Löytyisikö vertaistukea miten selvityä katkeruuden tunteesta
Hei, olen ensimmäistä kertaa täällä ja siksi, että vaikka erostamme on kulunut 8 kk, en edelleenkään pääse irti katkeruuden ja pettymyksen tunteista. Suurin syy mielestäni on se, ettei ex-mieheni kykene mihinkään keskusteluun asioista, jotka jäivät avoimiksi. Olimme yhdessä 10 v ja meillä on yhteinen tytär. Ongelmat alkoivat jo 4 vuotta sitten, jolloin minulle selvisi, että mieheni oli ihastunut työkaveriinsa (naimisissa). Tästä alkoi minun helvettini ja päätyi sitten eroon. Itse olin aiemmin jäänyt leskeksi, viettänyt poikani kanssa 5 v, kunnes tapasin uuden miehen. Etenimme enempää ajattelematta ja minäkin vain ajatuksissa, että on ihanaa saada uusi perhe. Periaatteessa elämäni ja samoin varmasti lasten on monin tavoin parempaa ja rauhallisempaa. MInulla ei ole enää sohvalla sitä energiaa vievää miestä, joka oikeasti ei katsonut silmiin, murahteli eikä yleensä edes vaivautunut vastaamaan. Saati sitten selvittelemään meidän asioita tai olemaan niistä huolissaan. Hän on todella juro maalainen ja kasvatuksensa uhri. Minä kaupunkilaistyttö taas olen tottunut käyttäytymään aivan eri mallilla.
ERo on siis ihan ok minun puolestani. Koska koen että suhde työkaveriin, joka myös sitten päättyi eroon (3 lasta), oli meidän eron lähtölaukaisu, en mitenkään pysty hyväksymään sitä, että tyttäreni olisi tekemisissä tämän naisen kanssa. Pyysin tätä ja nyt sain tietää, että viikonloppuna näin oli tapahtunut työpaikan retkellä. Oli siis syöty yhdessä, ei sen kummempaa. Mutta mikä siinä on, ettei toista voi kunnioittaa tämän vertaa. Kertokaapa minulle, olenko aivan kohtuuton, tollo vai mikä. MIes kieltäytyy täysin puhumasta asiasta. En halua, että tytär kärsii myöskään minun ajatuksistani. Mitä voin tehdä ja pitä pitäisi tehdä? Kiitos avusta etukäteen.🙂🌻