Maailman vaikein asia
Hei vaan kaikille, oon ihan uus täällä ja kirjotan ekaa kertaa.
Eli oon 26-vuotias alkoholisti äidin esikoinen jolla on 2 pikkuveljeä.Äitini kanssa en ole puhunut nyt vuoteen ja hyvä niin.Nuorempi veljeni muutti puolitoistavuotta sitten isälleen ja vuosi sitten lastenpsykiatriselle osastolle.Nyt veljeni(11.v) on pienryhmäkodissa,aikuisuuteen saakka.
Aluksi isälle muutto oli hyvä asia veljeni viihtyi siellä.Siten alkoi muka ihan ilman syytä äitipuolen tavaroiden tuhoaminen ja kaikenlainen muukin pahanteko.Lopulta kriisijakson kautta psykiatriselle osastolle.Sitten selvis että äitipuoli inhoaa veljeäni ja kertoi sen avoimesti kaikille, kuulemma selkään olisi se kakara tarvinnut.Asioita pahensi se että minä en saanut tavata veljeäni enään kuin sairaalassa ja sekin olisi kieletty jos olisi voitu, tämä tuli isän toimesta(meillä on eri isät).Minä en saanut puoleen vuoteen rakasta veljeäni kotiimme vaikka olin hänet melkein yksin kasvattanut ja aina hänen parastaan ajatellut.Lopulta asuminen äitipuolen kanssa ei onnistunut ja veljeni siirretiin pienryhmäkotiin.
Olen juuri palannut kotiin veljeni luota.Hän muutti vuodenvaihteessa ja ensimmäinen kuukausi on ilman perheen tapaamista.Maailman vaikein asia on se kun jätät hänet sinne orpona seisomaan ja joudut itse lähtemään kotiin.Lapsen aikana esittää että kaikki on hyvin vaikka oikeasti tekisi mieli siepata se kainaloon ja karata maailman ääriin
Huoltajuutta en saa eikä minulla ole laillisia oikeuksia edes tapaamisiin, onneksi sosiaalitoimi katsoo niitten olevan lapsen parhaaksi.
Että semmosta ja semmonen tarina.Ehkäpä se aurinko paistaa vielä joskus minun pienen veljeni suuntaan.😭