Meidän perhe ja vanha isäntä saman katon alla

Meidän perhe ja vanha isäntä saman katon alla

Käyttäjä hilima28 aloittanut aikaan 28.11.2011 klo 06:45 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä hilima28 kirjoittanut 28.11.2011 klo 06:45

Onko ketään samassa tilanteessa asuvaa? Minusta tuntuu että olen ainut.

Olen 28 vuotias, kahden lapsen äiti ja naimisissa. Suhde voi päällisin puolin hyvin, mutta ongelmaa suhteeseen tuo mieheni iäkäs isä joka asuu kanssamme. Asumme mieheni kotitalossa eli minä olen se uusi täällä. Talo on iso ja yhtä ja samaa kaikki eli ei mitään omia asuntoja. Olen kotona pienen lapsen kanssa ja toinen on koulussa. Mies käy töissä pitkiä päiviä.

Päivämme täällä jakaa tuo appiukkoni joka on KOKO AJAN KOTONA. Makaa sohvalla, käy tupakalla ja vessassa. Tätä on nyt jatkunut kohta neljä vuotta ja minusta tuntuu ettei lopu koskaan. Meillä ei ole yksityisyyttä, joudumme jakamaan kaiken, minä joudun joustamaan ja olen mieheni mielestä kusipää kun en kestä tilannetta. Ne hetket kun olen poissa talosta niin mieli on parempi, mutta taas sisään tullessa ahdistus iskee. Olen käynyt lääkärissä kolme vuotta sitten ja hakenut masennuslääkkeet. Olen syönyt niitä säännöllisen epäsäännöllisesti. En kuitenkaan halua syödä lääkkeitä vain siksi että tulisin toimeen jonkun kanssa ja voisin hyväksyä hänet. Olen pahalla päällä usein ja kiukkuni kohdistuu mieheen ja vanhempaan lapseen. En tiedä mitä tekisin. En halua erota koska vika ei kuitenkaan ole miehessäni ja olemme kokeneet paljon yhdessä ja selvinneet mm. kuudesta keskenmenosta ennen nuoremman lapsen syntymää.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 28.11.2011 klo 11:09

Heippa
Ymmärrän sinua kyllä todella hyvin ja olen omassa elämässä nähnyt samaa
meillä asui 70 / 80 luvulla kolme sukupolvea samassa pienessä asunnossa ja
juopot siihen päälle.
Ja työtä mitä teen siinä sivussa ( autan ihmisiä ) niin vielläkin se on tuttua että poika
asuu vanhempien kanssa samassa asunnossa.
Kyllä pääsääntöisesti pitäisi olla että jokainen sukupolvi asuu omassa asunnossa
vaikka on kuinka hyvät välit vanhemman sukupolven välillä niin siinä kärsii toinen
mutta yleensä on se sukupolven kuilu ja eri näkemykset.
Sanoit että on iso talo ja yhtenäinen niin ensiapuna kannattas appiukolle tehdä
oma huone jossa voisi olla eikä maksa paljon sekin asiaa helpottas.
Mutta olisiko mahdollista että appiukko muuttaisi omaan asuntoon.
Jos puolisosi sanoi että olet kusipää kun et ymmärrä kun appiukko asuu samassa asunnossa
niin et todellakaan ole.
Vaan olet oikeassa ja kyllä se syö parisuhdetta.
Pyrkikää puolisosi kanssa asioista keskustelemaan asiallisesti.
Kuinkas nyt sinä olet jaksanut ???
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä helemi kirjoittanut 03.12.2011 klo 17:27

Masennuslääkkeiden syönti ei auta tässä tilanteessa yhtään.
Jos talo on iso, niin kai siihen voi tehdä oman kämpän vanahlle miehelle, jos syömässä kävisikin.