kysymys

kysymys

Käyttäjä Väiski aloittanut aikaan 29.05.2014 klo 05:31 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Väiski kirjoittanut 29.05.2014 klo 05:31

Hei!
Miten te joilla on ollut pitkä suhde puolisoonne ja teille on selvinnyt vasta nyt, että puolisollanne on ollut samaan aikaan toinen suhde niin mitä luullette, että olisitte tehneet jos toinen suhde olisi paljastunut aikaisemmin. Vaikea kysymys esittää. 🙂🌻

Käyttäjä helemi kirjoittanut 29.05.2014 klo 08:41

En tehnyt sitä todellisessa elämässä, mutta nyt, tällä kokemuksella ja järjellä, se olisi heti ero.
Sitä kuvittelee olevansa joku, "hyvä ja ihanteellinen" ihminen, jos antaa anteeksi pettämisen, olipa sitten kertalaaki tai pitempi aikainen suhde, mutta kun sitä ei koskaan unohda, ei ikinä unohda, toinen katsottiin paremmaksi ja minua pidettiin vain hyvä uskoisena hölmönä. Ihan kuin olisi lappu otsassa, "minusta ei tarvitse välittää"...sitä alkaa jo anteeksi pyydellä olemassa oloaankin.

Sinun pitää vain itse ratkaista tuo ongelma, omalla tavallasi, pitkässä suhteessa kertyy paljon asioita, lapset, omaisuus ja ne kulissit, joilla on vaikutusta kaikkeen.

Käyttäjä Pauliina67 kirjoittanut 29.05.2014 klo 14:49

Hei Väiski!

Minun tapauksessani asia riippuisi varmaan siitä, mitä puoliso olisi asiasta mieltä ja miten suhtautuisi sinuun ja suhteeseenne asian ilmitulon jälkeen - mutta kyllähän siinä pohja pois menisi koko elämältä ja varmasti olisi vaikea rakentaa luottamusta uudestaan. Jos oma mieheni pettäisi, mutta olisi halukas yrittämään uudestaan, itse haluaisin varmasti yrittää. Suhteemme on tähän asti ollut niin hyvä, että antaisin vielä tilaisuuden.

Oletko muuten ihan varma uskottomuudesta? Oletko keskustellut asiasta puolisosi kanssa? Miten hän on reagoinut? Kysyn tätä siksi, että elän itse painajaismaista tilannetta, jossa oma mieheni alkoi noin vuosi sitten epäillä (ja olla lähes varma), että olen pettänyt häntä jollain lailla. Olen ollut täysin uskollinen, mutta miehelläni on lääkkeistä aiheutuvia vahvoja epäluuloja, jotka kohdistuvat etenkin minun lojaalisuuteeni. Ehkä avaan tästä aiheesta oman ketjun...

Joka tapauksessa voimia sinulle Väiski!

Käyttäjä mariella kirjoittanut 30.05.2014 klo 00:54

Hei 🌻🙂🌻
Väiski: minä aavistin heti alusta lähtien mieheni suhteen ja kerroinkin siitä miehelleni. Mutta isoin ongelma oli se, että hän kiisti kaiken. Puhelinkäytöksen muutos, sekä vaatteiden hankinnat herättivät epäilykset.
Mies vaan itsepintaisesti haukkui minut vainoharhaiseksi ja testasin kännykkää muka vahingossa lähettäen siihen viestin ja merkkiäänet olivat äänettömällä. Tämänkin mies käänsi niin, että minua härnätäkseni kuulemma teki niin.
Lopulta ei auttanut, kuin esittää pyyntö puhelinerittelystä; ihan vaan tietyn operaattorin numeroon soitettujen puheluiden ja viestien vuoksi. Ne erottuivat selkeästi laskusta.
Silloinkin vielä mies meinasi, että tottakai ne voidaan tilata,mutta, ettei hän ymmärrä miksi?
Sen pyynnön jälkeen, samana päivänä tuli osatunnustus ja kolmen päivän ajalla selvisi suhteen koko laatu.
Eli näin meillä toimin minä ja tulosta tuli...