Liekki hukassa - voiko sen löytää uudelleen? Miten?
Kauan täällä lueskelin, nyt vasta rohkenin itse kirjoittamaan. Totesin täällä vallitsevan sen verran rehdin ja hyvän hengen, etten itseäni satuta enää enempää kirjoittamalla ja kysymällä..
En oikein tiedä, mitä tähän alkuun pitäisi naputella, mutta tässä jotain taustaa ja se, mitä tahdoin udella.. 🙂
Lyhyt historia:
Takana yhteisiä vuosia (vasta?) 6 ja käsillä ensimmäinen todellinen kriisi.
Vaikeudet (mies on hukannut ”kipinän”) ajoi tilanteen pattiin, joka puhkesi liittomme ulkopuolisella suhteella. Se onneksi loppui lyhyeen, mutta jälkensähän se jättää ☹️
Keskustelun puute on ollut ongelma suhteen alusta saakka, mutta nyt tuo jutteluyhteys on tämän hämmingin myötä auennut.
Yhdessäoleminenkin on tuntunut hämmentävän hyvältä viime aikoina, vaikka suhde menee päin honkia. Omituista ja kummallista, mutta silti jotenki oudolla tavalla helpottavaa..
Päätimme ottaa ”aikalisän”, mies oli poissa pari päivää ja tarkoitus olisi ottaa toinen pätkä niin, että mies jää meidän kotiin ja minä menen muualle.. Saa vähän ajatella asioita ja selvitellä tunteitaan itsekseen, rauhassa ja tarkkaan..
Eilen taas juttelimme yömyöhään ja selvisi se, että kumpikaan meistä ei ole vielä valmis viheltämään peliä poikki vaan tahtoo yrittää vielä löytää sitä kipinää.. Oman kipinäni olen (tai ainakin luulen) löytäneeni ja siksi tunnenkin itseni äärimmäisen haavoittuvaiseksi ja varautuneeksi sanoissani – ettei vaan tuu nokkiin
Ja tähän kaipailisin nyt mahdollisesti saman läpi käyneiltä vinkkejä.
Miten sen kipinän voi sytyttää uudelleen? Pystyykö sitä jotenkin auttamaan vai täytyykö vaan tyytyä odottelemaan?
Onkohan tuo ”hajuraon” ottaminen fiksua? Pitäisikö mieluummin nyt keskittyä yhdessä olemiseen ja sen kehittämiseen vai antaa tilaa ajatuksille?
Vastauksia odotellessa 🙂