Hei 🙂🌻
Ihan samanlaista kokemusta minulla ei ole, sillä mieheni ei juurikaan käytä alkoholia. Mutta tuo puhumattomuus vaikeista asioista: sairastuin vakavasti ja toipumisvaiheessani mies oli uskoton tuttavamme kanssa. Hänelle ilmeisesti puhui ja nainen sitten halusi muutakin, tietenkin myös mieheni.
Tästä olin äärimmäisen loukkaantunut: yritinhän saada aiemmin miestä keskustelemaan, jopa itkien. Tuolloin hän vain taputti minua olkapäälle, kuin koiraa ja totesi kaiken olevan hyvin. Niin..tämähän ei ollut totuus kuitenkaan.
Mieheni etäännytti itsensä muusta perheestä tekemällä paljon töitä. Hän vältteli kohtaamista.
Jälkikäteen hän jotenkin selitti asiaa siten, että me olimme etääntyneet. Tosiasiassahan se oli hän, joka loi kuilua välillemme. Yritti ehkä näin perustella syytä pettämiselleen. Ei hänen kanssaan voi vieläkään puhua vaikeista asioista, sillä hän herkästi hermostuu. On vähän, kuin nuorallatanssijalla tämä minun roolini meidän suhteessamme.
Uskottomuuskriisin ollessa pahimmillaan sovimme, että jatkossa puhuisimme kaikesta mieltä painavasta mutta eihän tämä todellisuus sitä kuitenkaan ole.
Kun yritän keskustella en syyttele häntä mutta hän herkästi ottaa itseensä ja vihastuu. Ja siihen päättyy keskusteleminen. Minä kaipaan keskustelua, koska uskon sen lähentävän meitä, jos tietäisimme, mitä toinen asioista ajattelee.
Nyt on sitten hävinnyt hellyyskin hänen taholtaan ja halu intiimielämään.
Olen niin yksin tässä parisuhteessa, että se sattuu 😭
Mies ei kuitenkaan halua erota. Tiedostan hyvin muutostarpeeni tässä suhteessamme mutta se ei saa vastakaikua toiselta osapuolelta.
Luulenkin, että yksinjäämisen pelko on miehelläni asia, jonka vuoksi hän ei halua eroa.
Itse uskon vielä muutoksen mahdollisuuteen mutta sen myönnän, että usko alkaa pikkuhiljaa hiipumaan 😑❓