Lähisuhdeväkivalta – miksi kukaan ei auta ?

Lähisuhdeväkivalta - miksi kukaan ei auta ?

Käyttäjä Kielo70 aloittanut aikaan 06.06.2017 klo 08:59 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Kielo70 kirjoittanut 06.06.2017 klo 08:59

Avomies joi, hakkasi ja rikkoi tavarani. Pidätti omaisuuteni itsellään kun lähdin. Aiheutti taloudellisia tappioita. Minä jouduin jopa perumaan rikosilmoitukset, että sain edes jotain takaisin. Nyt olen rauhassa, mutta ikävässä tilanteessa kun menetin myös työni. Työkykyiseksi minua ei voi sanoa tällä hetkellä, mutta pakko on silti hakea koko ajan.

Kuka paikkaa minut ? Kuka saa minut antamaan anteeksi ? Kuka korjaa kuralle menneen talouden ? Tilanne on päivästä toiseen todella paha. En halua lääkkeitä enkä jonninjoutavaa terapiaa. Ystäviä ei ole, olen erakko Helsingissä. Vastaus: Minä…

Käyttäjä helemi kirjoittanut 06.06.2017 klo 10:55

Sinä itse tietysti.
Sinun pitää lähteä sitä apua hakemaan, luulisi niin suuressa paikassa olevan montakin paikkaa, mistä apua saa, töistä en ole niinkään varma.
Kukaan ei voi tarjota apuaan, kun ei tiedä tilannetta, rehellisesti kertomalla solmut aukeaa, myös itselläsi.

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 06.06.2017 klo 10:57

Vaikea on tilanteesi,mutta kuka voisi auttaa,jos ei edes tiedä tilanteestasi. Peruit rikosilmoituksen ja siltä suunnalta ei apua tule. Jos ystäviä tai läheisiä ei ole joille olisit kertonut niin apua ei sieltäkään taholta. Terapiaa ja lääkkeitä et halua,terveydenhuoltokaan ei voi auttaa. Pitää olla valmis apua hakemaan ja sitä vastaanottamaan,se on ainut tie,jos oikeasti haluat muutosta tilanteeseesi.

Käyttäjä Muutoksen pyörteessä kirjoittanut 16.06.2017 klo 21:34

Moi Kielo70!

Ensiksi: Olet vahva, olet irrottautunut vahingollisesta suhteesta.

Toiseksi: Et ole yksin. Lähisuhdeväkivaltaa kokeneita on paljon. Silti monesta tuntuu mahdottomalta puhua asiasta. Väkivalta, henkinen ja fyysinen, rikkoo niin paljon ja saa tuntemaan aiheetonta häpeää ja syyllisyyttä.

Kolmanneksi: Hae apua. Otit jo ensiaskeleen kirjoittamalla tänne, hyvä!
Apua hakemalla voit auttaa itseäsi. Siinä ei ole mitään hävettävää.

Itse sain pahimmilla hetkillä apua kriisipuhelimesta, puh. 010 195 202. Kynnys soittaa oli korkea mutta miten helpottavalta tuntui pelkästään se, että sai puhua ihmisen kanssa, joka ei syyttele ja hauku vaan kuuntelee ja tukee! Puhelun hinta riippuu operaattorisi hinnoittelusta.
Helsingin sos-kriisikeskus on maksuton kriisiapua tarjoava paikka. Ei ole varsinaista terapiaa, et tarvitse lähetettä. Puh. 09 41350510.
Mielenterveysseuran nettisivuilla on asiallista infoa.
Seurakunnistakin saa maksutonta apua.
Kirjoita tänne Tukinettiin.

Olen kokenut sen, miten ikävät kokemukset jää piinaamaan mieltä. Sitä tavallaan haluaa pärjätä yksin mutta silti toivoo, että joku olisi läsnä ja auttaisi. Tajuaa, että ei tarvitse pärjätä yksin. Ainakin mun oloa on keventänyt se, kun on saanut puhuttua jonkun kanssa. Valmiita nopeita vastauksia kaikkiin tuskallisiin kysymyksiin ei ole. Itsekin haen vielä vastauksia mutta yritän myös pitää kiinni nykyhetkestä. Pienin askelin eteenpäin.

Käyttäjä Tuuulia kirjoittanut 17.06.2017 klo 02:15

Hei! En tiedä luetko ketjua enää, mutta lähisuhdeväkivaltaa kokeneille on omia keskustelu- ja vertaistukiryhmiä.Voisivat olla toimivaa muoto purkaa ajatuksisa 🙂