Menneisyys repii riekaleiksi suhteeni

Menneisyys repii riekaleiksi suhteeni

Käyttäjä susamau aloittanut aikaan 09.07.2017 klo 14:09 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä susamau kirjoittanut 09.07.2017 klo 14:09

Moi kaikille!

Mulla on ongelma, johon kaipaisin teidän vinkkejänne.

Oon seurustellut noin vuoden poikaystäväni kanssa, ja asuttu noin puolivuotta yhdessä. Hän muutti kaukaa luokseni, jätti suvun ja ystävät, sekä heitti puolet tavaroistaan pois koska haluaa olla mun kanssa. Kuitenkin mulla on kauhea menettämisen pelko. Mulla on todella huono itsetunto ja sen takia tuntuu että en riitä hänelle. Pelottaa, että hän löytää jonkun mua paremman. Ja tän takia musta on tullut hieman vainoharhainenkin jo.
Aina kun hän on kauemmin töissä kuin pitäisi, niin oon varma että hän käy jonkun toisen luona. Vaikka kotiin tullessaan hän kertoo että on ollut ylitöissä ja käynyt kaupassa. Jos hän on puhelimen kanssa vessassa, niin ekana herää ajatus; kirjotteleeko hän muille?

Osittain tää voi johtua siitä, kun poikaystäväni seurusteli hänen exänsä kanssa vuosia sitten, niin hän oli samalla treffisivuistoilla etsimässä jo uutta. Poikaystävä kertoi tästä mulle ja sanoi että kun tiesi että suhde ei toimi niin siks etti jo uutta???

Mun taustasta sen verran, että suurin osa miehistä keitä olen tapaillut, ovat kertoneet että on ihastunu muhun mutta loppupeleissä olleet vain seksin perässä. Ja kun sitä saivat, niin ei sen jälkeen olleet enää yhteydessä. Kun mä jo heihin kerkesin oikeasti ihastua.

Me ollaan poikaystäväni kanssa juteltu paljon tästä asiasta, ja syvällisiä keskusteluitakin on paljon. Hän aina sanoo, että haluaisi olla mun kanssa loppuelämän ja ei oo koskaan tuntenut näin voimakkaasti rakkautta. Mutta niin se oli sanonu myös exälleen, joka laittoi suhteen alussa mulle viestiä että ”älä mene tähän ansaan” sekä kertoi kuinka heidän suhde meni.

Toisaalta miksi poikaystäväni haluasi tutustua ja hengailla perheeni kanssa, jos hän ei olisi tosissaan? Miksi hän ettisi työpaikkaa tältä paikkakunnalta, jos hän ei olisi tosissaan? Miksi hän jätti kaiken taakseen, jos ei olisi tosissaan?

Mä oon niin väsynyt yrittää luottaa, kun hänen exän sanat soi päässä. Haluisin jatkaa tässä suhteessa, koska en oo koskaan ollut näin onnellinen, mutta en oo koskaan myöskään näin paljoa pelännyt menettämistä… 😯🗯️

Käyttäjä unbroken kirjoittanut 10.07.2017 klo 11:21

Hei Susamau!

Elämässä monesti tulee aikoja, jolloin epäilee puolisoaan ja etsii merkkejä tai heikkoja signaaleja siitä, että hänellä onkin toinen. Vaarana kuitenkin on, jos tälle tunteelle antaa vallan, että se alkaa ruokkimaan itseään ja samalla ajaa puolison kiusallisesti nurkkaan. Pahimmillaan tilanne voi todella johtaa siihen, että toinen kokee yhtdessä elämisen liian kuormittavasti ja pelot käyvätkin toteen.

Poikaystäväsi tekojen perusteella kuulostaa siltä, että hän on sitoutunut suhteeseenne. Hänen exänsä on ehkä katkera tilanteestaan ja sen vuoksi yrittää sinuun vaikuttamalla, vaikuttaa myös poikaystäväsi onneen.

Asiat eivät murehtimalla muutu ja toisaalta mahdollisuudet vaikuttaa toisen ihmisen käyttäytymiseen ja tunteisiin rajoittamalla tai kontrolloimalla, ovat kovin rajalliset ja harvoin kestäviä. Vinkkini onkin, että nauti yhdessäolostanne. Onnellisuus tarttuu.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 10.07.2017 klo 14:36

Epäilisit paremminkin, sen exän vaikuttimia, miksi kertoi ja yleensä otti yhteyttä.
Tekohan on sinällään pieni, mutta se jää soimaan takaraivoon ja se sen tarkoituskin on ollut, siellä se kasvaa ja leviää ja kohta olet mustasukkainen jo varjoillekkin.