Olen masentunut. En ole missään hoidossa. Diagnoosin tein itse. Mietin kuitenkin, kannattaisiko taas lähteä hakemaan terapiaa. Olin noin 5 vuotta sitten viimeksi psykoterapiassa. Silloinkin oli masennusta.
Minulla on vain tyhjä tunne. Tuntuu siltä, ettei oikeastaan ole mitään oikein todella kiinnostavaa. Tunnen oloni irralliseksi, eikä mikään huvita. Teen kyllä enemmän tai vähemmän mekaanisesti ne tehtävät, joita minulla on, mutta väsyn helposti. Iltapäivällä nukahdan sohvalle, enkä tahdo päästä ylös millään. Kaikista pahinta on, jos olen nukkunut liian kauan. Masennus vaan pahenee, kun melatoniini on levinnyt aivoissa.
Joskus auttaa valohoito. Aurinkoisella säällä voin paremmin. Mutta kun alkaa pimetä, niin tulee turhautunut tunne.
Mietin jatkuvasti, mistä saisin itselleni jonkun päämäärän, johon pyrin ja joka voisi liittää minut takaisin elämään, mutta en vaan keksi mitään. Aivankuin kaikki olisi jo koettu ja elämällä ei olisi enää mitään uutta ja jännittävää minulle varattuna.
Asiat ja tekemiset, joista ennen pidin, eivät enää maistukaan. Olisi tehtäviä tekemättä, mutten jaksa aloittaa.
On sellainen tunne, että jotain täytyy tapahtua, ei tämä näin voi jatkua.😟