Miehen vaikea adhd, uskottomuus ja erilainen ajatusmaailma
Ollaan oltu teiniajoista yhdessä. Kaksi alakouluikäistä lasta joilla molemmilla adhd. Meillä on molemmilla ollut rankkoja kokemuksia, läheisen kuolema, omalla kohdalla myös isän alkoholismi ja hänen kuolema. Kun nuorimmainen lapsi syntyi vähän ristiäisten jälkeen mieheni isä kuoli ja jäin yksin lapsen kanssa, kun mies meni menojaan baareissa. Häneltä meni lapsen ensimmäinen elinvuosi ihan ohi. Itse olin jaksamisen äärirajoilla silloin.
Jotenkin hän sitten ystävien painostuksesta sai elämästä taas kiinni. No sitten Alkoi olla sitä aikaa että aloin odottaa toista lasta, ja kun olin viimeisilläni raskaana sain selville että mies on käynyt vieraissa. Meillä meni 5 vuotta kutakuinkin niin että mies yritti korjata kaikintavoin meidän välejä ja juurikuin oltiin taas siinä pisteessä että kaikki alkoi mennä paremmin.
Olin itse semmosessa tilanteessa että oma isäni kuoli ja elin kuin sumussa. Parisuhde meni siinä sivussa. ja jotenkin oltiin niin etäällä toisistamme. Sitten meillä ajautui siihen että minä kävin vieraissa (työkaveri), itselle tuollainen huomio mitä sain häneltä oli erilaista ja kun itselläni ei ollut muita ollut kuin mieheni. Itsetunto parani, kun olin nuorena koulukiusattu ja en ole ikinä pitänyt itseäni mitenkään hyvännäköisenä. se huomio sitten teki hyvää. Suhde loppui ja hyvä niin emmekä enää ole edes samassa työpaikassa. Mies sai tietää asiasta.
No nyt kuitenkin tilanne on se että mieheni jäi jälleen kiinni pettämisestä ja itseäni loukkaa ja naiseuteni koki kovan kolauksen kun nainen on minua 12 vuotta nuorempi. Minä 39vuotis ja tämä hempukka 27vuotias.Mutta tavallaan ulkonäöllisesti kasvoja lukuunottamatta kuin minä 20 vuotiaana, hoikka, eikä lapsia. No sain selville miehen ja hänen jutusta no sanotaan näin melko kyseenalaisella keinolla niin en tässä sitä mainosta. No kuitenkin humpukka on kolahtanut mieheeni ja lujaa. Ja saa häneltä läheisyyttä jne…. ja yllättäen minut esittää kovinkin seksin suhteen ”kylmäksi” mitä en ole.
Ja nyt tiedän että humpukalle ja hänen miehelleen tulee ero. kaiken lisäksi Hempukka on yrittänyt iskeä oman siskonsa miestä. Hempukka yritti itsemurhaa vetämällä viinaa ja lääkkeitä sekaisin ja viillelly itteensä. Mies oli että voi voi kun ne kaikki ollu syyttelemässä sitä hemppua.. Minä taas kihisin siitä että voi harmi kun ei hempukka onnistunutkaan ja se viha sitä ihmistä kohtaan. Itsellä vaan on se pelko, että mitä jos ne palaa yhteen. Koska he tulevat väistämättä kohtaamaan. Mies on muiden kyseisen hempukan sisaruksien kanssa tekemisissä ja hempukan sisko on miehen paras kaveri. Ja Sitten sain myös selville että oma mieheni on yrittänyt aikasemmin hempukan siskoa joka on hänen paras kaverinsa… (Tää touhu on kuin kauniista ja Rohkeista) tosin se paras kaveri ei taas lähtenyt mukaan siihen juttuun.
Miehen kanssa ollaan keskusteltu ja tilanne on se, että minä haluan keskittyä korjaan meidän välejä. Ja mies vakuuttaa omasta puolestaan samoin.
Mikä tässä nyt itseä vaivaa se, että kun hän tavallaan etsii koko ajan läheisyyttä muualta vaikka saa sitä multa. Hänellä on myös erilainen näkemys mikä on kavereiden kesken ok. Hän ei koe tekevänsä mitään väärää vaan se liittyy kuulemma hänen adhd:hen. Hänellä on myös eräänlainen seksiriippuvuus, joka päivä siis haluaa. Mikä on sinänsä ok, mutta joskus en vaan jaksa sitä että koko ajan kaikki pyörii seksin ympärillä.
Luonteet on meillä erilaiset olen aina viihtynyt kotosalla ja hän taas menossa koko ajan (adhd) hän kyllästyy nopeasti ja kaipaa vaihtelua asioihin.
Toisaalta meillä on pitkä eletty elämä yhdessä ja edessäkin vielä, toivon että antaa sille arvoa koska moni ei katsele näin hankalaa suhdetta.
Koen vaan itse olevani jotenkin ahdistettu siihen, että en pysty kaikkea sulattamaan hänen tekemisiään, mutta katson aika lailla läpi silmien asioita.
Rakastan häntä mutta kaipaan kuitenkin sitä, että kokisin olevani ainoa nainen maanpäällä että hän katsoisi minua edes joskus niin. Kärsin itse siitä, että joudun jakamaan hänet muille.
Nyt tietenkin kun hän on käynyt vieraissa näin hiljattain niin hän ei pysty kuittaileen minulle mitä tapahtui työkaverini kanssa, eikä voi ottaa sitä esiin.
Ajatukseni on myös tehdä itselle B vaihtoehto mikäli ero tulee. Koska pelkään että hän alkaa uudestaan oleen sen hempukan kanssa. Ja mitä jos hempukka onkin pamahtanut paksuksi tai jotain.
Olen aika sekaisin kaikesta mitä on tapahtunut joten tarvitsen eniten sitä mielipidettä suoraa tekstiä ja saa sanoa valittujakin sanoja jne….
Kiitos että jaksoit lukea.