Mies haluaa erota odotusaikana

Mies haluaa erota odotusaikana

Käyttäjä SuruLintunen aloittanut aikaan 10.10.2022 klo 22:19 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä SuruLintunen kirjoittanut 10.10.2022 klo 22:19

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 10 vuotta. Meillä on ihana 5-vuotias lapsi ja toinen tulossa (rv 30). Toinen lapsi oli enemmän mieheni toive kuin omani, tosin nyt kieltää tämän asian. 

Mieheni kertoi minulle eilen, että on tapaillut toista naista noin kuukauden ajan. Ei halua jättää minua pulaan raskauden kanssa ja on ehdottanut, että laittaisimme sormukset pöydälle ja asuttaisiin yhdessä raskausaika ja vauva-ajan alku. Olisi auttamassa, mutta samaan aikaan tapailisi tätä toista naista. 

Meillä on ollut kohtalaisen toimiva suhde. Sopuisaa, ei pahaa riitelyä, jonkin verran yhteisiä mielenkiinnon kohteita (toki myös paljon eri), maailmankatsomuksellisesti samankaltaisia ja ollaan aina oltu hyvä tiimi. Tosin mies on pettänyt aikaisemminkin. Ihan suhteen alussa oli kolme yksittäistä pettämistä. Muutama vuosi sitten oli hyvin samankaltainen tilanne kuin nyt. Mies ihastui aivan korviaan myöden toiseen naiseen, haukkui minut pystyyn ja halusi eron. Tämä toinen nainen ei kuitenkaan halunnut rikkoa perhettä ja ei lähtenyt juttuun mukaan. Mies oli masentunut ja syytti minua kaikesta. Lopulta päätimme kuitenkin yrittää vielä yhdessä. Menimme naimisiin ja ostimme talon. Mies oli kaikesta todella pahoillaan ja vannotti, ettei tätä enää tapahtuisi koskaan. Oli kuulemma oppinut läksynsä. Asiat rullasivat hyvin. Meillä oli ihanaa asuessamme pienenä perheenä unelmien talossamme. Toinen lapsi sai alkunsa. Nyt mies ilmoitti tästä uudesta naisesta. Tilanne on eri, koska nyt tämä nainen ei välitä perheestä tai edes raskaana olevasta vaimosta vaan on jutussa mukana. Mies on taas niin korviaan myöden rakastunut, ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia taistella tätä kaikkea vastaan raskaus-/avioliittoarjella. Mies haluaa kokeilla ”voiko hän koskaan olla onnellinen” ja tämä onni tulee toisen ihmisen kautta, ei minun. 

Olen aivan sekaisin surusta ja pelosta. Tiedän, että mieheni on kohdellut minua huonosti ja en ansaitse tällaista. Olen laittanut hänet ja hänen hyvinvointinsa hyvin monen asian edelle. Rakastan häntä aivan valtavasti ja tulen varmaan aina rakastamaan. Tilanne on todella raskas enkä tiedä miten päin minun pitäisi olla, jotta ahdistuksen aalto ei koko ajan pyyhkisi ylitseni. Vaikea nukkua ja syödä vaikka tiedän, että juuri nyt pitäisi pitää hyvä huoli itsestä vauvan takia. Pelkään yksinäistä tulevaisuutta, muuttoa ja taloudellista tilannetta. 

Käyttäjä Nainen94 kirjoittanut 16.10.2022 klo 00:34

Kuulostaa musertavalta. Paljon tsemppiä sulle tulevaan! Miehesi on kohdellut sinua kyllä huonosti ja toiminut muutenkin vastuuttomasti. Olet ollut hyväsydäminen kun olet antanut uuden mahdollisuuden hänelle aikaisemmin. Harmi että mies ei ole oppinut virheistään, vaan sama touhu jatkuu. Ja vielä vaikka vauva olisi tulossa. Aivan uskomatonta. Olet liian hyvä miehelle, ja onneksi lapsi saa sentään tuollaisen rakastavan äidin.

Käyttäjä Vielä_täällä kirjoittanut 14.11.2022 klo 17:23

Hei,

Anteeksi, kun sanon tän nyt ihan suoraan - mutta jätä se.

Aivan järkyttävää käytöstä sun mieheltä ja kertoo täysin kypsymättömästä henkilöstä. Huh huh, miten röyhkeää pettää vaimoaan ja vielä ehdotella, että "jos olisin tässä ja jeesisin, mutta samalla kävisin vähän tuolla."

Ymmärrän, että olet rikki. Olen elänyt läpi vastaavaa ja en pysty ymmärtämään miehiä, jotka elävät näin.

<3

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 22.04.2023 klo 06:11

Hei!

Tuntuu todellakin, että ansaitsisit paremman miehen. Luulen, että kannattaa vahvasti harkita lähtemistä tuommoisesta suhteesta. Vastuullinen mies ei toimi noin.

Käyttäjä Eroiska86 kirjoittanut 25.04.2023 klo 21:39

Moi,

Ei tohon voi oikeen sanoa muuta, kuin ansaitset paljon parempaa! Toista ihmistä ei pidä kohdella tuolla tavalla. Näkisin, että miehelläsi on kovastikkin ongelmia korvien välissä, mitä tulee ihmissuhteisiin ja toisen ihmisen kunnioittamiseen. Sanon suoraan, jätä ihmeessä tällainen ihminen!

Haethan myös välittömästi apua neuvolasta ja muista kriisiavuista. Apua löytyy varmasti kun sitä hakee. Tukeudu mm. muuhun perheeseesi ja ystäviin mikäli mahdollista. Muista, että lapsillesi olet maailman rakkain äiti <3 Shokkivaihe, missä varmasti nyt olet, voi tuntua musertavalta ja hyvin raskaalta. Mutta usko pois, se vaihe vielä väistyy. Aivan varmasti. Voit luottaa siihen. Elämä voittaa vielä! Ota voimaa lapsistasi, heidän hymyistä ja halauksista, sillä ne ovat aina sinun lapsiasi, se ei muutu koskaan 🙂

Kovasti tsemppiä vaikeaan tilaanteeseen! <3

nimim. mies, joka kokenut shokki-avioeron reilu vuosi sitten.

Käyttäjä Rokeko kirjoittanut 11.05.2023 klo 05:17

Ymmärrän tilanteesi täysin. Meillä vastaavaa ja kyllä sattuu ...