Moikka tähän ketjuun kirjoittajat!
Mä en tiiä, oonks mä oikee ihmine kommentoimaan, mut uteliaisuudesta luin. 😳
Mä en oo kenenkää äiti (vielä, ehkä joskus) mut mä oon tytär.
Ja haluun sanoo, että äiti on tyttärelle tosi tärkee.
Mä oon omillani asunu 19v asti ja nyt oon 26v. Arki ei oo ollu mitää helppoo,on tarttennu pyytää rahaa ruokaan/laskuihin.
Mulla kun on kaikkia fyysisiä sairauksia ja sit mul on masennus ja ahdistuneisuushäiriö.
Koska mun äippä on psyk.sairaanhoitsu, se tietää paljo lääkkeistä ja terveydestä.
Äitillä ei ammattinsa takia ole ollut helppoa mun sairauksien kans,kun se tietää niistä kaikista pahimmistakin jutuista.
Sit ihan äitinä,ammattinsa takaa, äippä on huolissaan ja oppinu tuntee mut nii hyvi, et tajuu mua. Mut äippä on mulle tosi tärkee.
Joku sano, et tyttären ja äidin suhde muuttuu ystävyyssuhteeksi kun lapsi on aikuinen.
Mulle mun äippä, on naisen malli,(mul ei oo ku 2 veljee) ja äipän kans voi puhuu miehistä ja ihastuksista. Ja naisten asioista.
Musta tuntuu tosi hyvältä,kun äippä soittaa (jos mä en oo pitkää aikaa soittanu) että mitä sulle kuuluu. 🙂
Mä oon joskus kysyny äipältä, et onks mun kans ollu vaikee elää, kun mul on kaikkee sairautta? Äippä siihe, että ei se helppookaa oo ollu.
Joskus kun äiti on huolissaan mun arjesta,mä sanon että älä oo huolissas ja kyl mä pärjään.
Joskus kun oon vanhempien tykön käymäs, mulle riittää, että äippä on vaan läsnä. Ei sen tarvi muuta. Ja sit jos mul on asiaa, nii sit me jutellaa.
Joskus musta tuntuu paremmalta olla hiljaa mun sairauksista ja siitä, kuin paljo mua fibromyalgian takii sattuu. Mä vaan haluun säästää äippää.
Eikä se rupee väkisin kyselee, koska se ärsyttää, kun ruvetaa kyselee.
Loppuun aattelin sanoa, et te jotka mietitte miten kipeetä lasta auttaa, nii vois kysyy siltä lapselta, että miten sä haluisit että mä sun kans oon? Ja miten mä voisin sua auttaa? Koska kipee lapsi tietää ite,mikä tuntuu parhaimmalta.
Paras tuki on läsnä oleminen lapselle, että se voi soittaa jos tuntuu siltä. Aikuinen lapsi kuitenki haluu elää sitä omaa elämää.
Ja joistain asioista huolehtii ite ja jotain jättää myös kertomatta.
Mä käyn myös terapias,en sitte kuormita äippää liikaa.
En tiiä,menikö ihan aiheen vierestä...
Mut voimii teille äipät🙂🌻