Mies käytti yhteisiä säästöjä luvatta...
Mulla selvisi eilen jotain inhottavaa, ja tuntui että olisi pakko päästä purkamaan tätä pahaa oloa jollekin. ”Eksyin” tänne sivustoille ja ilahduin miten asialliseti täällä käsitellään aiheita. Joten uskaltaudun kertomaan kokemuksestani, jos jollain vaikka olisi siihen kommenttia…
Tilanne on siis se, että minä ja mieheni olemme molemmat työssäkäyviä, asumme avoliitossa, meillä on yhteinen omakotitalo, talolaina ja lapset. Olemme päättäneet kulujen puolittamisesta ja jakaneetkin menot ja laskut yhteisellä ymmärryksellä. Ainoastaan opintolainat ovat omia ja miehellä lisäksi autolaina ja auton käyttökustannukset, kun auto on lähinnä hänen työntekoaan varten. Mieheni ei ole ollenkaan yhtä tarkka rahoistaan, tosin kuin minä. Hän ei vaan jotenkin pidä yhtä tarkkaa kirjaa raha-asioistaan, ja rahat tuntuu tulevan ja menevän…Tosin hänen työnsäkin on provikkapalkkaista, eli on vaikea ihan tarkkaan tietääkään paljonko aina tulee.
No, taustan jälkeen ONGELMA: Eilen selvisi että mieheni on käyttänyt asuntolainatilillemme ennakkoon säästämiäni (siis MINUN pienestä palkasta säästämiäni) rahoja ilman lupaa, koska häneltä on ollut rahat loppu. Hän on maksanut kolmella tonnilla sieltä laskujaan, omia lainanlyhennyksiään ja POKERIlaskuja! Olen pöyristynyt ja loukkaantunut…Enkä tiedä voinko luottaa mieheen enää. Hän on aiemminkin lainannut lasten tileiltä rahaa, josta olen suuttunut, eikä ole niitäkään maksanut vielä takaisin. Lapsiltakin puuttuu tuhansia euroja.
En tiedä mitä tekisin, Olen hämmentynyt ja pettynyt. Epäilen, että saako hän raha-asioita kuntoon lähiaikoina. Hän on ollut epämääräisen huonotuulinen ja synkkä, mutta sitähän se ongelmien salailu varmaan teettää. Sanoi,että oli helpotus kun paljastui. Tämä rahamörkö on tullut turhan tutuksi…Itse onnistun todella kovalla säästämisellä laittaman sukanvarteen sen verran raha että pärjään koulujen loma-ajat, jolloin olen itse työttömänä. Haluaisin suunnitella yhteisiä reissuja, tulevaisuutta jne. Mutta mieheltä on aina ”rahat loppu, ei voi, ei uskalla ottaa riskiä”… Nyt ymmärrän sen, kun tajuan mietn huono tilanne hänellä on. Mutta mitä voin tehdä. Mulla on niin pieni palkka (pienempi kuin miehellä), etten todellakaan voi ottaa hänen rahahuolia maksettavakseni. Ja tuntuu niin epäreilulta, että hän nakertaa salaa minunkin vaivalla rakentamaani elämän turvaa, omia ja lasten säästöjä. Mitä teen…? Olen pettynyt, vihainen ja surullinen. Tuntuu ettei mieheni kunnioita minua, kun rikkoo sovittuja periaatteita. Mulla on sellainen tunne, että tästä voi kasvaa iso juttu, jos ei tämä selviä. Mies tietysti itse kieltää että hänellä olisi peliongelma, vaikka minunkin rahoista on mennyt esim. 500e suoraveloitus suoraan nettipokerifirmalle. Onko vinkkejä miten asiaa kannattaisi alkaa selvittämään?