Lapseni sairaustui skitsofreniaan

Lapseni sairaustui skitsofreniaan

Käyttäjä valonsäde aloittanut aikaan 18.04.2005 klo 19:29 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä valonsäde kirjoittanut 18.04.2005 klo 19:29

Hei! Tutustuisin mielelläni tämän keskustelupaikan kautta toiseen perheeseen, jossa olisi sama tilanne. Meidän nuoremme sairastui kesken lukion ensimmäistä luokkaa psykoosiin. Ilmeisesti kyseessä on lääkärin mielestä paranoidinen skitsofrenia… Tätä uutta elämää olemme eläneet nyt vuoden. Onko kohtalotovereita täällä palstoilla???

Käyttäjä Tizku kirjoittanut 09.06.2005 klo 14:20

Moi valonsäde. Minä vastaan sinulle, vaikkaolenkin tällainen nuori...

Äitini ja isäni erosivat ollessani 8-vuotias. Perheessämme on myös kaksi isosiskoa, 23- ja 25-vuotiaat.
Vuonna -00 minä jouduin vakavaan liikenneonnettomuuteen. MInulla on 3 todellista diagnoosia ja "epäilen" sairastavani lievää skitsofreniaa.

Tämä minusta ja perheestäni tälläkertaa, mutta jos haluat tutustua paremmin voit mailata minulle. Osoitteen löydät kuvaustekstistäni...

Käyttäjä valonsäde kirjoittanut 11.06.2005 klo 08:35

Hei Tizku!
Kiitos paljon viestistäsi!
Olen usein käynyt täällä katsomassa löytyykö vastauksia.
Miksi sinä epäilet, että sinulla olisi lievää skitsofreniaa? Olet niin nuori, että mielukkaasti keskustelen näistä aiheista tässä julkisesti nimimerkkien kanssa. Sellainen henkilökohtainen keskustelu siitä, onko kyseessä skitsofrenia vai ei, tulisi käydä lääkärin ja vanhempiesi kanssa. Skitsofrenia on sairaus, joka vaatisi lääkärin määräämän hoidon ja kuntoutuksen. Meidän kokemuksen mukaan ensin olisi keskusteltava lääkärin kanssa. Lääkäri antaa tarvittaessa lähetteen nuorten psykiatriselle poliklinikalle, jossa voi käydä terapeutin luona keskustelemassa. Nuorten psykiatrisen poliklinikan työryhmään kuuluu psykiatri. Tarvittaessa häneltä voi saada lähetteen tutkimusjaksolle nuorten psykiatriselle osastolle.
Pyydän, että kerrot kotona näistä ajatuksistasi! On turhaa murehtia yksin; asioilla on tapana selvitä! 🙂🌻

Käyttäjä Tizku kirjoittanut 15.07.2005 klo 16:42

Moi! En tiedä miksi ajattelen olevani skitsofrenikko, mutta minusta vain jotenkin tuntuu siltä. Syön lääkettä ja sen pakkausselosteessa lukee, että mm. skitsofrenian hoitoon ym. Ehkä se on jäänyt siitä mieleeni, en uskalla olla varma.

Anteeksi kunb vastaukseni viipyi, mutta en ole päässyt koneelle kun olen ollut koulukodilla muutaman viikon. Nyt olen äitini luona käymässä n. kuukauden ajan ja sittenpä alkaakin jo koulut...

Hyvää jatkoa teille ja yrittäkää jaksella!