masennus ja parisuhde
Minulla on tässä alkukeväästä diagnosoitu keskivaikea masennus. syön lääkettä ja tapaan depressiohoitajaa. Suurin ongelma minulla tuntuu olevan se, että minua ärsyttää nykyään lähes kaikki mitä puolisoni tekee. Välillä jopa vain hänen läsnäolonsa. Olemme olleet yhdessä pian kolme vuotta, ikää yli 25v…eli ei mitään ”ekakertalaisia”. Meillä meni kauan, että olin tosi kiinnostunut seksistä ja ehdottelinkin usein ja olin miehessäni ”kiinni”, ja tämä lähes aina kieltäytyi seksistä ja välillä tunsinkin eläväni ”pakkoselibaatissa”, mutta nyt minua ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään ja nyt kun olen pari kertaa kieltäytynyt, sain valitukset että kiinnostukseni on lopahtanut täysin.
Teen kovasti kotitöitä ja käyn töissä ja yritän pitää harrastukseni. Usein tuntuu, että saan potkia miestäni perseelle koko ajan, että hän auttaisi kotitöissä ja olenkin sanonut, että joskus olen todella väsynyt ja hän voisi auttaa. En vaan voi sille mitään, nykyään en ole kauhean kiinnostunut meidän suhteesta. Ennen olin mm. todella mustasukkainen hänen menoistaan ja kavereistaan ja minusta tuntui, ettei hän tee mitään minun kanssani. Siltä minusta tuntuu vieläkin, mutta ei enää jaksa kiinnostaa. Erota en ”jaksa”, enkä halua, sillä en halua masennuksn aikana tehdä mitään suuria siirtoja, joita saisi katua.
Yritän näyttää, että kaikki on ok, vaikka sisälläni kiehuisi kuinka paljon minua ärsyttää lähes kaikki mitä hän tekee ja sanoo.
Onko muilla masentuneilla tätä ongelmaa?