Mies jätti raskauden aikana
Mitä oikein tapahtui? Ensin mies haluaa lasta kanssani ja suunnittelee tulevaisuutta ja vannoo rakkauttaan ja onneaan ja kun olen kolmannella kuulla raskaana päättää jättää mut eikä halua edes antaa mahdollisuutta selvittää miksi näin kävi. Sitten ei vastaa puhelimeen tai viesteihin eikä ole kiinnostunut millään tavoin miten voin vaan syyttää käytökseni olleen syy eroon. Sanoi että olen muuttunut ja että vaikka hän antoi kaikkensa, niin mikään ei mulle riittänyt(?) Olin siis alkuraskauden aikana väsynyt ja pahoinvoiva ja oloni oli tosi yksinäinen kun mies oli kesän aikana joka viikonloppu jossain muualla kuin kotona ja muutenkin etäinen, vaikka pyysin että voisi olla mun tukena. Nyt kun yritin pyytää mukaan ultraan, niitä oli siis kolme kertaa, niin yhteenkään ei tule mukaan koska haluan kuulemma vain riidellä. Eli taas syy on minussa, vaikka olin selkeästi ilmaissut että mulla ei ole tarvetta riidellä ja että se on tervetullut mukaan. Enkä käsitä muutenkaan miksi minun pitäisi olla erityisen ystävällinen miehelle joka ensin teki raskaaksi, sitten jätti ja alkoi heti olemaan toisen naisen kanssa. Tämä nainen on siis sama jonka takia epäilin jo keväällä miestäni, mutta uskoin häntä koska vannoi minulle ettei ole millään tavoin kiinnostunut siitä. Olin siis todella yllättynyt kun mieheni on nyt se kyseisen naisen kanssa. Eikä se näköjään ole riittävästi loukkaamaan mua, kun senkin jälkeen pitää kohdella kuin roskaa. Ja tarkennuksena vielä, että meillä ei siis mennyt mitenkään huonosti ja lapsi on tosissaan pitkän yrityksen tulos joka siis tehtiin ihan molempien tahdosta. Miten joku voi toista näin huonosti kohdella? En todellakaan ole mikään kamala ihminen tai edes erityisen hankala. Kai mulla on oikeus olla tälläisen jälkeen vihainen? En pysty olemaan miehen kanssa missään tekemisissä ja ahdistaa jo ajatus että pitäisi nähdä sitä sitten kun vauva on syntynyt.
Tuntuu vaan niin pahalta, kun kaiken tämän jälkeen mun pitäisi vaan olla kuin tämä olisi ollut ihan oikea ratkaisu ja niellä miehen selitykset siitä kuinka tämä on täysin omaa syytäni ja että hän ei ole tehnyt mitään väärää. Kuinka se voi olettaa että aika korjaa kaiken ja sitten kun vauva on syntynyt, niin se voi tulla leikkimään isää silloin kun sitä huvittaa? Oksettaa ajatuskin siitä. Tuntuu että kaikki muut unohtaa koko jutun ja olettaa että mun pitäisi myös päästä tästä jo yli. Mies jätti mut siis elokuussa ja laskettu aika on maaliskuussa.
Ja vielä loppuun laitan että tämä tuli mulle ihan puun takaa, meillä oli kaikki hyvin, ei ollut ongelmia makuuhuoneen puolella ja rakkautta oli molemmin puolin.