Luottamus täysin palasina
Tuntuu pahalta. Unelmani on särkynyt.
Kuvittelin että tässä on elämäni mies, unelmamies, joka on niin hyäsydäminen, turvallinen ja luotettava. Menin naimisiin.
Nyt olen keskellä elämäni suurinta painajaista: olen havainnut pikkuhiljaa, tilanne toisensa jälkeen, että tämä mies on luonteeltaan kieroilija ja valehtelija. En ole koskaan ollut tekemisissä tällaisen ihmisen kanssa ja olen aivan loukussa pettymyksen, vihan, katkeruuden, kaiken tuskani kanssa. Ja jumissa avioliitossa joka on vasta alkanut.
Ei tämä olekaan niin ”suurta” kuin fyysisesti petetyksi tuleminen. Mutta minusta se tuntuu lähes yhtä suurelta, ainakin tulevaisuuden kannalta. Millaista onkaan kun tajuaa, että toiseen ei voi luottaa, ei yhtään missään. Pohja on poissa. Hän on valehdellut toistuvasti päin naamaa asioista, joista olen pyytänyt totuutta. Aluksi salaili kaikin voimin, antoi ymmärtää muuta, mutta kun rupesin testaamaan häntä ja selvittämään asioita lisää, totuus paljastui pala palalta. Näin on käynyt lukemattomissa keskusteluissa. Kun kysyn samasta asiasta myöhemmin uudelleen, tai vaikka viiden minuutin päästä, saan vastaukseksi erilaisen tarinan. Uskomatonta!
Kaiken huippu on, että hän tietää että minun on ollut alunperinkin vaikea luottaa ihmisiin. Että senkin jälkeen, kun olen itkenyt hysteerisesti ja olemme puhuneet päiväkausia siitä miten tuo valehtelu minuun vaikuttaa ja kuinka paljon se sattuu, ja kuinka tämä tuhoaa kaiken, hän jatkaa valehtelua. Hän on luvannut lukemattomia kertoja ettei enää valehtele, kuinka hän rakastaa minua eikä halua valehdella, ja silti ei mene kuin päivä, ja taas valehtelee päin naamaa. Hän on rikkonut kaikki lupauksensa kerta toisensa jälkeen. Useimmiten saan hänet lopulta kiinni valheesta, kun olen jo niin harjaantunut ottamaan häntä valheista kiinni. Melkeinpä 100%:n varmaa että olen oikeassa kun epäilen hänen vastaustaan johonkin kysymykseen. Tällainen rooli valheiden metsästäjänä avioliitossa on alentavaa!
Tällainen epäkunnioitus ei ole rakkautta. En usko enää ollenkaan että hän rakastaa minua. Pohja on pudonnut kaikelta. Ihan sama mistä hän valehtelee, pointti on se että hän kehtaa valehdella. Kuinka voin olla tässä avioliitossa ja miettiä perheen perustamista? Miten ihmeessä voin antaa hänelle aina ”uuden mahdollisuuden” TAAS, kun tiedän varmasti, että petyn taas? Tämä rikkoo minut täysin… Tuntuu että elämäni on pilalla.
Miten eteenpäin?