Miehen käytös on epäselvää

Miehen käytös on epäselvää

Käyttäjä toivoa jäljellä aloittanut aikaan 28.01.2018 klo 23:50 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä toivoa jäljellä kirjoittanut 28.01.2018 klo 23:50

Mieheni ilmoitti noin 1.5kk sitten, että haluaa erota. Sanoi, että on hetken tätä jo miettinyt, että en ole sellainen ihminen kenen kanssa haluaa seurustella. Meillä on kaksi pientä lasta. Olimme lyhyen aikaa yhdessä ennen minun raskaaksi tulemista ja tämä muutti minua ihmisenä, olin räjähdysherkkä ja tämä on jatkunut ensimmäisen vauvavuoden ajan ja hiukan myös toisen raskaudenajan. Nyt mielialani ovat kuitenkin olleet hyvät, enkä ole raivonnut pitkään aikaan, raivoamisella tarkoitan siis huutamista, en tavaroiden heittelyä yms. Pikkulapsi arjen lisäksi olen opiskellut ja käynyt töissä, mieheni on todella paljon joustanut omista töistään (työt ovat aina olleet tosi tärkeitä). Mies sanoi, että pelkää sitä milloin palaan takaisin räjähdysherkäksi ja tämä on suurin syy miksi ei halua palata yhteen. Näiden ero kuukausien aikana meijän elämä on kuitenkin ollut normaalia. Vietämme aikaa perheenä ja meillä on hauskaa yhdessä. Harrastamme seksiä normaaliin tapaan. Huomioimme enemmän toisiamme yms. Viikonloppuna kävimme pitkästä aikaan elokuvissa yhdessä ja meillä oli todella hauskaa koko päivä/ilta/yö. Mies on alkanut remontoimaan meijän vuokra-asuntoa ja suunnittelee tulevaisuutta ”perheenä”. Käytös on tämmöistä, mutta sanat ovat kuitenkin että en halua seurustella (viimeksi asiasta puhuttu noin 3 viikkoa sitten). Itse käyn terapiassa, jotta saan selvyyttä asioihin ja että saan muita keinoja purkaa itseäni kuin raivoaminen. Mies ei suostu tulemaan mukaani eikä menemään yksin. Miehelle on tarjottu asuntoa (KAVERI), mutta ei ole kuulllemma tarvetta muuttaa pois. Avoimesti olemme kaikille kertoneet, että olemme eronneet. Miehen äiti sanoo, että anna ajan kulua, miehellä olisi vain joku stressi menossa nytten.. Mutta voinko saada miehen tunteet takaisin? Mitä tämä miehen käytös on? 😯🗯️

Käyttäjä Annina1 kirjoittanut 29.01.2018 klo 18:43

Hei,
Luin viestisi ja tunnistin nuorena kokemiani tunteita ajalta avioliittoni alkuvaiheista. Siinä avioliitossa sain lapseni.
Raskaudet, syntymät ja pienet lapset muuttavat parisuhdetta perheen rakentuessa alkuvaiheissa. Se kestää aikansa ja kyllä siinä niin naisen kuin miehenkin päässä varmasti liikkuu kaikenlaisia ajatuksia, turhautumisia, kiukkuja, väsymystä, pelkoa, epävarmuutta. Ehkä miehesi koki olevansa tarpeeton tai epäonnistunut ja koki raivarit syykseen, ehkä, tai väsyi liikaa uskomaan.onnistumiseen...Ehkä saisitte lisää mukavia yhteisiä hetkiä keskenänne ja perheenä, ehkä usko ja luottamus hyvään yhdessä oloon ja hyviin ratkaisuihin vahvistuisi. Jaksamista ja hyvää mieltä teille koko perheelle!🌻🙂🌻

Käyttäjä toivoa jäljellä 2 kirjoittanut 30.01.2018 klo 15:32

Annina1 kirjoitti 29.1.2018 18:43

Hei,
Luin viestisi ja tunnistin nuorena kokemiani tunteita ajalta avioliittoni alkuvaiheista. Siinä avioliitossa sain lapseni.
Raskaudet, syntymät ja pienet lapset muuttavat parisuhdetta perheen rakentuessa alkuvaiheissa. Se kestää aikansa ja kyllä siinä niin naisen kuin miehenkin päässä varmasti liikkuu kaikenlaisia ajatuksia, turhautumisia, kiukkuja, väsymystä, pelkoa, epävarmuutta. Ehkä miehesi koki olevansa tarpeeton tai epäonnistunut ja koki raivarit syykseen, ehkä, tai väsyi liikaa uskomaan.onnistumiseen...Ehkä saisitte lisää mukavia yhteisiä hetkiä keskenänne ja perheenä, ehkä usko ja luottamus hyvään yhdessä oloon ja hyviin ratkaisuihin vahvistuisi. Jaksamista ja hyvää mieltä teille koko perheelle!🌻🙂🌻

Hei, jouduin rekisteröitymään toisella nimellä, ku unohdin aikasemman tunnukseni. En osaa sanoa mitä miehen päässä liikkui/liikkuu.. itselleni olen antanut takarajan asian suhteen, jolloin on sitten tultava lopullinen päätös. Mutta toivon todella että tämä meijän arki jatkuisi tämmöisenä ja mies tajuaisi tämän perheen merkitys yms. 😊