mieheeni pettynyt ja petetty
Niinhän se tapahtui minunkin kohdallani melkein kolme vuotta sitten, mikä tuntuu olevan kovin yleistä.Eli mieheni kärähti pettämisestä.Hänellä oli samaan aikaan kaksi naista. Toisen tunsinkin entuudestaan ja toinen oli mieheni vanha työkaveri. Seksisuhdetta entiseen työkaveriinsa hän ei ole koskaan myöntänyt, mutta minulla on asiasta 100% varmuus.Tämän suhteen kestoa en tiedä, mutta alkoi ilmeisesti kuukausia aikaisemmin kuin toinen.
Tämä toinen nainen ei ole ollenkaan sellainen, jollaista olen luullut, että mieheni arvostaa.Paikkakunnallamme hän on alkoholisoituneen hutsun maineessa ja jokainen lapsi on eri isälle.
Mieheni perhepiirissä tapahtui kuolemantapauksia ja muuta ikävää ennen pettämisepisodia. Yritin tukea häntä ja yritin puhua.Välillä tuntui kun olisin vihollinen hänen mielestään.Jouduin miettimään tarkkaan miten asioista puhun.Sitten annoin hänelle tilaa surra ja miettiä asioita.Se taisi olla virhe meidän kohdallamme. Näille toisille naisille oli ilmeisesti helpompi jutella.Nämä eivät tietenkään tienneet aina koko totuutta asioista. Jossain vaiheessa sitten keskustelut muuttuivat muuksi.
Kaikennäköistä sattui, mutta päätimme yrittää jatkaa avioliittoamme.Minun on ollut tosi vaikea tervehtyä.Koskaan en asiaa unohda, enkä pettämistä voi anteeksi antaa. Luottamustakin on ollut vaikea saada palautettua, koska mieheni on ollut yhteydessä näihin naisiin puhelimitse ja tekstiviestein. Tosin ilmeisesti ei enää usein, mutta aina hän valehtelee, että ei ole ollut yhteydenpitoa. Sitä miettii, että mitä muuta hän valehtelee. Huomasin, että hän on ollut toiseen naiseen kolmisen viikkoa sitten puhelinyhteydessä. Eli pari päivää sen jälkeen kuin huomasin kaulallani kyhmyn,jonka myös hänelle näytin. Kävin myös lääkärissä ja hän totesi kasvaimeksi. Siinä sitten mietin,että oliko yhteydenotto riemua, että ” voipa olla, että vaimo potkaisee tyhjää” vai oliko surua,että mulla on kasvain (nyt on ohutneulanäyte otettu syöpäepäilyn takia).
Jotenkin on turta olo.Mieheni ei pysty minua tukemaan. Riideltiin taannoin ja hän sanoi että asiat on taas huonommin, olen kuulema aina huonolla tuulella,enkä enää niin huumorintajuinen.Vaikka miten yritin selittää,että ehkä minua pelottaa ne patit kurkussa (niitä on neljä), ei hän ymmärrä.Vaikkakin on todennäköistä, että ne on hyvänlaatuisia, niin pelottaa silti.Hänelle on hänen omat riennot tärkeämpiä kuin minä. Nyt kun tässä on asioita miettinyt, uskaltaa jo melkein ääneen sanoa, että mieheni on äärimmäisen itsekäs, voisi jopa narsistiksi sanoa. Itselleen hän on hankkinut kaikennäköistä kallista vuosien varrella. Kaikki pitää olla parempaa kuin kavereilla, hienompi auto ja nopeampi ja kalliimpi moottoripyörä jne. Hänelle on tärkeää, että ihmiset kehuvat häntä. Kyllä hän on ihan kätevä käsistään, mutta mitään ei saa tehtyä loppuun, jollei nyt ole moottoripyörästä kyse. Välillä tuntuu,ettei hän rakasta kuin itseään, ei minua tai kahta aikuista lastamme. Kaikki on hänen mielestään hyvin silloin kuin kaikki tapahtuu,kuin hän haluaa.
Jotenkin sitä katsoo nykyisin elämää kortti kerrallaan. Saapa nähdä mitä tämä kortti tuo tullessaan.