Mielialalääke&halut

Mielialalääke&halut

Käyttäjä debis69 aloittanut aikaan 14.04.2005 klo 20:10 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä debis69 kirjoittanut 14.04.2005 klo 20:10

Hei! Olen 35 vuotias kahden pojan äiti pohjanmaalta. Sairastin vakavan masennuksen,psykoosin piirtein 2,5vuotta sitten,lääkityksenä minulla on tällä hetkellä zoloft 50mg päivässä,ja nyt haluaisin kysyä teiltä kohtalotovereilta,oletteko huomanneet seksuaalisessa halukkuudesanne(anteeksi arka aihe) muutoksia,kun käytätte lääkkeitä. Itse en enää tiedä,mistä haluttomuuteni johtuu,koska masennusta minulla ei mielestäni tällä hetkellä ole. Olen kyllä lääkäriltäkin asiaa kysynyt,mutta hänen mielestään tällä lääkityksellä ei ole sellaisia vaikutuksia.
Nyt sitten puolitin lääke-annoksen,koska ilmapiiri kotona on ollut jokseenkin ahdistava,johtuen siitä,että mieheni haluaisi huomattavasti useammin,kun minä,ja torjutuksi tuleminen on hänelle erittäin vaikeaa,ja niin sanottu mykkäkoulu,onkin meillä nykyään aika yleistä!
Eli, nyt ajattelin testata,vaikuttako lääkkeen vähennys asiaan mitenkään!😐

Käyttäjä meriluu kirjoittanut 23.04.2005 klo 10:27

Hei! Kyllähän nuo ssri-masennuslääkkeet voivat aiheuttaa seksiongelmia, haluttomuutta ja orgasminsaamisvaikeutta, mutta oman lääkärini mielestä sitä enemmän kyllä aiheuttaa itse masennus, se kun on siitä inhottava tauti, että menee kyky nauttia sellaisista asioista yleensäkin, mitkä ovat ennen tuottaneet mielihyvää. Itsekin sairastan masennusta. Minusta masennuksen hoitaminen olisi kaikkein tärkeintä, siksi suhtaudun epäilevästi lääkkeiden vähentämiseen omine nokkineen seksihalujen parantamiseksi. Minusta tärkeämpää kuin itse seksi olisi hellyys, lähellä oleminen, hyväily, ihokosketus, hyväksyntä, että toinen hyväksyy sen, ettei nyt ole niin kovin intohimoinen ja ymmärtää, että silti välittää toisesta. Arjen huomaaminen, hellyys ja välittäminen, puhuminen, jos suinkin, näistäkin asioista. Mykkäkoulu asiasta ei juuri mihinkään johda. Kurjaa, jos miehelle on tärkeää vain "saako" hän vai ei . Muutenkin elämässä on vaiheita, jolloin ei samalla lailla huvita. kaikilla.

Käyttäjä pullon henki kirjoittanut 25.04.2005 klo 09:25

Kaksi vuotta söin Zoloftia samalla annostuksella kuin sinäkin, halut katosi pikkuhiljaa ja olo alkoi tuntua liian tasapaksulta. Lopetin lääkkeen nyt maaliskuussa ja seksi on taas palannut elämään takaisin. Toistaiseksi aion olla ilman lääkettä ja katsoa mitä tuleman pitää, mikäli pinnaa taas alkaa kiristämään ja hermo repeilemään niin voihan sen sitten aloittaa uudestaan.

Käyttäjä meriluu kirjoittanut 27.04.2005 klo 07:17

Hei! Tietysti on ihanaa, jos pärjää kokonaan ilman lääkitystä, ainahan niillä on sivuvaikutuksensa. Itse en pärjää. Masennus jossa on ollut psykoottisia piirteitä on vakava ja voi olla että sen uusiutumisen ehkäisemiseksi lääkärin mielestä on hyvä käyttää pitempiaikaisesti masennuslääkkeitä. Eihän kenenkään pakko ole lääkkeitä käyttää, mutta voihan lääkärin kanssa uudelleen jutella, löytyisikö jokin toinen vaihtoehtoinen lääke, jolla ei olisi samaa sukupuolista haluttomuutta tekevää sivuvaikutusta, olemme niin yksilöllisiä.🙂

Käyttäjä sariM kirjoittanut 06.05.2005 klo 19:39

Mä oon syönyt Tolvon lääkettä 60mg iltaisin. Aikaisemmin oon aikaisemmin kokeiltu 2 muutakin, ja toinen lopetettiin josko siitä johtui minun haluttomuuteni. Ei johtunut. Lääkärin mukaa Tolvon ei aiheuta haluttomuutta. Mua ahdistaa, kun tiedän että mieheni kärsii tilanteestani. Mua ei vaan tippaakaan kiinosta. mielialani ja jaksamiseni on nyt aikas hyvä, mutta silti ei haluta. jotenkin vaan kuvottaa koko ajatus. Muilla samaa tuntemusta? Suutelukaan ei nappaa. On kyl ihan kiva istua lähekkäin, mutta siihen se sais mun puolesta jäädäkin...😭

Käyttäjä K83 kirjoittanut 11.05.2005 klo 16:43

Hei!
Itseltäni oli halut poissa parikin vuotta ei tälläkään hetkellä ei seksielämä oikein luista (sinkkujakin tässä ollaan, taas ja ikuisesti). Mutta sen huomasin, että haluttomuus ei ole täysin poissa, vaan se on pienen viiveen takana. Että ne halut siellä ovat, mutta eivät ne tule nopeasti. Jos vaikka aloittaa hellästä hieronnasta ja etenee hitaasti eteenpäin (jos tuo hidastelu nyt miehiltä edes onnistuu). Että jostain tosi pienestä jutusta liikkelle ja jos siitä nauttii, niin siitä sitten eteenpäin. Itselläni ei ole pitkää suhdetta ollutkaan, mutta jollain sellainen kun on, niin kannattaa ottaa asia reippaasti puheeksi.

Käyttäjä sandru kirjoittanut 09.06.2005 klo 19:52

Hei! Itse olen sairastanut masennusta jo 4 vuotta ja kieltämättä silloin kun oli ekat lääkkeet niin eipä juuri haluja ollut, samoin kun vaihdettiin tosiin lääkkeisiin niin ei kun paheni vain, mutta nyt kun on uudet lääkkeet ixel 50mg niin täytyy myöntää että kokoajan tekee mieli siis seksiä ja mies on ihan ymmällään!Mutta kyllä se siitä ja uskon vakaasti että saat halusi ihan varmasti takaisin, pidän peukkuja pytyssä!🙂🙂👍

Käyttäjä Suvitar kirjoittanut 15.06.2005 klo 18:25

Minulla ei ole itse kokemusta masennuslääkkeistä. Varmasti lääkkeetkin voivat aiheuttaa haluttomuutta, joten toivottavasti löytyy sopiva lääkitys missä sivuhaitat olisivat vähäisiä.🙂👍
Itselläni ilmenee kyllä haluttomuutta silloin jos joku asia vaivaa tai on väsynyt. Masennus on itsessään kuluttavaa ja voimia vievää, joten ei kannata potea huonoa omaa tuntoa jos ei tee mieli. Kerro miehellesi, että syy ei ole hänessä jos sinua ei haluta. Miehet kun tuppaavat epäilemään omaa miehisyyttään jos naista ei haluta😉.
Toinen asia jonka olen huomannut vievän seksihalut on se ettei ole rauhallista aikaa olla kahdestaan. Jos mahdollista kannattaa kokeilla kahdenkeskistä koti-iltaa, silloin on myös aikaa edetä hitaasti. Sitäpaitsi vaikka seksi onkin tärkeää parisuhteessa se ei kuitenkaan ole pääasia. Ehkäpä olette nyt erkaantuneet hieman henkisestikin (en osaa selittää mitä tarkoitan; toinen tuntuu etäiseltä ja ehkäpä vieraalta)hellyyden osoittaminen toinen toiselleen saattaa lähentää teitä taas ja seksikin alkaa kíinnostaa.
En osaa muuta sanoa kuin puhukaa asiasta, varmasti miehesi ymmärtää ja keksitte yhdessä jonkin tavan millä innostut taas seksistä. Ja vaikka tilanne on hankala itsellesikin niin älä ainakaan aseta mitään paineita että sinun olisi pakko suostua seksiin, tai että hellimishetken olisi heti vietävä seksiin. Hyvää kesän jatkoa🙂👍

Käyttäjä fazer kirjoittanut 11.07.2005 klo 18:35

Olen syönyt 5 vuotta masennuslääkkeitä ja olen huomannut näiden vuosien myötä että halut ovat mitä ovat 😯🗯️

Vauvakuume on kova mutta kun se itse"teko"ei huvita....😐

Käyttäjä Inke kirjoittanut 12.07.2005 klo 22:49

Debis69!

Mieheni käyttää samaa lääkitystä kanssasi. Hänellä kyllä haluja on, minulta - lääkkeettömältä ja "terveeltä" puolisolta ne puuttuvat...
Elikkä ei Zoloft välttämättä ole haluttomuuteesi syy.

Minusta tunuu, että perheemme elämä on koko miehen masennuksen/alkoholismin ajan kulkenut vain ja ainoastaan hänen ehdoillaan. Minun jaksamisestani ei kukaan ole huolissaan. Luulen alitajuisesti panevani edes sängyssä hanttiin, haluavani jossakin asiassa voida sanoa oman mielipiteeni. Elikkä haluttomuuteni olisi hätähuuto oman jaksamiseni puolesta?

Nämä ovat vaikeita asioita - hellyys ei välttämättä miehille ole sammaa kuin meille naisille. Hellyyden osoituksista on muka lupa kieltäytyä, mutta sukupuoliyhteydestä ei?

Minusta Sinun pitää jatkaa lääkitystäsi ja toivon, että miehesi ymmärtäisi. Kyllähän sukupuoliset halut voipi tyydyttää muutonkin, kuin yhdynnässä. Mutta miten hellyyden puutteen?

inke

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 10.09.2005 klo 17:38

(toiv. tää ees julkastaan) mulla on taas päinvastane onkelma. Lääkkeitä masennuksee ei oo annettu, ku en oo kehannu sanoo kellekkää asiasta ja en tiiä välittäiskö enää ketää musta muutenkaa.. haluttais kyllä mut ei oo mielitiettyä ☹️ et sillee..