Pakko kirjoittaa tänne, ystävien kanssa puhuttu asiasta, mutta tuntuu vieläkin niin uskomattomalta. Mies ei halua enää olla yhdessä, viimeiseen asti on kieltänyt toisen naisen olemassa olon. Lapset olivat viikonloppuna isänsä tykönä (mies siis muutti pois muutama viikko sitten), ja isä oli kertonut vanhimmalle lapsellemme (10 v.) että hän on rakastunut toiseen naiseen. Ilmeisesti oli vakuutellut, että ei jatka naisen kanssa, mikäli se ei ole tyttärelle ok, ja nyt tyttö pohtii, onko äitipuoli hyvä vai huono asia
En voi ymmärtää, minkälainen vastuuton mies tekee tällaista. Varsinkin, kun olimme sopineet, että uusia mahdollisia kumppaneita ei esitellä lapsille, ennen kuin pöly on hieman laskeutunut, ja lapset ovat saaneet aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen. No, olihan eksä pitänyt sopimuksensa, ei ollut esitellyt...
Tämä on jotain niin uskomatonta, että en uskoisi, jos joku toinen tämän kertoisi. Melkein kaksikymmentä vuotta tunsin ihmisen ja olisin mielestäni ansainnut sen, että minulle suoraan olisi asiasta kerrottu. Kiukuttaa oman lapsen puolesta, koska on joutunut tätä salaisuutta tähän asti pitämään sisällään. Mielestäni tällaisen asian kertominen tuolla tavalla ei missään nimessä ole vastuullisen vanhemman käytöstä. Olisiko ollut liikaa vaadittu, että eksä olisi kertonut ensin minulle ja sen jälkeen olisi yhdessä kerrottu lapsille. Tosin mies kyllä lähti kotoakin selittämättä mitään lähdöstään lapsille, vaan jätti minun kerrotavaksi, että isä ei enää tule takaisin.
Ilmeisesti oli helpoin tapa kertoa yhdelle lapsista, koska tiesi, että tavalla tai toisella lapsen kautta asia minun tietooni tulee, kuin se, että olisi suoraan kertonut minulle.