Masentunut ja ero
Juttua varmaan riittäisi, mutta yritän kirjoittaa lyhyesti ja selkeästi.
Mitenköhän tälläiseen tilanteeseen pitäisi suhtautua, tällä hetkellä entinen tyttöystäväni jätti minut käytännössä sen takia, että on niin paha olla itsensä kanssa ja masennus vaivaa. Kyseessä on vielä kaiken lisäksi ex-vl. Käy psykolgilla ja on pääsemässä psykoterapiaan
Tilanne suhteessamme muuttui pikkuhiljaa aivan karmaisevaan suuntaan johon kuului kummaltakin puolelta rajuja riitoja. Kuitenkin, tuossa kuukausi sitten hänen päätöksestään ruvettiin tauolle. Tauon aikana sovittiin ihanasti sitten lopuksi, että ei tehdä mitään äkkinäisiä ratkaisuja ja hoidetaan ammattilaisten kanssa omat asiat kuntoon ja tämä tauko näyttää voiko hän luottaa minuun yms, kaikki siis oli minun syytä jo tässä vaiheessa.
Luulin, että mikäs siinä hoitaa itsensä nyt kuntoon. Tauon aikana hänen käytös muuttui aivan kamalaksi, masennus olikin yhtäkkiä minun syy ja hänen itsetuhoiset ajatukset minun vikani ja kaiken lisäksi kertoi minulle, että en saa niistä eteenpäin kertoa, joka kerta kun olen loukannut häntä hän on kuulemma aikonut tappaa itsensä.
Sitten mentiinkiin häränpyllyä ja hän olikin taas ihana itsensä ja vietimme yhteisiä hetkiä ja kaikki tuntui taas sujuvan. Viime perjantaina kaikki, kuitenkin muuttui kun halusin hänelle kertoa miten uskomattoman pahalta tuntui se, että hän olisi minun takiaan tappamassa itsensä ja miten huolissaan olen hänestä. Sen jälkeen tulikin lähtö ja perään viestiä, että vihaa minua ja ei ikinä halua tavata yms. No yöllä oli spostiini tullut nuorten itsemurhista tilasto ja päätin, että nyt on pakko ottaa hänen siskoonsa yhteyttä. Olin ihmeissäni kun illalla tulikin viestiä lukuisten tavoittamis yritysten jälkeen, että kaikki kunnossa ja hän on menossa baariin😐
Sen jälkeen hän oli siskollensa kirjoitellut, ettei aio tehdä itsellensä mitään ja tietää tehneensä väärin, mutta ei jaksa sitä käsitellä eikä halua olla minun kanssa enään tekemisissä on eronnut ja voi vain olla kaveri. No minulla meni hermot ja ilmoitin sitten, että on se sitten minunkin puoleltani ohi ja olisin toivonut, edes että olisi pystynyt aikuismaisesti asiasta kanssani keskustella, mutta eipä se häntä liikuttanut.
Ilmoitin sitten, että haen tavarani ja se nähtävästi oli saanut hänet sokkiin. Nyt sitten tein ehkä tyhmän ratkaisun ja vanhempani hakivat tavarat pois, itse en vaan enää halunnut hänen temppujensa jälkeen vielä häntä tavata kun tiesin, että ei omat tunteet ole vielä kadonneet kunnolla.
En tiedä enää mitä pitäisi hänestä ajatella, meneekö tuollainen masennuksen piikkiin ja pitäisikö elätä hänen antamiaan mahdollisia takaportteja ja vai oikeasti unohtaa kokonaan toinen ihminen. Sydän sanoo tietenkin, että ei se ihminen voi olla tuollainen mitä on ollut ja kenet on tuntenut, mutta järki taas sanoo, ettei masentuneenakaan sentään voi miten vaan toimia ja eivätkä hänen tekonsa välttämttä johdu masennuksesta vaan siitä, että hän on äärimmäisen itsekäs ja loppupeleissä sellainen ihminen joka tekisi jatkossakin noin, kun tietää, että minua voi pyörittää.
Onko kenellekään ollut vastaavia tilanteita ja miten niistä on selvitty ?