Mies ihastui minuun, ehdotti tapaamisia, minä menin. Aluksi en tunten kovinkaan voimakasta vetoa häntä kohtaan. Kiinnostusta, mielenkiintoa persoonana kylläkin, mutta en seksuaalista vetoa. Vietimme paljon aikaa yhdessä, ja hyvin äkkiä tunteeni muuttuivat ja aloin myös ihastumaan ja tuntemaan halua häntä kohtaan.
Ongelmana oli, että alusta asti kumpikin tiesi, että suhde tulee joskus päättymään. Olen kolmekymppinen, hän mua puolet vanhempi. Mulla ei ole lapsia, mutta haluan vielä. Hänellä on jo oma lapsi sekä kaksi kasvattilasta, eikä enää halua lisää. Odotuksemme tulevaisuudeltamme ovat siis niin päinvastaiset, että suhteemme ei olisi koskaan voinut johtaa mihinkään.
Päätimme kuitenkin pitää yllä ”sopimus-suhdetta”, joka sisälsi ystävyyttä, seksiä ja kaikkea siltä väliltä. Käytännössä siis seurustelusuhde, mutta siltä pohjalta että se olisi vain väliaikaista. Eikä tietenkään saanut laittaa liikaa tunteita peliin.
Aloin sitten kiintymään mieheen enemmän ja enemmän, ja alkoi ahdistaa se ettei suhteessa saakaan olla täysillä. Halusin näyttää tunteeni häntä kohtaa, ja varsinkin saada häneltä rakkauden-osoituksia. Paljastin hänelle että pelkkä sopimus ei enää riitä mulla, vaan haluan suhteeltamme enemmän.
Silloin hän perääntyi, ja sanoi että on sitten parempi unohtaa koko juttu. Muuten sattuu liikaa. Ei ole mieltä heittäytyä rakkaus-suhteeseen, kun tietää, että se tulee loppumaan. Ja ihan oikeassahan hän on.
Silti mun on vaikea niellä asiaa. Tunnen itseni tavallaan hyväksikäytetyksi, vaikkei sellaisesta olekaan kyse. Hän oli se, joka alussa oli kiinnostunut minusta. HÄN halusi MUT, ja sai mut. Ja nyt kun olisin hänen, hän onkin jo perääntynyt. En ollut varautunut vielä lopettamaan suhdetta. Olen itse aina ollut se, joka on lähtenyt suhteesta (ja niin olisin loppujen lopuksi tästäkin, kun vain olisin löytänyt sopivan ”isä-ehdokkaan”). Ymmärrän siis joka tavalla sen että hän ei halua rakkaus-suhteeseen, ja että sen on nyt oltava loppu. En vain tiedä, miten suhtautua asiaan.