Kuuluuko työn uuvuttaa kumppani täysin?

Kuuluuko työn uuvuttaa kumppani täysin?

Käyttäjä Topaz2020 aloittanut aikaan 03.11.2020 klo 19:18 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Topaz2020 kirjoittanut 03.11.2020 klo 19:18

Mitä tehdä, kun mies on hyvin väsynyt töistä? Jos jutellaan, saan kommenteiksi vain väsyneitä ynähdyksiä tai sitten hän ei sano mitään. On poissaoleva myös. Hän enää harvoin nauraa ja hassuttelee, kuten ennen. Nukkuminen on toisinaan huonoa, heräilee öisin eikä enää saa unta tai sitten ei saa illalla unta. Yleensä ei jaksa tehdä työpäivän jälkeen enää mitään. Hänellä on kuulemma miellyttämisen tarve.

Työ on fyysisesti raskasta ja välillä päivät venyvät iltaan. Pomo ottaa kaikki työt vastaan, mitä asiakkaat pyytävät eikä kieltäydy. Mieheni raataa niska limassa ja mm. kanniskelee yksin painavia keittiökaappeja kolmanteen kerrokseen. Lisää työntekijöitäkään ei kuulemma voi palkata vaan kahden miehen voimin tehdään. Pitkin hampain saa luvan pitää edes kesälomaa. Tätä on jatkunut jo pari vuotta.

Olemme etäsuhteessa eikä mieheni jaksa ajella viikonloppuisinkaan luokseni. Toivoisi minun menevän hänen luo ja olen ollutkin. Olen itse opiskelemassa uutta alaa. Tuntuu, että tämä alkaa jo vaikuttaa parisuhteeseenkin, kun en koe saavani enää sillä tavoin rakkautta kuin ennen. Jos menen hänen luo niin hän on väsynyt ja poissaoleva. Tiedän, että pitäisi hyväksyä puoliso myös väsyneenä, mutta tämä alkaa jo vaikuttaa itseenikin. On toki minullakin omista syistäni johtuvaa väsymystä, mutta myös pirteitäkin hetkiä.

Asutaan reilu 200 km päässä toisistamme. Ymmärrän, että hän haluaa viikonloppuisin vain rauhoittua eikä lähteä ajelemaan pitkää matkaa. Edellisestä näkemisestä on kaksi kuukautta. Suunniteltiin seuraavaa näkemistä vasta joululle. Nähdään yleensä parin kuukauden välein. Kommentteja?

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 4 kuukautta sitten. Syy: Ei kommentteja