Muutitteko uudelle paikkakunnalle sen toivossa, että saatte uuden alun? Valitettavasti ongelmat eivät siihen lopu ja uudetkin voivat alkaa..
Sanoisin, että petturuus on ollut moninkertainen, koska tekijät ovat kaksi ehkä tärkeintä ihmistä elämässäsi. Millainen sisko pitää olla, että tekee noin rumasti omalle siskolleen..? Minusta tuo on pahempi rikos kuin että miehesi petti..Totuus on se, että harva ihminen pystyy olemaan pettämättä kuitenkaan, jos siihen tilaisuus tulee..siksikään älä missään nimessä syytä itseäsi siitä, että miehesi meni pettämään. Se oli täysin hänen valintansa, tapahtui se mitä tekosyytä tahansa käyttämällä..Pettäminen ei koskaan ole petetyn syy, vaan heikkous pettäjässä. Sinä voisit olla kuinka viehättävä ja ihana tahansa, mutta jos mies pettää niin hän tekee sen ihan omasta tahdostaan. Usko siis ennemminkin niin, että lähes kaikki pettävät jollain tavalla jossain vaiheessa suhdetta, ja mieti, onko lapsuudessasi ehkä tapahtunut jotain tai suhteessa vanhempiisi (parisuhteen malli kotoa?), joka ohjaisi sinua magneetin tavoin kiintymään tietynlaisiin miehiin?
Luottamus on todella vaikeaa saada takaisin pettämisen jälkeen. Itse olen ehdoton ihminen. Luottamus voi ehkä palata, jos mies osoittaa syvää katumusta, ymmärtää mitä teki, on avoin menemisistään ja tekemisistään. Luottamus ei ehkä koskaan palaa täysin, ja totuus on sekin, että ainoa ihminen johon todella tässä maailmassa voit luottaa, on sinä itse (ja usein itseensäkään ei voi luottaa?). Niinpä voit jatkaa elämääsi tässä suhteessa jos:
- olet onnellinen
- olet onnellisempi tässä liitossa kuin yksin
- onnen hetkiä on enemmän kuin surun ja tuskan hetkiä
- pystyt antamaan anteeksi miehellesi
- pystyt keskittymään omaan elämääsi ja ymmärtämään, että pettäminen tapahtui ja se ei ollut sinun valintasi eikä syysi, joten pystyt nousemaan tilanteen herraksi ja pystyt elämään omaa elämääsi välittämättä miehesi teoista
- pystyt lapsen hyvinvoinnin takia olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut
Sanon nyt näin, että sinun tuskasi jos se sitä on, lapsesi vaistoaa jos nyt ei ihan vauva ole. Onko lapsen järkevää antaa kasvaa perheessä, jossa kaikki ei ole hyvin? Pettämisestä toipumiseen voi mennä vuosia, joten onko nyt liian aikaista päättää erosta? Kuinka monta vuotta olet itse valmis uhraamaan kallisarvoista elämääsi ahdistuneena olemiseen? Haluaisitko ehkä mieluummin olla onnellinen yksin lapsen kanssa? Ajan kanssa pettämisen muisteleminen helpottaa ja huomaat, että se ei niin usein enää tule mieleen, mutta siihen voi mennä vuosia.
Kyllä yksinkin pärjää. Jos isä pysyy lapsen elämässä eronkin jälkeen niin siitä ei varmasti mitään haittaa lapselle tule että eroaisitte. Mikä olisi se syy, miksi jäisit tähän liittoon oman ja lapsesi terveyden uhalla? Ei se rakkauskaan pelkästään aina riitä..