Liikaa yhdelle ihmiselle

Liikaa yhdelle ihmiselle

Käyttäjä Kirsti2 aloittanut aikaan 24.02.2016 klo 10:32 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Kirsti2 kirjoittanut 24.02.2016 klo 10:32

Marraskuussa sain ulosottomieheltä tekstiviestin,että meidän on poistuttava vuokra-asunnosta 2 viikon sisällä maksamattomien vuokrien takia. Minulle se tuli ihan puun takaa. Sain viestin vahingossa,koska puhelin oli avomiehen nimissä ja hänen oma numeronsa oli salainen.
Soitin ulosottomiehelle ja vaikka hänellä ei ollut lupa kertoa summia(asunto oli avomiehen nimissä)sain selville,että vuokraa ei oltu maksettu moneen kuukauteen.

Tieto oli ihan hirveä shokki.Olin luullut että kaikki oli kunnossa,vaikka mies olikin tyttömänä.

Olimme sopineet,että vuokra maksetaan aina ensin,sitten vasta muut. Meillä oli yhteinen tili,johon esim. minun palkkani meni. Kaikki rahat sieltä aina katosivat,joten oletin,että vuokra nyt ainakin tulee hoidettua.

Tuntui,että koko maailma romahtaa.

Minulla oli oma yritys 2000-luvun alussa,mutta kiinteistön vesivahingon vuoksi tein konkurssin ja minulle jäi melkoinen velkataakka,jota olen sitten maksellut ulosoton kautta.

Pääsin viimein velkajärjestelyn piiriin joka alkoi marraskuussa.

Pitkästä aikaa tuntui,että suuri paino raha-asioista tulleesta huolesta väheni ja että asiat alkavat järjestymään.Sitten tämä.

Isäni kuoli 3 vuotta sitten ja äiti jäi 60-vuotta kestäneen avioliiton jälkeen yksin.

Äiti yritti jatkaa elämäänsä,mutta vuosi isän kuoleman jälkeen hänellä todettiin epilepsia.
Sitten sydämenvajaatoiminta,keuhkosairaus,pari infarktia,käden poikkimeno kaatuessa,sitten verisuoniperäinen dementia ja viimein alzheimer.
Huoli koko ajan huonommin pärjäävästä äidistä on ollut kokonaisvaltainen.

Keväällä 2014 mies jäi työttömäksi,mutta ei kertonut minulle,vaan lähti muka joka aamu töihin.
Vaistosin,että kaikki ei ole kunnossa mutta kun kysyin,kaikki oli kunnossa. Viimein syksyllä sitten selvisi,että kaikki ei ole kunnossa. Silloisen vuokra-asunnon kahden kuukauden vuokra oli maksamatta.Senkin sain selville vahingossa,kun löysin laskun laatikosta.
Siitä selvisimme lainalla,jonka sain äidiltä ja pojaltani.
Löysin netistä halvemman asunnon ja jälleen kerran sisarusteni ja poikani avulla saimme muutettua.
Vannotin miestä kertomaan minulle vaikeuksista,koska yhdessä niistä olisi helpompi selvitä ja on aina parempi tietää totuus kuin elää valheessa. Hän pyhästi lupasi.
Epäilys kuitenkin jäi ja vähän väliä kyselin,onko kaikki hyvin. Kuulema oli.

No,ei sitten ollut.

Marraskuun alussa työkuviot muuttuivat täysin ja huoli pärjäämisestä ja kyvystä hoitaa velkajärjestely olivat aika pinnalla,sitten tuli tieto asunnon menettämisestä.

Aloin järjestellä asioita,vuokrasin varaston ja turvauduin taas sisarusteni apuun.

Pakkasin tavaroita ja kävin töissä. Mies ei saanut tehtyä oikein mitään.

Ymmärrän kyllä,että hän oli tosi masentunut,mutta olin aika monta kertaa yrittänyt auttaa,ilman mitään tulosta.
Alle 2 viikkoa aikaa muuton järjestämiseen oli niin lyhyt aika,ettei minulla riittänyt voimia huolehtia miehen mielen syövereistä.

Mies sitten muutti paikkakunnalta sisarensa järjestämään asuntoon,edulliseen,johon hänellä on varaa ja minä minä jäin tyhjän päälle.

Luottotiedottomana minulla ei ole mitään mahdollisuutta hakea asuntoa vapailta markkinoilta eikä kaupunki ole tarjonnut mitään vaikka olen asunnoton.

Muutin sitten väliaikaisesti äidin sohvalle tosi pieneen asuntoon.
Äidin kunto huononi koko ajan,hän vain valitti yöt. Ambulanssin olen joutunut soittamaan melko monta kertaa,mutta aina vaan hänet kotiutettiin puolikuntoisena. Viimein 2 viikkoa sitten hänen kärsimyksilleen tuli loppu. Keuhkokuume armahti kärsivää ihmistä.

Ikävä on musertava ja syyllisyys painaa,vaikka järki sanoo,etten yhtään enempää olisi voinut tehdä,eikä kukaan sisaruksistakaan.

Elämä on näyttänyt synkimmän puolensa,eikä valoa näy.

Välillä tuntuu,että henki ei kulje,eikä millään jaksaisi nousta,mutta pakko on.

En vain enää tiedä,milloin pakkokaan ei enää kannusta jatkamaan

Käyttäjä sappe kirjoittanut 26.02.2016 klo 23:21

Voi sinua, onpa elämä kohdellut kovakouraisesti. Ei mikään ihme, että jaksaminen on lopussa. En osaa muuta kuin ilmaista sympatiani ja ehdottaa, että kannattaisi varmaan jo mennä juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa.

Voimia!🙂🌻

Käyttäjä mieli70 kirjoittanut 06.03.2016 klo 19:59

Todellakin! Kyllä tätäkin lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että mitähän järkeä tässä kaikessa on... Jos kaikella on tarkoitus, niin miksi pelkkää kärsimystä. Minäkin olen kokenut ja tällä hetkellä elämä pelottaa ja paljon. Olen ollut yrittäjä jo toiseen otteeseen muutaman vuoden ja juuri kun alkoi näyttää siltä että asiakkaita on saatu tarpeeksi, että jäisi itselleenkin palkkaa, vedettiin vuokrasopimus alta ja nyt en tiedä miten tästä selvitään. Kaikki velat ja verot kun jäävät taatusti maksamatta kun kolmen kuukauden päästä lakkaa tulopuoli. Lisäksi olen ollut pari vuotta suhteessa, jossa mies taisteli oman elämänsä kanssa. Oli jäänyt eron jälkeen ylivelkaiseen omakotitaloon, jäi työttömäksi ja laskukasat pinoontuivat ja suurin osa onkin jo ulosotossa. Mies ei enää edes avaa laskujaan, kun ei kuulemma asialle mitään voi. No tottahan se on. Tämäkin mies yritti selvästi piiloitella minulta tilannettaan alussa, mutta me emme sentään asuneet samassa taloudessa. Aloin kyllä huomata että tilanteen ja mieskin sen vihdoin myönti. Nyt tilanne on kuitenkin todella paha. Eikä omakaan tilanne enää hymyilytä. En tiedä kumpa on pahempi, se että menetän työn jota rakastan ja jolle annoin kaikkeni, välillä itkin ja löin päätä seinään, mutta sinnikkäästi halusin yrittää. Ja kun viimein sain sitä kiitosta ja tuloksia alkoi näkyä, niin sitten tämä pommi! Mutta voimia sinulle. Olet kokenut enemmän kuin yhdellle ihmiselle koskaan soisi. Toivon todellakin parempia aikoja sinulle!!