättä ja leikkimättä tulella, siinä palaa näpit!
Mutta; anteeksianto automaatiksi älä rupea, se on loputon tie.

Käyttäjä Pia-Liisa kirjoittanut 28.09.2010 klo 13:04

Minä olen 40v-nainen ja meillä tuo ongelma on toisinpäin.Minä olen se joka pettää.
Rakastan mielestäni kumppaniani,mutta petän aina kun on hyvä tilaisuus.
Olen ollut kumppanini kanssa jo 3,7vuotta ja olen myös avoimesti välillä puhunut seksiaddiktiostani/pettämisestä.Olen tehnyt suhteemme aikana kamalia asioita hänelle.☹️
mm.käynyt kaksi kertaa ulkomailla rakastajieni luona,chattailen joka päivä netissä,nyt minulla on vakituinen rakastaja,kun menen ravintolaan,niin usein joku mies tarttuu mukaani,olen harrastanut seksiä hänen ystävänsä kanssa...☹️.
Minulla on huono itsetunto ja ilmeisesti mikään ihailu ei minulle riitä!
Olen tuottanut mielipahaa kumppanilleni vaikka kuinka paljon.Hänellä on alkoholiongelma,jota hän yrittää hoitaa a-klinikalla.
Minä hoidan "ongelmaani"chattailemalla miesten kanssa ja toisinaan menen harrastamaan seksiä,josta kuitenkin tulee paha mieli.
Ilmeisesti haluan kokea "hurmaantumisen ja himon"hetken aina uudelleen ja uudelleen.
Olen 100 kertaa halunnut jättää kumppanini,mutta olemme molemmat kai läheisriippuvaisia,joten se ei onnistu.
Olen tosi sekaisin sisäisesti koko ajan,apua!!😭