Mies ilmoitti yhtäkkiä, ettei enää rakasta ja haluaa erota

Mies ilmoitti yhtäkkiä, ettei enää rakasta ja haluaa erota

Käyttäjä Merkityksetön aloittanut aikaan 06.07.2020 klo 14:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Merkityksetön kirjoittanut 06.07.2020 klo 14:42

Päätin kirjoittaa tänne, kun tuntuu, että hajoan muuten kokonaan. Elikkäs avomieheni ilmoitti minulle yhtäkkiä, että hänestä tuntuu ettei hän enää rakasta minua ja on parempi erota. Ennen tätä kaikki ollut normaalia ja vain kahta päivää aikaisemmin huomasin, että hän oli outo ja etäinen. Yli kymmenen vyotta yhteistä elämää takana ja vielä viime kuussa lapsistakin ollut puhetta. Nyt kuitenkin mies on välillä lähes normaali ihana itsensä ja kuin nappia painamalla yhtäkkiä muuttuu kuin toiseksi ihmiseksi. Tuntuu, että hän oikein yrittämällä yrittää olla kylmä ja etäinen minua kohtaan, kutsuu kuitenkin aika-ajoin vielä minua muruksi tai muilla hellittelynimillä. Nukutaan edelleen samassa sängyssä. En voi ymmärtää, miten muka yhtäkkiä vain lakkaa rakastamasta, epäilen että tässä on joku kolmas osapuoli puskemassa häntä päätöksiin, joihin hän ei ole vielä valmis. Hän vaikuttaa olevan niin sekaisin päästään, mielialat muuttuvat ja käyttäytyminen minua kohtaan muuttuu usean kerran päivässä. Hän on alkanut käydä ”ajeluilla” ja on poissa useita tunteja. Hän valehtelee, missä kaikkialla on käynyt, sillä olen ottanut kilometrit ylös matkamittarista. Mitään asioita ei olla vielä alettu järjestelemään, enkä aio itse sitä aloittaa ennen kuin mies itse tekee aloitteen siihen suuntaan. En oikein tiedä, mitä vastauksia tähän kaipailen, ehkä tukea ja tsemppejä eniten. Onkohan tästä vielä mahdollista nousta, tuleeko mies katumaan päätöstään ja onko enää yhteistä tulevaisuutta??? Kaipaan ja rakastan häntä niin, enkä voi uskoa, että rakkaus on vain kuollut… 😥😦😭💔

Käyttäjä Siiriadalmiina kirjoittanut 07.07.2020 klo 10:37

Todella vaikea tietää, mitä toisen päässä liikkuu, jos hän ei ole tilannetta kyennyt enempää avaamaan. Hän on saattanut pohtia asiaa jo pitkään ja nyt se on purkautunut ulos.

Oma parisuhteeni päättyi myös yllättäen reilu 2kk sitten. Olen itse saanut vain epämääräisiä, aina muuttuvia vastauksia ja olen huomannut että mitä enemmän yritän asiaa selvittää, sitä kauemmas toinen ajautuu. Tämä tietenkin vain minun kokemukseni täysin eri ihmisen kanssa.

Ainoastaan aika näyttää, miten käy. Voimia 🧡

Käyttäjä Merkityksetön kirjoittanut 08.07.2020 klo 11:41

Hän kertoi miettineensä asiaa pitkään. Miksi hän ei ole kertonut aikaisemmin, asioille oilisi jo silloin voinut tehdä jotain? Ja hän kertoi rakastavansa minua ja suunniteltiin yhteistä tulevaisuutta vielä ihan hetki ennen tämän tapahtumista. Ja sitten kuin nappia olisi painanut, hän muuttui kylmäksi ja etäiseksi. Silti kutsuu minua edelleen välillä erilaisilla hellittelynimillä. En vain voi uskoa, ettei hän enää rakasta, uskon, että se tunne on vain hautautunut muiden asioiden alle. Toivottavasti vielä ei ole liian myöhäistä yrittää...

Käyttäjä Merkityksetön kirjoittanut 08.07.2020 klo 11:46

Minä yritän antaa hänelle aikaa, enkä ole nyt nostanut asiaa esille. Jos saa udella Siiriadalmiina, mikä teidän tilanteenne on tällä hetkellä? Onko hän muuttanut pois, oletteko yhteyksissä edelleen ja toivotko sinä, että saatte vielä asiat selvitettyä?

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Lisätty henkilön nimimerkki, jolle vastataan
Käyttäjä Siiriadalmiina kirjoittanut 09.07.2020 klo 13:47

Emme asuneet yhdessä. Eron on tehnyt vaikeaksi ja se on pitkittynyt sillä että olimme aluksi paljon yhdessä hänen aloitteestaan. Meillä on ollut viime viikkoina monia riitaisia keskusteluja, joiden päätteeksi hän aina sanoo että enää ei olla yhteyksissä, mutta viimeksi sain viestin häneltä toissapäivänä. En itse ole vastannut siihen nyt mitään.

Minulla myös se tilanne että oli kuulemma miettinyt pitkään ja tehnyt oman surutyönsä samalla. Kuitenkin vain reilu viikkoa ennen eropäätöstä sano että ei halua mitään muuta kuin olla minun kanssa ja suunniteltiin tulevaisuutta. Tuntuu epäreilulta että ei ole sanonut mitään, jotta asioita olisi voinut korjata, joten ymmärrän tuon mitä sanot.

Toivoisin kovasti että asiat vielä selviäisi mutta omalla kohdalla tuntuu epätodennäköiseltä tällä hetkellä. Vaikka toinen pitää yhteyttä viikottain ja käyttäytyy vaihtelevasti. Itse olen ottanut tilanteen todella huonosti ja purkanut huonot tunteet häneen. Olen myös monisanaisesti kertonut, mitä hän merkitsee minulle, vaikka sanotaan ettei saisi ripustautua ja voi olla että olen omalla käyttäytymisellä tilannetta ns.pahentanut. Toisaalta mietin, että jos hän todella välittää ja haluaisi kanssani vielä joskus olla, niin niillä asioilla ei pitäisi olla väliä. Mutta ehkä se tilan antaminen olisi ollut järkevämpää.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Kommenttia täydennetty
Käyttäjä Rompetti kirjoittanut 10.07.2020 klo 06:47

Kohtalotovereita löytyy muitakin. Minulla erosta on nyt kulunut aikaa reilut kolme kuukautta ja ymmärrän täysin miten raskasta se on. Minun mieheni ilmoitti myös yllättäen, että haluaa erota, mutta hän kertoi samalla myös suoraan tavanneensa uuden naisen, johon oli rakastunut. Jälkeenpäin olen kyllä ymmärtänyt, että hän oli miettinyt eroa omalta osaltaan jo pidemmän aikaa ja tämä uusi ihminen sai hänet vakuuttumaan eropäätöksestä. Eron syitä voi olla monia ja joskus kumppani ei vaan osaa kertoa puolisolleen olevansa onneton. Se on todella ikävää, että keskusteluyhteys katoaa, eikä saa edes tilaisuutta yrittää pelastaa suhdetta.

Haluan vain kannustaa ja kertoa, että viikkojen myötä tuntuu helpommalta, kun se oma eroprosessi alkaa edetä. Tärkeintä on antaa tilaa kaikille tunteille. Ei eroa tietenkään pysty käsittelemään kolmessa kuukaudessa, mutta kun ymmärtää mitkä asiat johtivat eroon, niin se ymmärrys helpottaa oloa.

Käyttäjä Queen1 kirjoittanut 18.06.2022 klo 16:03

Aikaa on mennyt,mutta mikä aloittajan tilanne on nyt? Mulla tilanne aivan sama ja epäilen että tässä on kolmas osapuoli. Mies ilmoitti helmikuussa että hänellä on toinen ja haluaa erota mutta yhtäkkiä ei ollutkaan ketään ja haluaa jatkaa. Nyt ei ole kuulemma ketään mutta ei ole varma haluaako olla vai ei. Eron eteen ei ole tehnyt mitään kuitenkaan. Nyt tätä on jatkunut liki puoli vuotta.

Käyttäjä Heidi36 kirjoittanut 23.11.2022 klo 14:40

Täällä ollaan vastaavassa tilanteessa. Elokuussa riidan jälkeen mies ilmoitti, että haluaa miettiä meitä ja parisuhdetta, ei kestä riitoja ollenkaan vaan ahdistuu. Parisuhdeaika myös ollut vähäistä ja mies on paljon menossa mm. jalkapallon vuoksi.

20v ollaan oltu yhdessä ja 2 lasta 9v ja 11v. Mies ollut stressaantunut koko vuoden sen jälkeen kun 40 täytti, osasyy ilmeisesti parisuhde, mutta muutakin kuormaa. Kaataa kaiken parisuhteen piikkiin ja ero ratkaisee ilmeisesti asiat että kaikki ollaan onnellisia, mikä on käsittämätön asia. Kesällä vielä mentiin ja reissattiin koko perhe eikä tuonut asiaa esiin minulle mitenkään.

Koko syksyn nyt ollut etäinen ja välttelevä. 3vkoa sitten suuttui sanomisestani ja otti sormuksen pois ja ollut siitä lähtien poissa, paitsi lapsia näkee ja hoitaa heidän asioita. Pariterapian alkoi muutama päivä tämän jälkeen ja olen siellä käynyt nyt yksin. Mies on mykistynyt minulle täysin ja jos sattuu viestiin vastaamaan niin hyvin syyllistävää tekstiä saan vastaukseksi eikä sano minulle että oliko meidän suhde nyt tässä vaikka sitäkin yritin kysyä? Aika toivottomalta vaikuttaa ja jotenkin tuntuu että hän sen eron kuitenkin haluaa.

Käyttäjä Karkkinen kirjoittanut 20.01.2023 klo 14:27

Täällä myös samankaltaisia kokemuksia. Mies ilmoitti pari viikkoa sitten yllättäen, että haluaa erota. Kävi ilmi, että hän on löytänyt jonkun uuden ja aikoo lähteä tämän toisen naisen matkaan. Mies ei suostu keskustelemaan eikä halua hakea keskusteluapua, vaikka olen sitä ehdottanut. Hän käyttäytyy ylimielisesti ja syyttelee minua.
Olemme olleet yhdessä 20 v. ja meillä on kolme lasta. Vielä marraskuussa kaikki oli hyvin ja suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta. Joulukuussa miehen käytös alkoi äkillisesti muuttua ja tosiaan tammikuun alussa kertoi erosta. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että mies on valmis jättämään minut ja lapset yhtäkkiä ja hyppäämään uuteen suhteeseen ihmisen kanssa, jonka on tavannut kuukausi-pari sitten. Olen edelleen shokissa, pettynyt, häkeltynyt ja surullinen.

Käyttäjä Särkynyt1984 kirjoittanut 23.01.2023 klo 17:48

Itselläni myös samankaltainen tilanne..16 vuoden suhde.mies ilmoitti erosta joulukuun alussa ja jäi vielä perheensä kanssa saman katon alle, viikko tästä erosta hän ilmoittaa minulle ,että voimme vielä yrittää mutta minun pitää muuttua (ei mustasukkaisuutta eikä mäkätystä), yritin keskustella aina iltaisin erosta ja hänen tekemistään asioista, käski minua olemaan hiljaa ja erosta ja suhteesta ei puhuta sanaakaan. Hän istui kännykkä kädessä aamuihin asti ja näpytteli jollekkin viestiä, kun asiasta kysyin syntyi riitoja. Sitten hän päätti,että muuttaa pois ja sen jälkeen vaan päädyimme antamaan toisillemme läheisyyttä yms. mutta miehen lähtiessä pois iltaisin saimme riitelyä aikaiseksi kaikesta ja sitten taas sain viestiä ettei hän jaksa enään tätä riitelyä. Joten jäin lapsien kanssa yksin ja nyt emme ole 2 viikkoon puhuneet ja on tullut erilaisia ongelmia jotka liittyvät yhteen lapsistamme. olen jäänyt niiden kanssa yksin ja mies kävi eilen kylässä ja saimme puhuttua mutta taas se meni riitelyksi. Sain selville että on 2 päivää viestitellyt naiselle ja saa siitä hyvän olon, tämä nainen myös soitti 2 viikkoa aiemmin miehelle meidän yhteisen kivan kesken. Hän ei vastannut silloin. Mies otti puheeksi minun viestittelyä toiselle miehelle jonka kanssa olen viestitellyt 3 päivää. Ei voi kuulemma enään luottaa minuun ollenkaa ja ei olisi koskaan uskonut minusta, oikein oksettaa katsoa minua. Hän ei tapaa lapsia eikä halua tavata, keskimmäinen lapsi oireilee erosta ja tietoon tulleesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä joka tuli meille vanhemmille tietoon tämän kuun alussa. Olen saanut apua ja tukea muualta mutta mies ei auta missään ja haukkuu minua kaikesta ja syyttää minua aivan kaikesta, erosta ja hänen omista ongelmistaan..

Kylläpä tuli sekava viesti, mutta niin on sekava mielikin ja ei ole helpottanut yhtään tämä ero asia vaikka jo yli kuukausi mennyt..omasta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis kun hänelle annoin omaa aikaani kaikesta p*askasta huolimatta..

Käyttäjä Suuzi kirjoittanut 06.02.2023 klo 11:13

Meillä myös sama tilanne. Mies kertoi, että ei enää ole tunteita minua kohtaan. Ja että ei odota reissulta tullessaan, että pääsisi halaamaan tai viettämään aikaa kanssani. Se ei kuulemma enää kiinnosta. Olemme olleet yhdessä 17 vuotta. Meillä on kaksi ala-asteikäistä tyttöä.

Olimme jo etsimässä eri kämppiä, mutta sain puhuttua hänet pariterapiaan. Hän oli ensimmäisen käynnin jälkeen kyllä mielissään, että tuli terapiaan ja sanoi, että oli huomannut olleensa huono mies (minulla tietysti siinä myös oma osani).

Hänen käyttäytymisensä on tällähetkellä vaan niin hämäävää. Hän sanoo haluavansa yrittää vielä saada tunteita takaisin, mutta on tosi kylmä muuten. Juttelee tyttöjen ja mun läsnäollessa (kun tulee hetkeksi seuraamme pieneksi hetkeksi) ja naureskelee, mutta usein on kännykkä naaman edessä, ja ei koske muutakuin jos haluaa seksiä. Ja käyttäytyy muutenkin välttelevästi. Toista naista ei kuulemma ole. En yhtään tiedä miten mun pitäisi käyttäytyä? Olemme puhuneet, että pitäisi pitää kuitenkin kosketusyhteyttä yllä, mutta jos yritän pussata, ruumiinkieli kertoo, ettei välitä siitä. Halit menee paremmin, kun sitä pyydän. Hän ei myöskään koskaan itse kysele mun kuulumisia tai hoida puhumisen ylläpitoa. Tuntuu, että minä joudun lypsämään kaiken tai väkisin pitämään juttua yllä.

Puhuttiin myös siitä, että pitää lähteä enemmän ulos ja tehdä kahdestaan kivoja juttuja, koska emme ole aiemmin oikein hoitaneet suhdettamme, mutta minä olen tähän mennessä hoitanut niiden ehdottamiset.