miehen halut ja naisen haluttomuus parisuhteessa

miehen halut ja naisen haluttomuus parisuhteessa

Käyttäjä anni30 aloittanut aikaan 08.03.2006 klo 01:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä anni30 kirjoittanut 08.03.2006 klo 01:06

Kaipaan vertaistukea aiheeseen seksi parisuhteessa. Mielipiteitä molemmilta osapuolilta!

Oma tilanteeni on seuraava: olen seurustellut vasta muutaman kuukauden miesystäväni kanssa. Alkuviikkoina rakastelu oli jokapäiväistä, mutta tällä hetkellä minua ei huvita eikä haluta ollenkaan. Pelkkä läheisyys saa minut voimaan huonosti henkisesti. En halua katsoa silmiin, enkä koskettaa. Tilanteen muutti miesystävältäni saatu sukupuolitauti sekä epäily syövästäni. Pääni on niin täynnä kaikkea muuta. Minusta olisi väärin lähteä suhteessa harrastamaan seksiä tavan vuoksi, varsinkin jos oma henkinen tila ei sitä salli.

Koen hirveän huonoa omatuntoa tästä tilanteesta. Miesystäväni vihjaa minun kiristävän häntä selibaatilla. Tiedän, että minun täytyy tehdä asialle jotain radikaalia, koska en usko tämän tästä paremmaksi muuttuvan.

Miesystäväni haluaisi seksiä erimuodoissa päivittäin. En pysty katsomaan hänen masturbointiaan tässä tilanteessa.

Kertokaa omista kokemuksistanne.

Käyttäjä Rusakko kirjoittanut 13.03.2006 klo 13:32

Itselläni on hieman samankaltainen tilanne, sillä en ole kiinnostunut seksistä juuri lainkaan. Kiinnostuksen puute johtunee ikävistä seksuaalisuuteen liittyvistä kokemuksista lapsuudessa, puolison painostuksesta seksiin, masennuksesta - nimenomaan näistä kaikista yhdessä. Olen vähitellen saanut poikaystäväni ymmärtämään, miten pahalta painostus tuntuu, ja nyt olemme seksilakossa. Kenties pystyn joskus pitämään seksiä ihan kivana asiana, vaikken missään tapauksessa suostu pitämään sitä tärkeänä ja ehdottoman välttämättömänä osana parisuhdetta. En kertakaikkiaan ymmärrä sen päälle, enkä enää aio pakottaa itseäni seksiin vastentahtoisesti, koska siitä seuraa vain huonoa. Toivon joskus pääseväni sellaiseen tilaan, että seksi voi olla minusta mukavaa, koska se on puolisolleni kivaa.

Mielestäni sinunkin miesystäväsi pitäisi kunnioittaa toiveitasi ja ymmärtää, että haluttomuutesi on pitkälti hänen itsensä aiheuttamaa. Siksi hänen tulisi osallistua tilanteen parantamiseen, eikä lapsellisesti syyttää sinua kiristämisestä. Oletko käynyt sexpon sivuilla? http://www.sexpo.fi Ehkä löytäisit sieltä apua.