mieli maassa, mitä tehdä?

mieli maassa, mitä tehdä?

Käyttäjä syksynlehti81 aloittanut aikaan 23.06.2014 klo 20:56 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä syksynlehti81 kirjoittanut 23.06.2014 klo 20:56

Olen ollut nyt pääsiäisestä saakka huonovointinen. Aluksi luulin, että se on fyysistä mutta nyt tuntuu, että henki loppuu. Kuitenkin 6 vkoa olin flunssassa ja ääni oli maassa. Olen nyt viimeisen viikon kulkenut kuin sumussa. Jos voisin makaisin sängyssä. Mutta lasten takia en voi, enkä tahdo. Minulla on useampi lapsi, joista nuorin 6kk. Voiko tämä olla synnytysmasennusta? Ennen tälläista ei ole ollut, ainakaan enää tässä vaiheessa? Onko kokemuksia? Kurkkuani kuristaa, sydämmen sattuu, olen todella peloissani kaikesta, pelkään että jotain pahaa tapahtuu jollekin meistä. Nyt tuntuu että, mikään tavanomainen ei saa minua hyvälle tuulelle.

Minulla ei ole ketään ystävää kelle puhua. Ystäväni asuvat toisella paikkakunnalla ja minusta tuntuu ettei kukaan välitä. Edes äitini, joka on aina ennen tukenut minua ja ollut läsnä perheemme elämässä. Nyt hänellä on kauheasti kaikkea muuta. Nuorimmaiseni odotukseen hän sanoi: voi ei. Vaikka vauva oli miehelleni ja minulle toivottu lapsi. Tuntuu, ettei häntä vain kiinnosta.

Mieheni on tukeni, mutta kun hän on töissä tuntuu, etten vaan jaksa. Ahdistaa niin paljon.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 23.06.2014 klo 21:21

Puhu ihmeessä neuvolassa oloistasi. Varmastikin saat apua sitä kautta.

Käyttäjä h kirjoittanut 26.06.2014 klo 12:06

Moi syksynlehti. Minusta toi kuulostaa synnytysmasennukselta. Hae apua heti. Mulla oli hoitamaton masis ekan kohdalla ja toisen synnyttyä tajusin hakea apua. Soitin Babybluesiin ja sieltä tuli kotiin käymään kaksi naista ja pääsin heidän vertaistukiryhmään. Soita neuvolaan ja kerro olostasi. Voimia sulle.