Mielipide-eroja puolison kanssa
Olen tapellut mieheni kanssa nyt kaksi päivää… Syy siihen on, että 17 vuotias tyttäremme aloitti ammattikoulun nyt syksyllä ja otti lisäksi kaksoistutkinnon. Nyt tytär kuitenkin haluaisi luopua lukion osuudesta ja keskittyä ainoastaan ammatin oppimiseen. Minä olen tyttären puolella asiassa, josta ei mieheni pysty keskustelemaan ilman huutoa ja uhkailuja(Ei kuulemma maksa enää mitään tyttären tarvitsemia tavaroita, eikä tue millään tavoin, jos tytär lukion lopettaa).
Ymmärrän tyttäreni päätöstä, koska hän vasta hiljattain alkanut toipumaan masennuksesta ja ahdistuksesta, sekä paniikkihäiriöstä. Lisäksi hänellä todettiin äsken kilpirauhasen liikatoiminta, jonka lääkkeet väsyttävät paljon. Pelkään, että kaksoistutkinto vaikuttaisi tyttären mielenterveyteen negatiivisesti. Kymppiluokasta suurimman osan tytär oli kotiopetuksessa, koska ei ahdistukselta pystynyt menemään kouluun. Nyt koulunkäynti sujuu hyvin, paitsi lukion osuus ahdistaa.
Tytär ei uskalla puhua isänsä kanssa asiasta, kun pelkää huutoa. Minä olen ottanut huudot vastaan ja yrittänyt rauhassa selittää oman ja tyttären sekä tyttären psykiatrisen sairaanhoitajan kannan asiaan. En jaksaisi tällaista nyt ollenkaan, kun olen vasta pikkuhiljaa toipumassa vakavasta masennuksesta.
Mitä kannattaisi tehdä saadakseen riidan loppumaan? Tytärtä en kuitenkaan pakota jatkamaan lukiota.😞