Mies ilmoitti erosta, toinen nainen

Mies ilmoitti erosta, toinen nainen

Käyttäjä Magellan aloittanut aikaan 28.12.2013 klo 09:16 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Magellan kirjoittanut 28.12.2013 klo 09:16

Miten tästä selviää? Meillä on kolme lasta, yhdessä ollaan oltu 15 vuotta. Aivan yllätyksenä tuli. En voi nukkua enkä syödä, lapset itkee.

Aivan hirveä tilanne. 😭

Käyttäjä Menolly kirjoittanut 28.12.2013 klo 12:37

Otan osaa ☹️ mitään muuta vastausta en voi sinulle antaa, kuin että aika parantaa. Onko sinulla perhettä tai sukulaisia, joiden luokse voisit mennä keräämään voimia? Tai voisiko joku tulla sinun luoksesi auttamaan? Pyydä apua, jos tuntuu ettet jaksa, muut varmasti ymmärtävät että sinulla on nyt vaikeaa.

Muista myös pitää kiinni arjesta, tee asioita sen verran kun voimia on ja ole itsellesi armollinen. Tärkeää on kuitenkin mennä eteenpäin elämässä, askel kerrallaan.

Sinulla on kuitenkin lapsesi, jotka tarvitsevat ja rakastavat sinua. Yritä löytää heistä voimaa päiviisi.
Sinä olet hyvä ja arvokas ihminen, ansaitset parempaa kuin miehen joka jättää toisen naisen takia 🙂🌻

Käyttäjä helemi kirjoittanut 28.12.2013 klo 15:11

Jos tuli, niin ettei sinulla ollut harmainta hajuakaan, niin se on sitten kertarytinä.
Voi olla, että selviät siitä paremmin kuin muutaman kuukauden epäilemisen, riitelyn, epätietoisuuden, soutamisen ja huopaamisen jälkeen.

...mutta antaapa mennä! Hän ei ole yhdenkään kyyneleen arvoinen.

Käyttäjä mariella kirjoittanut 28.12.2013 klo 22:10

Hei 🌻🙂🌻
Äärimmäisen traumaattinen kokemus, koska tuli ihan yllättäen.
Meillä minä epäilin lähes kaksi kuukautta kestäneen suhteen ajan, että jotain outoa on tekeillä.
Ei sekään ollut helppoa: kuunnella solvauksia lastenkin aikana.
Mutta; meillä mies ei sitten millään ollut/ ole eroamassa.
En tiedä pitäisikö tässä sitten olla tyytyväinen, pettäjän rinnalla.
Eikä niistä puheista silloin alussa ja myöhemminkään saanut selkoa, miksi näin hän teki meidän perheelle???
Toivotan kovasti voimia Sinulle ja nyt on hyvä ystävä, tai ammattiapu tarpeen.
Itse puran pahaa oloani terapiassa ja sain lääkityksenkin, että selviän pahimman yli.
Meille ei olisi ikinä voinut kuvitella käyvän näin, enää. Odotimme innolla lapsenlasta syntyväksi, sekä ensimmäisiä perhepiirin häitä.
Toivon, että saat asiasi järjestykseen. Mies menettää joka tapauksessa enemmän, kuin uskookaan.

Käyttäjä Mantelikissa kirjoittanut 29.12.2013 klo 02:05

Olen pahoillani puolestasi ☹️
Voimia elämään! Positiivista on se, ettei hän tule koskaan enää sinua pettämään! 🙂🌻

Käyttäjä ainu1234 kirjoittanut 30.12.2013 klo 02:08

Hei, olen myöskin todella pahoillani puolestasi. Minusta tuo eron ilmoittaminen on niin törkeää, sitä samaa sain itse mieheltä kuulla kun oli suhde ollut jo käynnissä pidemmän aikaa. Ei sanallakaan puhunut tai selvittänyt asioita, sanoi vain että erottu on ja piste.

En tiedä onko tästä sinulle mitään apua tai saisitko miestäsi katsomaan tätä nettivideoa? Minä lähetin tämän miehelle, samoin mm. Kiianmaan artikkeleja jotka pohtivat onko ero väistämätön (enhän minä mistään uusista suhteista silloin mitään tiennyt). Katsoin itse videon ja ulvoin tuskaani kun en saanut nukuttuakaan.

Meillä on tilanne se, että yritämme yhdessä kaiken sekasotkun jälkeen. Vidoin kun mies pystyi paikoilleen istumaan ja minua kuuntelemaan katsoimme tämän nettiluennon yhdessä. Se siis käsittelee hyvää eroa ja sen sisältö on suorasanainen ja selkeä. Se avasi myös miehen silmiä, eikä hän sitä itkemättä pystynyt katsomaan, kun joutui vihdoin kohtaamaan omia tekojaan.

Parisuhde on kahden kauppa. Kenenkään ei pitäisi joutua "jätetyksi" pitkässä suhteessa, se on kertakaikkisen väärin puolisoa kohtaan. Ja pettämisen kautta vielä, se on traumaattinen kokemus.

Voimia sinulle ja linkkki videoon, toivon, että joku saisi tästä jotain. Väestöliiton sivuilla on paljon muutakin hydöyllistä materiaalia, esim. juurikin uskottomuutta koskien.

https://www.perheaikaa.fi/nettiluennot/lapsi-perheessa/luento:862/
Luentokalvoja pystyy lukemaan niitä pikkuisia nuolia klikkaamalla, itse en huomannut aluksi.

Siellä on myös pettämistä koskeva video, mutta siinä on aika paljon nettipettämistä käsittelevän tutkimuksen sisältöä. Toki myös muuta asiaa. Enemmän itselle on ollut tämä erovideo avuksi.

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 31.12.2013 klo 16:42

Voihan paska. ikävä juttu, mutta tiedätkö - siitä selviää. Juuri puhuin ystäväni kanssa, jolle oli käynyt samalla tavalla kymmenen vuotta sitten ja toinen osapuoli vain ilmoitti jouluna ja lähti pakattuaan tavaroitaan mukaan ja on sillä tiellään. Vaikeaa oli hänelläkin välillä, mutta joskus elämä menee noin. Toinen on sisällään pohtinut tai elänyt kaksoiselämää ja kokee pakottavana ratkaisuna sen, koeta nähdä asia niin, että hänen tuli tehdä se omistä lähtökohdistaan käsin, syytä ei välttämättä ole sinussa, vaikka kuinka tikulla yrittäisit kaivaa asiaa.

Hän joko ei ole kyennyt puhumaan tai edes tiedostamaan, tai pakenee tai haluaa jotain ihan muuta. Raukkamaista on mielestäni toimia noin, jos ei suostu edes asian kertomisen jälkeen puhumaan taustalla olevista syistä, tai halua tulla ymmärretyksi tai ottaa edes vastuuta toisesta sen vertaa.

Mutta sinä selviät siitä. Haet itsellesi hyvällä omalla tunnolla kaiken avun mikä saat. Ja sitä tulee sulle yllättäviltäkin tahoilta joskus. Hyviä ajatuksia on tuossa edellä viisailla kokeneilla naisilla. Ja miehenä sanon, jossain on kenties myös ajallaan mies , joka sinut haluaa sellaisena kuin olet ja jolla on oma pussi hallussa, avoimena ja tarpeellisen läpinäkyvänä.

Halaus kaukaa Sinulle.

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 31.12.2013 klo 17:31

ainu1234 kirjoitti 30.12.2013 2:8
https://www.perheaikaa.fi/nettiluennot/lapsi-perheessa/luento:862/
Luentokalvoja pystyy lukemaan niitä pikkuisia nuolia klikkaamalla, itse en huomannut aluksi.

Siellä on myös pettämistä koskeva video, mutta siinä on aika paljon nettipettämistä käsittelevän tutkimuksen sisältöä. Toki myös muuta asiaa. Enemmän itselle on ollut tämä erovideo avuksi.

HEI AINU1234
Kiitos tästä linkistä, se auttoi myös mua hahmottamaan eron asioita.

Käyttäjä Johanna2013 kirjoittanut 01.01.2014 klo 08:54

Kiitos, katsoin tuon videon, mutta tulin siitä entistä vakuuttuneemmaksi, että minua on kohdeltu väärin. En jaksa enää näitä pettymyksen ja loukkaantumisen tunteita.

Käyttäjä sappe kirjoittanut 06.02.2014 klo 13:50

Kovasti voimia kaikille tämän kokeneille! Aivan hirveä tilanne. 😞 Olisi hyvä kuulla, miten aloittaja jakselee.

Minulla oli samankaltainen tilanne. "Haluan eron, minulla on toinen nainen" tuli aivan puskista. En ollut villeimmissä kuvitelmissanikaan osannut odottaa mitään sellaista!
Kävi kuitenkin niin, että päätettiin vielä yrittää yhdessä. Mies ei ollut miettinyt tätä eroasiaa sen syvällisemmin. Hän oli ollut tyytymätön elämäänsä ja ajatellut jotenkin, että uusi suhde ihastuksen kanssa korjaisi kaiken. 😟

Hirveän kipeää tämä kaikki tekee, mutta näen meillä myös mahdollisuuksia entistä parempaan parisuhteeseen. 🙂

Käyttäjä ASM kirjoittanut 06.02.2014 klo 14:51

Meitä petettyjä on todella paljon. Todella surullista. Itse sain kuulla "haluan eron, minulla on toinen nainen" -ilmoituksen syksyllä. Mies tuli saman tien katumapäälle. Sanoi tajunneensa, että on tekemässä elämänsä virhettä. Aina noin helppoa suhteen katkaiseminen toiseen ei ollutkaan. Tuon jälkeenkin he tapailivan muutaman viikon. Nyt mies vakuuttaa, että suhde on loppu eikä uutta tule.

Syksy meni sumussa. En tiedä miten olen jaksanut. Nyt ajatus alkaa selkeytyä. Olemme edelleen ydessä. Periaatteessa meilä menee paremmin kuin aikoihin. Lämpöä, läheisyyttä ja seksiä on. Keskusteltu on paljon. Mies vannoo ja vakuuttaa, että suhde on loppu eikä hän enää koskaan tee minulle näin. Miten voin luottaa? Välillä vieläkin ahdistaa ja on tunne, että en halua antaa tekoa anteeksi. Välillä taas olen varma, että tästä me selvitään. Minunko tässä täytyy tehdä iso ratkaisu - jatkaako vai ei? Olisiko helpomaa, jos mies olis lähtenyt eikä palannut.

Voimia kaikille meille.

Käyttäjä mariella kirjoittanut 06.02.2014 klo 14:52

Hei 🌻🙂🌻
Yhtä tunteiden kanssa taistelua oli itselläkin alkuvaihe, vaikka mies ei pettämisensä myötä eroa halunnutkaan.
Nyt, kun aikaa asiasta on kulunut jo toista vuotta, on jonkinlainen tunteettomuus tullut tilalle. En sitten tiedä, onko minulla todettu masennus siihen syynä?
Terapiakäynneillä on itku herkässä mutta täällä kotona elän " normaalisti".
Olen miettinyt sitä, miksi unohtaminen ja anteeksianto ovat vaikeita, samoin kuin luottamuksen uudelleen palauttaminen. Luulen, että se vaikeus liittyy tähän fyysiseen sairastumiseeni, joka tapahtui nelisen vuotta ennen uskottomuutta.
Mies on nähnyt minut tosi huonossa kunnossa useiden leikkausten jälkeen ja juuri, kun olin taistellut itseni takaisin terveemmäksi, hän oli suhteessa tuttavaamme.
Ehkä en arvosta häntä enää, sillä omien arvojeni mukaista ei ole "lyödä" kovia kokenutta ihmistä henkisesti tällä tavalla 😳

Käyttäjä sappe kirjoittanut 07.02.2014 klo 18:07

ASM kirjoitti 6.2.2014 14:51
Välillä vieläkin ahdistaa ja on tunne, että en halua antaa tekoa anteeksi. Välillä taas olen varma, että tästä me selvitään. Minunko tässä täytyy tehdä iso ratkaisu - jatkaako vai ei? Olisiko helpomaa, jos mies olis lähtenyt eikä palannut.

Voimia kaikille meille.

Minunkin on vaikea yrittää antaa anteeksi, ja välillä vaikea edes haluta yrittää antaa anteeksi. Itse koen, että ratkaisu avioliittomme jatkumisesta on nyt minulla. Toisaalta tämä kaikki on toiminut jonkinlaisena herätyksenä meille molemmille - parisuhteen hoitaminen ja avoin keskustelu oli tosiaan päässyt jäämään vähemmälle.

Kaikesta huolimatta rakkautta on vielä niin paljon, että tosissani toivon tämän tästä selviävän ja kääntyvän vielä hyväksi.

Parempaa huomista! 🙂🌻

Käyttäjä Tilli3 kirjoittanut 12.02.2014 klo 22:16

Pakko kirjoittaa tänne, ystävien kanssa puhuttu asiasta, mutta tuntuu vieläkin niin uskomattomalta. Mies ei halua enää olla yhdessä, viimeiseen asti on kieltänyt toisen naisen olemassa olon. Lapset olivat viikonloppuna isänsä tykönä (mies siis muutti pois muutama viikko sitten), ja isä oli kertonut vanhimmalle lapsellemme (10 v.) että hän on rakastunut toiseen naiseen. Ilmeisesti oli vakuutellut, että ei jatka naisen kanssa, mikäli se ei ole tyttärelle ok, ja nyt tyttö pohtii, onko äitipuoli hyvä vai huono asia

En voi ymmärtää, minkälainen vastuuton mies tekee tällaista. Varsinkin, kun olimme sopineet, että uusia mahdollisia kumppaneita ei esitellä lapsille, ennen kuin pöly on hieman laskeutunut, ja lapset ovat saaneet aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen. No, olihan eksä pitänyt sopimuksensa, ei ollut esitellyt...

Tämä on jotain niin uskomatonta, että en uskoisi, jos joku toinen tämän kertoisi. Melkein kaksikymmentä vuotta tunsin ihmisen ja olisin mielestäni ansainnut sen, että minulle suoraan olisi asiasta kerrottu. Kiukuttaa oman lapsen puolesta, koska on joutunut tätä salaisuutta tähän asti pitämään sisällään. Mielestäni tällaisen asian kertominen tuolla tavalla ei missään nimessä ole vastuullisen vanhemman käytöstä. Olisiko ollut liikaa vaadittu, että eksä olisi kertonut ensin minulle ja sen jälkeen olisi yhdessä kerrottu lapsille. Tosin mies kyllä lähti kotoakin selittämättä mitään lähdöstään lapsille, vaan jätti minun kerrotavaksi, että isä ei enää tule takaisin.

Ilmeisesti oli helpoin tapa kertoa yhdelle lapsista, koska tiesi, että tavalla tai toisella lapsen kautta asia minun tietooni tulee, kuin se, että olisi suoraan kertonut minulle.