Mieheni työkaveri uhkana?
Olen ajautunut tilanteeseen ja olotilaan jossa tunnen olevani liian usein ahdistunut. Kerron vähän tilanteen taustoja:
Olen parisuhteessa jossa on paljon rakkautta. Suhde on kestänyt noin kaksi vuotta. Kun aloitimme sen, mieheni oli juuri eronnut edellisestä avioliitostaan. Meillä on paljon ollut tilanteita jotka ovat ravistelleet suhdettamme, mm. edelliseen liittoon liittyen jne. mutta eroa emme ole harkinneet koska tunteemme toisiamme kohtaan ovat suuret. Suhteemme alussa mieheni kertoi että hänellä oli ollut jonkun aikaa suhde työkaveriinsa edellisen avioliittonsa aikana. Petyin silloin hirveästi, kun sen kuulin. Lisäksi tiesin tämän toisen naisen, koska työn puitteissa olimme tavanneet. Tunsin itseni hirveän tyhmäksi kun en ollut aikaisemmin tiennyt asiasta, tuntui kuin nämä kaksi olisivat juonineet minunkin selän takana jotakin, vaikka näin ei tietenkään ollut.
Nyt noin 1,5 vuotta myöhemmin siitä kun sain tämän asian tietää, on tämä toinen nainen muistutellut taas itsestään. Hän mm. soitti miehelleni keskellä yötä. Mieheni ei vastannut hänelle, ja kun seuraavana päivänä kysyi miksi soitti, niin sieltä tuli outo selitys että olisi vaan kysynyt tietääkö mieheni missä hänen kaverinsa on. Täysin keksitty selitys siis.
Mieheni on siis tämän naisen kanssa samassa työpaikassa. He ainakin jossain määrin joutuvat olemaan tekemisissä keskenään, vaikka mieheni väittääkin, että erittäin vähän jos ollenkaan. Hän myös vakuuttaa ettei häntä kiinnosta tämä nainen ollenkaan, ja sanoo että se miksi hän aikoinaan on siihen langennut oli se että hänen avioliittonsa oli silloin jo huono, ilman mitään lämpöä tai kunnioitusta.
Minua vaivaa ihan hirveästi tämä kuvio. Uskon että mieheni on ihan onnellinen ja tyytyväinen kanssani nyt, mutta entäs kolmen vuoden päästä.. Entäs jos meillä suhde jossakin vaiheessa hieman laantuu tai tulee jokin kyllästymisvaihe. Tämä toinen nainen on siellä valmiudessa ja helposti saatavilla kaiken aikaa. Miten voin tuon jälkeen luottaa ettei miehelläni ole taas jokin excuse langeta niihin pauloihin? Mutta suurin painajaiseni on se, että heidän välillään tapahtuu jotain ja minä olen siitä täysin tietämätön. Se olisi nöyryyttävää. Joudun näkemään työni takia tätä naistakin usein, joten pelkään että hän kavereinensa (joka myös on sen kannalla että mieheni tulisi olla tämän naisen kanssa) nauraa minulle selän takana.. Miten ihmeessä saan nämä ajatukset pois mielestäni? Pyöritän niitä päässäni joka päivä ja se häiritsee jo työ- ja muutakin elämää.