Lyhyen suhteen päättyminen vei taas pohjalle – kuinka selviän?

Lyhyen suhteen päättyminen vei taas pohjalle - kuinka selviän?

Käyttäjä nml_ aloittanut aikaan 16.07.2017 klo 22:18 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä nml_ kirjoittanut 16.07.2017 klo 22:18

Olen 25-vuotias nainen ja erosin vuosi sitten suhteesta, jonka aikana sairastuin vakavaan masennukseen ja yritin itsemurhaa useita kertoja. Mielialalääkityksellä ja terapialla elämä alkoi vuodenvaihteessa näyttää jo paremmalta, suurena murheena ja ahdistuksena vain se, että uutta kumppania ei löydy. Lääkityksen lopetin alkuvuodesta.

Vuoden aikana olen jatkuvasti käynyt treffeillä, tapaillut, mutta joko ahdistunut tai kyllästynyr nopeasti. Tunteita ei ole syntynyt. Kuukausi sitten tapasin töiden kautta ihanan miehen, jonka kanssa alkoi nopeasti suhde. Lyhyessä ajassa kumpikin rakastui, suunnitteli tulevaa. Vielä pari päivää sitten kaikki oli hyvin. Ongelmanamme ainoastaan se, että kuukauden aikana olen jatkuvasti pelännyt, että menetän tämän, jankuttanut ja itkenyt pelosta ja miestä se turhauttanut. Vanhat traumat ja pelot edellisestä suhteesta nostaneet päätään. Eilen mies ilmoitti, ettei halua kanssani mitään, kuulemma liikaa draamaa/stressiä minulta, ja epäilyä. Vain kuukauden tuntemisella olen samassa pisteessä kuin usean vuoden seurustelun jälkeen erotessa – pystyn vain itkemään, voimakkaat kipulääkkeet ja rauhoittavat (joita ei ole tarvinut ottaa n. 6kk) pitävät minut kasassa, etten yritä riistää itseltäni henkeä. Kipu on niin valtava. Hetki sitten olin maailman onnellisin tyttö, joka luuli löytäneensä rinnalleen viimein miehen, pelättyään, ettei löydä sitä enää koskaan. Ja kaikki on nyt ohi.

Kuinka tästä epätoivosta ja surusta pääsee eteenpäin, kun olen samassa pisteessä kuin vuosi sitten? Aivan palasina. en pysty säätelemään tunteitani yhtään, kuolema-ajatukset ainoat, jotka lohduttavat. Kavereita on paljon, samoin läheinen perhe, mutta ei puhuminen helpota. En usko, että voisin koskaan löytää enää mitään noin hyvää, olen ja pysyn yksin. pelottaa ja itkettää.