Mieheni on pettänyt minua kaksi vuotta. Olen sirpaleina, miten selviän?
Kuukausi sitten sain sattumalta selville mieheni sivusuhteesta, jota oli kestänyt muutamia kuukausia. Samalla selvisi myös aiempi, puolitoista vuotta kestänyt sivusuhde. Meillä on ollut lämmin ja hyvä, tosin hieman seksin suhteen väljähtänyt suhde. En voinut uskoa – ja vieläkin se on vaikeaa – että mieheni tosiaan on pettänyt minua näinkin kauan. Merkkejä oudosta käytöksestä oli – jos nyt jälkikäteen asiaa ajattelen – muuta silti: en voi uskoa, että hän on laittanut kaiken sen likoon, mitä meillä on, ja tehnyt sitä laskelmoidusti kaksi vuotta. Mieheni ei ole kokenut olleensa haluttu seksuaalisesti, joten hän on hakenut lohtua ja seksiä muualta. Ensi reaktioni oli suhteen mahdollisimman nopea päättäminen, mutta mieheni sai minut vielä jäämään, ja olemme nyt käyneet muutamia kertoja pariterapiassa. Sivusuhde loppui hänen mukaansa heti, kun hän jäi kiinni. Näin oli kuulemma naisen kanssa jo ennalta sovittu – jos kiinnijääminen uhkaa, suhde lopetetaan välittömästi. En ymmärrä tällaista kylmäkiskoisen laskelmoivaa toimintaa – en mieheltäni, enkä tältä naiselta. Olen aivan sirpaleina henkisesti, melkein työkyvytön. Koen valtavaa surua koko ajan, itkeskelen ja toivon herääväni painajaisunesta. Olen kuitenkin päättänyt yrittää vielä mieheni kanssa, mutten tiedä, miten pääsen tästä kaikesta yli. Mieheni on itkenyt ja rukoillut minua jäämään, hän on itsekin käynyt psykologin juttusilla ja aikoo jatkaa jonkinlaista terapiaa psykologin kanssa. Myös edellisessä liitossaan mieheni petti. En tiedä, miten selviän tästä. 😯🗯️ Pariterapeutti ehdotti minulle ratkaisukeskeistä terapiaa, jotta osaisin käsitellä tuntemuksiani, jotka heittelevät laidasta laitaan. Välillä vihaan, välillä tunnen epätoivoa, välillä haluaisin vain käpertyä mieheni kainaloon, välillä olen luottavainen, välillä tympääntynyt. Osaako joku kertoa, miten on vastaavasta tilanteesta selvinnyt?