Mies ei tiedä mitä haluaa

Mies ei tiedä mitä haluaa

Käyttäjä tuhannetjärvet aloittanut aikaan 30.07.2020 klo 11:47 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä tuhannetjärvet kirjoittanut 30.07.2020 klo 11:47

Seuraa pitkä teksti, ja olen äärimmäisen kiitollinen jos joku jaksaa lukea läpi!

Tilanne on se, että olen seurustellut miehen kanssa pari vuotta, ensimmäiset puoli vuotta olivat uskomattomia, vei minulta jalat alta, kehui maasta taivaaseen ja kuvittelin ettei tällaista voi olla. Puolen vuoden jälkeen tuli ensimmäinen takapakki, sillä oma eroprosessini virallinen osuus viivästyi ja mies päätti erittäin huonona päivänä ”piristää” minua sillä, että mm. oli mennyt kehumaan työpaikkansa työntekijää julkisesti kauniiksi palaverissa, mitä ei tokikaan minusta sanoisi ja tietää oman itsetuntokriisini ulkonäöllisesti.. Olimme toisiimme sitoutuneet täysin ja sovittiin, että vain me olemme toisillemme. Mies ei enää jaksanut niin kehua tai panostaa, minä järjestin yllätyslahjoja, piknikejä, itse en saanut edes syntymäpäivälahjaa vaikka täytin pyöreitä. Välillä saimme homman toimimaan taas paremmin ja tulevaisuus näytti aurinkoiselta, mutta mies alkoi priorisoimaan kaikkia muita meidän edelle – sukulaisia, kavereita, harrastuskavereita. Vaikka olimme sopineet, että teemme yhdessä jotain tiettynä aikana, kun palaa reissusta, tuli viestiä sen jälkeen kun meidän sovittu aika meni jo, että no eihän täältä nyt lähde, nämä ovat tärkeämpiä ja jos olisit toisenlainen, ehkä hän olisi tullut ajoissa.
Tämän vuoden puolella hän sitten tapasi varatun perheellisen naisen, jonka kanssa ilmeisesti sitten juttu luisti niin, että ovat keskustelleet kaikesta mahdollisesta, sydämiä vilisi keskustelut, kun niitä näin miehen jäädessä tästä kiinni jokunen viikko sitten. Tuntui kuulemma niin hyvältä kun joku välitti ja haki sieltä tukea, kun meillä oli vaikeaa. Tässä vaiheessa sanottakoon, että mies todennut useaan kertaan, ettei hänellä ole ollut ketään sellaista tukijaa kuin minä, eikä ihminen voisi sitä paremmin tehdä eikä välittää enempää. Miehen jäädessä kiinni käänsi tekoansa minun pääosin syykseni, jos olisin toisenlainen, ei olisi tehnyt niin.
Joku sisäinen fiilis varoitteli, että heillä on jotain, mutta mies väitti pitkään, että ei ole mitään. Tappelimme paljon asiasta, ja mies päätyi esimerkiksi lähtemään yhteisen harrastusporukan mökille, jossa tämä nainen oli, päivä sen jälkeen kun kohtasin oman elämäni kriisin ja sain keskenmenon, ja vaikka rukoilin, että mies jäisi tueksi.
Näinä samoina aikoina mies sanoi paljon muutakin, kuten että en ole heille perhettä, baarissa ei esitellyt minua kavereilleen kun kuulemma epäili minun käyttäytymistäni ja jätti sen jälkeen yksin kun hengasi kavereiden kanssa, ja mökkireissun jälkeen sanoi ensimmäisen kerran ettei tiedä mitä haluaa. Ymmärrän, että viivästynyt eroprosessi häntä hiersi, mutta mielestäni nämä teot ovat kohtuuttomia. Tämä ”en ole perhettä” kolahti erityisesti, sillä olen hänen sisarustaan auttanut ja tukenut kuin omaa sisarusta nyt kohta vuoden ajan kaikessa.
Emme päässeet tapaamaan hänen sukulaisiaan ensimmäisen 1,5 vuoden aikana, nyt keväällä ja kesällä siihen ollut lukuisia mahdollisuuksia, mutta en kuulemma enää ole ollut tervetullut, ettei tiedä haluaako enää esitellä. Mies järjesti syntymäpäivänsäkin niin, etten saanut tulla sinne, joten jouduin järjestemään kahdenkeskeiset juhlat, jotta saisin hänen kanssaan juhlia.
Nyt ollaan siinä pisteessä, että mies hokee edelleen, ettei tiedä mitä haluaa eikä mitä tuntee. Rakastan häntä niin että sydän halkeaa, ja mielestäni kaiken voi korjata, jos hän haluaisi. Olen itse tehnyt virheitä ja valmis muuttamaan omia käytösmalleja, jotta päästäisiin kompromissiin, mutta hän ei enää tulevaisuutta.
Mielestäni olen yrittänyt kaiken, ja nyt pitäisi kasata itsensä ja lähteä, järki sanoo, että mielestäni ei toiseen syliin ei juosta kun omassa suhteessa on vaikeaa, keskenmenon jälkeen ei jätetä yksin (vaikka olikin tahaton raskaus) ja monen muun teon jäkeen ei ole mahdollista saada luottamusta takaisin, varsinkaan kun mies sillä asenteella ettei tiedä mitä haluaa, joten ei aiokaan korjata omaa toimintaansa.
En tiedä mitä tekstillä hain, mutta ehkä tsemppiä tilanteeseen, tai vähän herättelyä, että nainen, kasaa itsesi ja arvosta itseäsi ja lähde.

Käyttäjä Tupsukorva kirjoittanut 02.08.2020 klo 10:59

Hei

Sinussa ei ole vikaa. Tutustu narsismiin/psykopatiaan ja sosiopatiaan. Löydät niistä vastauksen ja tiedät mitä tehdä elämällesi. Voimia ja iso lämmin halaus ❤