🙂🌻🙂👍
Kiitos kaikille teille, jotka jaksoitte vastata.
Olinkin eilen tiedotustilaisuudessa, jossa Al Anon ryhmä esitteli toimintaansa. Tämä tilaisuus ei ollut vielä kovin antoisa, sillä mukana oli myös alkoholisteja, ja he käyttivät kovasti puheenvuoroja.. Suotakoon se heille, hehän tässä eniten kärsivät (?), mutta nyt olen siinä tilanteessa, että en kestää yhtään alkoholistien juttuja enää. He vähän niin kuin kehuskelivat omalla surkeudellaan.
Mutta minussa kypsyi päätös mennä mukaan varsinaisiin Al Anon -kokuksiin!
Sinulle, joka pyysit äitiäsi valitsemaan joko sinut tai alkoholin. Niin minäkin olen pyytänyt miestäni valitsemaan satoja kertoja, ja aina on alkoholi vienyt voiton. Eivät he pysty tekemään sitä valintaa. Mutta uskon, että jokaisella alkoholistilla on se jokin arka kohta, joka saa hänet tajuamaan, mitä on tekemässä itselleen ja läheisilleen. Ja kai heidän tulee se kohta itse löytää.
Nyt olen paljon luottavaisemmalla mielellä, kiitos teille kaikille 🙂🌻
Sinä, joka kysyit, elänkö omaa elämääni myös. Minulla on ollut paljon harrastuksia ja olen opiskellut iltaisin ja hoidan iltaisin vielä halvaantunutta äitiänkin noin kolmena iltana viikossa (yhdessä siskojeni kanssa). Joten aikaisemmin olen kyllä pystynyt elämään, mutta viime aikoina olen käpertynyt itseeni, enkä uskalla lähteä asunnosta kuin hetkeksi. Pelkään, että hän kaatuu, loukkaa, hajottaa huonekalut yms. Materia on vain materiaa, tiedän, mutta noin pari kuukautta sitten hän aiheutti kodissamme vesivahingon, ja koko asunto joutui kalliiseen remonttiin. Nyt minä pelkään koko ajan, että tulee taas vesivahinko tai tulipalo tms.
Mutta yritän luottaa huomiseen ja toivon, että tähänkin risukasaan aurinko eksyisi, ainakin hetkittäin.
Voimia teille kaikille 🙂👍