Lapsi petturiaviomiehen kanssa?

Lapsi petturiaviomiehen kanssa?

Käyttäjä GretaGarbo aloittanut aikaan 17.11.2014 klo 21:00 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä GretaGarbo kirjoittanut 17.11.2014 klo 21:00

Elikkä olen ollut naimisissa kuusi vuotta mieheni kanssa. Sain keväällä vihiä toisesta naisesta, ja viimeksi kuukausi sitten lisätodisteita miehen petturuudesta. Mieheni on aivan ihana muuten, eli hellä, asiallinen, vastuullinen etc, mutta hänessä on siis yksi pieni mutta…hän pettää, eikä suostu myöntämään asiaa minulle. Myönnän se on iso asia, mutta minkäs teet, jos ei toinen myönnä? 😐

Itse kysymykseen….

Olenko hullu, kun haluan lapsen mieheni kanssa siitä huolimatta, että tiedän 100& varmuudella pettäneen minua viimeksi kuukausi siten? Olen nelikymppinen, ja mies 7 vuotta nuorempi. Mies on suhteen alusta asti halunnut lasta, mutta minä olen jarrutellut. Nyt olen tajunnut, että on minun VIIMEISET HETKET saada lapsi. Siksi olen valmis siihen siitäkin huolimatta, että pettämisasia on jäänyt täysin selvittämättä.

Onko tämä joku alitajuinen, epätoivoinen yritys ”voittaa” mies takaisin, vaiko biologinen kello joka räjähtää, vaiko maailman normaalein halu/toive? ☺️❤️☺️

Käyttäjä GretaGarbo kirjoittanut 22.11.2014 klo 21:36

Pakko jatkaa tilitystä vielä, kun asiassa tapahtunut taas käännettä huonompaan eli mukaan tullut jälleen alkoholi. Eikä siinä mitään, että juo alkoholia, mutta kun hänen pitää sekin asia valehdella minulle päin naamaa.

Juuri äsken soitti, on tulossa töistä, puhe sammalsi. Tiedän jo nyt, että ottanut pari. Tiedän jo nyt, että kun kysyn kotona oletko juonut alkoholia, niin vastaus on tiukka ei ja minun hulluksi haukkuminen. Viimeksi heitin ukon pihalle, kun teki sen saman. Ei mua siis häiritse jos joku ottaa pari, vaan se, ettei olla rehellisiä.

Sellainen vaikutelma mulla tullut, että meillä pettäminen liittyy aina jollain tavalla päihteisiin. Olen saanut viitteitä, että mieheni polttaa kakkosen kanssa yhdessä pilveä. Kovemmista huumeista mulla ei ole tietoa.

Siksi en tiedä onko tässä lapsihaaveessa mitään järkeä? Voisiko odotus ja lapsen syntymä saada miehen ryhdistäytymään? Kertokaa omia kokemuksianne? Tarvitsen kipeästi neuvoja, koska tää on niin vaikea asia, etten ole pystynyt kuin kahdelle ystävälle puhumaan tästä. Tuntuu, että heillä omat ongelmansa, eikä jaksa mua kuunnella tästä asiasta enään, ainakaan kovin usein.

Työssäkäyviä "kunnonkansalaisia" ollaan, ettei tarvitse olla leimakirvestä heti lyömässä niskaan. Ihan vilpittömästi olen apua täältä hakemassa, ja uutta näkökulmaa, kun suhde pyörinyt paikoillaan jo vuosia. Kiitollinen jokaisesta vastauksesta....🙂👍 Avioeroa on mulle turha tyrkyttää, koska en halua erota miehestäni. Eli vaihtoehtoisia toimintatapoja, kiitos 🙂🌻

Käyttäjä Theofano kirjoittanut 23.11.2014 klo 15:57

No, jos mielipiteitä haluat niin allekirjoittaneen mielipide on seuraava: älä hanki lasta kyseisen miehen kanssa.

Ryhdistäytyykö mies lapsen myötä? Ei. Lopettaako hän pettämisen? Ei. Voitko tulevaisuudessa luottaa häneen? Et.

Jos hankit lapsen tämän miehen kanssa, saat todennäköisesti hoitaa lapsen lähes kokonaan yksin, minkä lisäksi lapsesi tulee kärsimään huonosta isäsuhteesta. Jos ajattelet yhtään lasta, et hanki lapsellesi sellaista isää, joka nykyinen miehesi on.

Ei sinun ole pakko erota miehestäsi, kun kerran olet valmis sietämään pettämiset ja valehtelemisen. Se täytyy todeta, että sinun on pakko sietää, jos aiot pysyä miehesi kanssa, koska asia ei näemmä mihinkään muutu ja ihmiset nyt ylipäätään muuttuvat hyvin harvoin. On sinun oma päätöksesi pysyä suhteessa ja sietää miehesi käytös ja sinulla on siihen kaikki oikeus. Sen sijaan, minun mielestäni, on väärin tuoda lapsi mukaan kuvioon kärsimään miehesi käytöksestä, kun hän ei pysty olemaan lapselle kunnon isä. Jos tosiaan ajattelet, että miehesi muuttuisi lapsen myötä niin kehottaisin hautaamaan ne toiveet heti. Oma isäni oli huithapeli ennen lasten syntymää ja lasten syntymän jälkeen enkä tunne ainuttakaan perhettä, jossa valehteleva helppoheikki olisi yhtäkkiä lapsen myötä nähnyt valon ja muuttunut toiseksi ihmiseksi.

En tahdo loukata suorapuheisuudella, mutta tässä on kysymys toisen ihmisen elämästä (lapsen) ja minusta sinun olisi syytä harkita hyvin tarkkaan, millaisen isän lapsellesi olet tässä hankkimassa.

Käyttäjä nanie kirjoittanut 23.11.2014 klo 18:33

Samaa mieltä. Mies ei muutu lapsen myötä on myös minun kokemukseni. Jos haluat kärsiä suhteessa, se on sinun valintasi. Lapsi ei saa valita. Älä tee niitä virheitä.

Käyttäjä hekoheko kirjoittanut 23.11.2014 klo 22:04

Thefano ilmaisee asian todella hyvin. Älä hanki lasta tähän suhteeseen. Lapsi ei paranna kenenkään päihdeongelmaa tai parisuhdeongelmia eikä lapsen tule joutua perheeseen, jossa sellainen on, edes vain yhdellä vanhemmalla.