Miehellä peliriippuvuus?

Miehellä peliriippuvuus?

Käyttäjä Nainen23v aloittanut aikaan 03.12.2015 klo 00:24 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Nainen23v kirjoittanut 03.12.2015 klo 00:24

Hei olen todella rikki ja ahdistunut mieheni pelaamisesta. Pelaaminen on oikeastaan päivittäistä ja kestää monia tunteja. Yhteinen aikamme on vähentynyt huomattavasti ja huomaan olevani nyt todella yksin suhteessa. Seksiä saan kerran viikossa tai vinkumalla(ottamalla asian puheeksi). Ja kun luulin minun seksi halujen olevan vähäisempi (vaikea masennus ja kova lääkitys). Nyt eilen hän kertoi romahtavansa liian työnteon takia ja peli on pois pääsy ja helpotus.. Mutta hauskinta tässä on se että pelaaminen rajoittaa meidän elämää niin että keskiviikko, torstai ja sunnuntai illat on PAKOLLISIA peli iltoja jotka alkaa kello 19, hänen on aina oltava tunti etuajassa paikalla vaikka pelit alkaa vasta kello 20.. Ja ne kestää yö myöhään juuri kuin nytkin. Käymme molemmat töissä ja hän tekee pelkkää päivä vuoroa eli yöunet on tosi vähäisiä. Ja ainakun yritän puhua hänelle hän harmistuu ja en halua hänelle tuottaa pahaa oloa.

Käyttäjä Nainen23v kirjoittanut 03.12.2015 klo 22:30

Haluan vielä kertoa vähän taustoja tähän tilanteeseen. Olemme olleet yhdessä vasta 8kk. Siis hyvin tuore pari. Aluksi hän ei pelannut vaan mahtaili että oikea elämä on paljon tärkeämpää ja arvokkaampaa. Sitten pikku hiljaa hän alkoi pelailemaan silloin tällöin ja nyt arvot on jotenkin muuttunut että peli illat on pakollisia niitä ei saa peruttua vaikka minä hajoaisin siinä vieressä. Hän kyllä kuuntelee toisella korvalla vuodatustani pahasta olostani mutta pelaa samalla, eli ei keskity minuun pelkästään... Tilanne on vaikea koska olen sata ja miljoona kertaa asiasta maininnut ja itkenyt hänelle kuinka pahalta tuntuu kun hän pelaa. Olen jopa vetänyt Opamoxeja monia hänen pelaamisen takia, tai sen kun joudun olemaan vain yksin ja minulla ei ole ketään muuta kenelle kertoa asioista. Olen hyvin syrjäytynyt koska en ole jaksanut pitää ihmisiin yhteyttä. Käyn säännöllisesti psykiatrille puhumassa mutta se suhde on vasta alussa. Ja se ei riitä, ahdistulseen ei auta jos pääsen vasta viikon päästä puhumaan. Mitä minun tulisi tehdä? En halua erota enkä tiedä miten asiasta puhuisin hänelle olen kaikki mielestäni koittanut.. Kertonut jopa hajoavani koko ajan sisältäpäin.. edes se ei auta..😭

Käyttäjä Nainen23v kirjoittanut 05.12.2015 klo 20:42

Ja nyt edellis päivänä kun olin tänne kirjoittanut oloni paheni kokoajan ja tuntui toivottomalta. En voinut kuin itkeä ja kerroin miehelleni pahasta olostani ja kerroin että olen toivoton nyt en jaksa elääkkään. Ja hän kyllä kuunteli minkä peliltä pystyi ja ilmoitti vain etyä nyt on tärkeä peli.. Niin milloin minä olen tärkeä? Kerron tappavani itseni kun olen toivoton ja peli on silti pelattava...

Käyttäjä Anne-66 kirjoittanut 29.12.2015 klo 23:44

Et nyt hankkiudu itsesääliin! Kun miehsi pelaa, hän haluaa pelata sen pelin vaikka tappaisit itsesi tms. Pelimaailmassa kukaan ei kuole oikeasti.
Peliriippuvuus on sairaus, jota sinä et pysty parantamaan.Ammattiauttajat on sitä varten
En neuvo sinua tekemään muuta pelisessioiden ajaksi, mutta ehkä voisit keksiä jotain. Niitähän ei ollut kuin muutama ilta viikossa.
mutta älä missään nimessä hyväksy peliaddiktiota. Hae apua, ole kiltti