Lapsen hankkiminen

Lapsen hankkiminen

Käyttäjä Mara70 aloittanut aikaan 20.12.2010 klo 21:36 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 20.12.2010 klo 21:36

Olemme jonkin aikaa yrittäneet hankkia lasta, vaimoni on reumaatikko joka syö vahvoja kipulääkkeitä, yrityksen ajaksi noiden lääkkeiden syönti on loppunut, kuitenkin saan joka ilta kuulla kuinka minä kidutan häntä kun en anna hänen syödä tramalia sun muuta vastaavaa, asiantuntiahan en ole, mutta onkohan suotavaa syödä näitä yrityksen aikana ja jättää pois vasta kun raskaus on todettu.
Toisaalta tuntuu, että vaimoni on asiassa tuuliviiri, välillä puhuu kuinka ei uskalla ottaa niitä ja välillä taas on menossa lääkärille hakemaan vieläkin tehokkaampaa kipulääkettä.
Siis ystävät hyvät, neuvokaa mitä teen, päätös lapsen hankkimisesta on yhteinen, tahdomme tuon iltatähden, mutta tuo vaimon heiluminen lääkkeiden kanssa saa minut puolihulluksi, entä jos lääkkeet vaikuttavatkin vaikka raskautta ei ole vielä todettu.

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 21.12.2010 klo 11:28

Moi Mara70,

Oon iteki reumaatikko ja aattelin vastata jotain mitä itse tekisin tässä tilanteessa.
Kyselin yhdessä vaiheessa raskaudesta ja reumasta ja asiantunteva lekuri sanoi, että reumaatikot voivat raskauden aikana hyvin, koska hormonitoiminta on erilainen.
Mulla on reumalääkkeitä, joitten käyttäminen tarvii lopettaa 2-3 kuukautta ennen kun yrittää tulla raskaaksi. Mutta esim. Salazopyrin on sellanen reumalääke jota voi syödä raskauden ja imetyksen aikana.
Itse ottaisin selvää kaikista reuman hoitoon käytettävistä lääkkeistä itä vaimosi käyttää, mitkä on haitallisia ennen raskautta ja raskauden aikana ja sen jälkeen. Oli sitten kyseessä mikä lääke tahansa, menisin siis lääkäriin puhumaan asiasta.
Onko sun vaimolla hoitavaa reumalääkäriä? Saako hän hyvän hoidon?
Jotenkin myös kuulostaa siltä, ettei kivun hoito taida olla kohillaan vaimollasi.
Sopiva ja hoitava lääkitys on vaikea löytää, näin krooniseen sairauteen, itelläki meni varmaan vuosi ennenku löyty oikeet annostukset ja lääkkeet.
Reumasäryt ja kivut syö hermoja ja siksi varmaan vaimostasi tuntuu että sä "kidutat" häntä. Vaikka asia ei niin olekaan. Itelläki meni hermot monesti, kun oikeeta lääkettä ei tahtonu löytyy ja kipee vaan olin.
Lekuri sanoi mulle myös, että reumalääkkeet eivät vaikeuta raskaaksi tulemista.
Ite oon aatellu, että ku lapsen hankkiminen tulee ajankohtaiseksi, otan selvää vaikka neuvolasta tai lääkäriltä, mitä kaikkea reumaa silmällä pitäen,pitää ottaa huomioon.
Onhan lapsen hankkiminen teille yhteinen toive?
Mun miehelle oli vaikea paikka ymmärtää, että mun kohdalla raskauteen vaikuttaa muutkin asiat kuin se rakastelu.
Mä menisin mieheni kanssa kaksistaan tapaamaan mun hoitavaa lääkäriä, se olis teillekin varmaan hyvä.

Voimia🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 21.12.2010 klo 13:09

Heippa
Jos oikein olen ymmärtänyt aikaisemmista kirjoituksista niin eikös teillä ole
jo monta lasta???
Minkäs ikäisiä te olette??
Mut mitä seuraavaksi kirjoitan niin ei ole tarkoitus mieltä pahoittaa tai harmia tehdä.
vaikka lapset on kivoja niin kannattasko harkita uudelleen että hankkiiko enää lapsia
ja paneutuisia loppuelämän onnellisuuteen ja lasten lapsiin.
Tai ainakin kumpikin pitää haluta lasta ja ehdottomasti jutella lääkärin kanssa asiasta.
Itse olen nyt 44.vuotta ja lapset on aikuisia ja nyt on kiva kun keväällä tulee nuorelle
parille ensimäinen lapsi ja itse jään noin 11 vuoden päästä eläkkeelle ja jo nyt valmistellaan
sukupolvenvaihdosta et näin se ihmisen elämän kiérto menee.
Kaunista joulua sinulle

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 21.12.2010 klo 19:34

Sirpale82 kirjoitti 21.12.2010 11:28

Moi Mara70,

Oon iteki reumaatikko ja aattelin vastata jotain mitä itse tekisin tässä tilanteessa.
Kyselin yhdessä vaiheessa raskaudesta ja reumasta ja asiantunteva lekuri sanoi, että reumaatikot voivat raskauden aikana hyvin, koska hormonitoiminta on erilainen.
Mulla on reumalääkkeitä, joitten käyttäminen tarvii lopettaa 2-3 kuukautta ennen kun yrittää tulla raskaaksi. Mutta esim. Salazopyrin on sellanen reumalääke jota voi syödä raskauden ja imetyksen aikana.
Itse ottaisin selvää kaikista reuman hoitoon käytettävistä lääkkeistä itä vaimosi käyttää, mitkä on haitallisia ennen raskautta ja raskauden aikana ja sen jälkeen. Oli sitten kyseessä mikä lääke tahansa, menisin siis lääkäriin puhumaan asiasta.
Onko sun vaimolla hoitavaa reumalääkäriä? Saako hän hyvän hoidon?
Jotenkin myös kuulostaa siltä, ettei kivun hoito taida olla kohillaan vaimollasi.
Sopiva ja hoitava lääkitys on vaikea löytää, näin krooniseen sairauteen, itelläki meni varmaan vuosi ennenku löyty oikeet annostukset ja lääkkeet.
Reumasäryt ja kivut syö hermoja ja siksi varmaan vaimostasi tuntuu että sä "kidutat" häntä. Vaikka asia ei niin olekaan. Itelläki meni hermot monesti, kun oikeeta lääkettä ei tahtonu löytyy ja kipee vaan olin.
Lekuri sanoi mulle myös, että reumalääkkeet eivät vaikeuta raskaaksi tulemista.
Ite oon aatellu, että ku lapsen hankkiminen tulee ajankohtaiseksi, otan selvää vaikka neuvolasta tai lääkäriltä, mitä kaikkea reumaa silmällä pitäen,pitää ottaa huomioon.
Onhan lapsen hankkiminen teille yhteinen toive?
Mun miehelle oli vaikea paikka ymmärtää, että mun kohdalla raskauteen vaikuttaa muutkin asiat kuin se rakastelu.
Mä menisin mieheni kanssa kaksistaan tapaamaan mun hoitavaa lääkäriä, se olis teillekin varmaan hyvä.

Voimia🙂🌻

kiitos vastauksestasi, pitkäaikaiset rumalääkkeet onkin jo lopetettu, mutta tilalla ei ole vielä mitään, ehkäpä tuo yhdessä lääkärille puhuminen olisi hyvä idea, koetan ehdottaa.
Kivun hoito ei ole todellakaan kohdallaan, paikallinen reuma, eikä kipupoli ole saanut asiasta mitään otetta.
Tuo lapsen hankkiminen on tosiaankin yhteinen toive, aluksi olin sitä vastaan, kun pelkäsin, että olemme liian vanhoja, mutta nyt olen hommassa täysillä mukana ja yritys on päällä.🌻🙂🌻