Miehen valehtelu

Miehen valehtelu

Käyttäjä Naina_Koo aloittanut aikaan 30.03.2022 klo 20:35 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Naina_Koo kirjoittanut 30.03.2022 klo 20:35

Me olemme avioliitosta eronneita ja olleet nyt yhdessä 1,5 vuotta. Avioero oli etenkin miehelleni vaikea, koska hänen ex-vaimonsa mielenterveys oli vaakalaudalla ja hän roikkui miehessäni heidän lastensa kautta vielä pitkään erilleenmuuton jälkeen. Minulla on lapsia myös mutta ero sujui olosuhteet huomioon ottaen hyvin. Perhe-elämä sujuu ja lapsemme tulevat todella hyvin toimeen keskenään ja molempien meidän kanssa. 

ongelma on miehen valehtelu menneisyydestään. Me molemmat olemme avoimesti kertoneet toisillemme pettäneemme entisiä kumppaneitamme. Minä kerran pidemmällä seksisuhteella ja mieheni kaksi kertaa, joista toinen oli muutaman kerran ja toinen vain kerran. Hän on kertonut avoimesti avioliitostaan, sen seksittömyydestä (jonka eronaikaiset viestit ex-vaimon kanssa todistivat) ja siitä, että on näiden pettämisten lisäksi muutamaan otteeseen pussaillut baarissa entisessä suhteessa ollessaan kuten minäkin. Hänestä löytyi neljän vuoden takaa kuva missä olivat paljussa kaverinsa ja kahden naisen kanssa. Kysyin oliko mitään tapahtunut ja tein selväksi, että ei haittaa vaikka olisi kunhan on rehellinen. Vannoi ettei ole. Myöhemmin selvisi, että on ollut toisen naisen luona jatkoilla. Ei uskaltanut kertoa kun pelkäsi, että tuomitsen hänet. On valehdellut aiemminkin menneisiin asioihin liittyen vaikka mitään syytä ei ole. Tunnen itseni tuosta johtuen todella arvottomaksi ja minusta tuntuu, että minua on pidetty pilkkanaan. En tiedä miksi reagoin asiaan niin vahvasti. Mies on ihana, olemme melkein aina yhdessä ja hän pitää kännykkänsä aina minulle avoimena ja tiedän ettei hän pettäisi minua ainakaan tällä hetkellä. Tuo valehtelu turhista asioista kuitenkin satuttaa hurjasti. Hän on valehdellut aiemminkin muun muassa siitä, että katsoi läppäriltäni salaa vanhoja kuviani ja joukossa oli ex-mieheni alastonkuva. Minun on todella vaikea luottaa häneen näissä asioissa vaikka suhteemme osalta luotankin. Miten saisin itseni unohtamaan nuo menneisyyden asiat? Itse olen kertonut omasta menneisyydestäni melko rehellisesti.