Mieheni raastava käyttäytyminen

Mieheni raastava käyttäytyminen

Käyttäjä PitkäPinna aloittanut aikaan 10.05.2017 klo 14:09 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä PitkäPinna kirjoittanut 10.05.2017 klo 14:09

Mitä mieltä olette tällaisesta käytöksestä mieheltä?:

Hän nukahtaa silloin tällöin illalla sohvalle, mutta on jättänyt vastuun siitä heräämisestään minulle. Jos en saa häntä ylös sohvalta ja sänkyyn samaa matkaa kun itsekin menen, hän herättää minut aamulla huutamalla ja haastamalla riitaa. Yritän aina herättää häntä useaan otteeseen mutta usein hän suuttuu herättelystä ja tiuskaisee jotain tyyliin ”niinhän se pitäisi nousta, minä kohta yritän tulla”. Herättelen häntä yleensä 2-3 kertaa ja luovutan jos ei nouse, koska en jaksa sitä kiukkua mikä siitä syntyy. Sitten aamulla herään siihen että hän syyttää mua siitä etten anna hänen nukkua (koska en saa hereille se tarkoittaa sitä että minä aiheutan hänelle huonot unet) ja huutaa ja raivoaa että häntä pitää herättää vaikka kymmenen kertaa kunhan hän vain herää. Sitten alkaa haukkumaan mua ja syyttelemään pettämisestä (AINA ja oksettavasti kuvaillen, en ole häntä koskaan pettänyt) ja potkimaan huonekaluja ja heittelemään tavaroita. Yksi hänen uusista lempiasioistaan on kävellä likaisilla kengillä juuri ostamallani uudella matolla (olen pyytänyt ettei siihen kengät jalassa) mutta suuttuessaan hän oikeen hieroo kenkiään siihen ja aiheuttaa muutenkin yleistä sekasortoa. Onko mieheni mielenvikainen? Lemppaisitteko äijän vain kaaressa pihalle? Itse ajattelen tällä hetkellä hänen olevan täysi kusipää.

Käyttäjä Beren kirjoittanut 10.05.2017 klo 15:37

Rakkaus tekee ihan tutkitusti sokeaksi ja kun rakkaus haihtuu, alkaa nähdä asiat uudessa valossa.
Ihminen muuttuu vain, jos näkee mitä pitää muuttaa ja haluaa muuttua. Miehesi kuulostaa katkeralta ja vaikuttaa siltä, että hän ei pyri rakentavasti muuttamaan toimintaansa.
Mitä tunnet miestäsi kohtaan, mitä on vastapainona... ratkaisut lähtevät itsestä, en mitenkään voi sanoa mitä pitäisi tehdä.

Käyttäjä osterivinokas kirjoittanut 10.05.2017 klo 22:33

Eipä tuo millään tavoin järkevää toimintaa kyllä ole. Erittäin ristiriitaista ja epäoikeudenmukaista kiukun purkamista toiseen, vaikka itse aiheuttaa ongelman.

Älä ainakaa syyllistä itseäsi. Tai siis ei kai tuosta edes voi, kun ei ole syytä.

Miksi hän voisi luulla sinun pettäneen? Kuvitteleeko hän sinun olevan joku toinen ihminen? Ketä hän voisi oikeasti kuvailla? Tiedätkö millainen perhetausta hänellä on?

Raivostuuko ja uhkaako hän sinua jos kiellät kuraamasta mattoa? Pelkäätkö hänen olevan väkivaltainen? Jo väkivallalla uhkaaminen on väkivaltaa, vaikkei fyysisesti satutettukaisikaan. Melko todennäköistä, että samaa on ollut edellisissä suhteissa. Jos mahdollista, niin kannattaisi kysyä.

Enpä oikein osannut laittaa muuta kuin kysymyksiä, mutta toivottavasti niistä jotain apua.