Masennus osana parisuhdetta
Hei kaipailisin kokemuksia miten masennus on vaikuttanut parisuhteeseen.
Itselläni on sellainen tilanne, että olen ollut masentunut 15 vuotiaasta lähtien, nyt siis 22, ja masennukseni on vaikuttanut elämääni enemmän ja vähemmän, riippuen päivästä ja ajasta. Olen viillellyt itseäni myös tämän 7 vuotta, nyt kuukauden ollut viiltelemättä.
Muutin yhteen kihlattuni kanssa noin 1,5 kuukautta sitten. Meillä on kaikki hyvin, mutta pelkään, että sairauteni ajaa hänet vielä pois. En uskalla aina näyttää tunteitani ja avata suutani kun tuntuu pahalta. Tiedän, että hän luultavasti haluaisi kuunnella, mutten uskalla kokeilla, sillä pelkään ettei häntä kiinnosta. Pahiten kolahti kun hän eräänä iltana sanoi, että pelkää että löytää minut joskus kuolleena. Olen tämän jälkeen pyrkinyt olemaan viiltelemättä, ainakaan näkyville paikoille. Tämä on vain todella raastavaa, kun esitän ja vedän roolia kotona. Tiedän, että mieheni luultavasti jaksaisi kuunnella ja tukee minua paljon jo nykyisellään, mutta olen muutenkin tottunut esittämään, joten jatkan sitä kotonakin.
Kokemuksia samanlaisesta tilanteesta? Kaipailisin molempien osapuolien mielipiteitä…